Het Buelltopic van MF deel 3

Goedenavond allemaal

Had hier al een keer gereageerd op een op een berichtje van een bekende maar heb me nog niet voorgesteld.
Ik ben Hans een oudere jongere en heb 2 maanden geleden een buell gekocht.
Een zwarte xb9sx uit 2009 en ben er erg content mee.
Bij TM een torqehammer plus filter en ecm erop laten zetten,voor de rest nog orgineel maar komt nog verandering in.
Diverse japanners gehad en mijn laatste 2 motoren waren ducati's maar wilde nu eens wat anders dus kwam ik op een buell uit{was er al bekent mee mijn zwager heb er een}
Heb er nog geen moment spijt van gehad want elk rondje is genieten,maar dat wisten jullie al.

Zo nu weten jullie wat meer van me,dus als jullie een zwarte xb9 tegen komen met een grijns van oor tot oor ben ik dat.


Groetjes allemaal
 
Welkom Duc, blij dat ik de oudste hier niet meer ben.

Pas een beetje op met de pekel; kunnen de Buell's niet zo goed tegen.
 
Weet ik ben er ook erg zuinig op staat nu in de garage.
Heb 15 jaar woon werk met de motor gereden,zomers en winter maar nu heb ik hem puur voor de fun.
Als de weg nu droog is en nog geen pekel rijd ik wel maar zodra er pekel lig blijft hij binnen
 
Uitlaat moet er onderuit om gespoten te worden, dashboardje voorzien van een schakelindicator en voltmeter, een nette aansluiting voor de druppellader maken, m'n claxon moet ik even beter vastzetten, die trilt steeds los, usb-aansluiting maken om navigatie op aan te sluiten en nog een hoop kleine dingen.
En als het klaar is, verder aan m'n cafe-racer project.

Alles is gelukt, behalve de universele schakelindicator. Die kan het aantal pulsen van de snelheidsmeter van Buell niet aan.
Nu nog een uurtje spelen met wat draadeindes om de passagiersvoetsteunen sneller te kunnen (de)monteren en dan helemaal klaar voor het seizoen.
 
Laatst bewerkt:
Zo ondertussen een paar probleempjes met de buell X1 gehad:

- pakking van deksel primaire ketting lek (garantie)
- wou niet meer starten, brandstofpomp vervangen (garantie)
- voorvorkkeeringen lek
- Monoshock lek
- pakking van primire deksel wederom lek, nu zelf pakking voor geknipt :P , en tegelijk de primaire kettingspanner vervangen.

Nog te doen:
- cockpit verlichting werkt niet meer (volgend weekend maar eens ff bekijken)
- zadelslot kapot
- knipperlichten werken niet altijd.

Maar verder fijne motor.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bezig mijn xb12x Ulysses met 80000km ervaring zomerklaar te krijgen. Liep beroerd. Na een forte behandeling wordt het al stukken beter. Voorvorkkeeringen zijn gedaan. Nu wiellagers? Balhoofdlagers nog. Heb de machine kortgeleden opgehaald in Goirle en wat een gave motor is dit. Ga ik nog wel een van genieten :]
 
Laatst bewerkt:
Zo ondertussen een paar probleempjes met de buell X1 gehad:

- pakking van deksel primaire ketting lek (garantie)
- wou niet meer starten, brandstofpomp vervangen (garantie)
- voorvorkkeeringen lek
- Monoshock lek
- pakking van primire deksel wederom lek, nu zelf pakking voor geknipt :P , en tegelijk de primaire kettingspanner vervangen.

Nog te doen:
- cockpit verlichting werkt niet meer (volgend weekend maar eens ff bekijken)
- zadelslot kapot
- knipperlichten werken niet altijd.

Maar verder fijne motor.
Herkenbaar,ook al paar keer kabelbreuk in de boom gehad,er zit een steun aan het balhoofd wat constant langs je kabelboom schuurd waar hij de koplamp uitkomt. Ik heb nog een zo goed als nieuwe originele monoshock,ook lek maar tegenwoordig kunnen ze die repareren.Als je dr wat aan hebt hoor ik het wel.Mijn knipperautomaat is ook al stuk geweest,begon net zo.
 
Hee Jan,

intresse is er zeker voor de monoshock ook al is die lek, doe ik je wel ff een pb over.

en voor de rest, 't is geen Jap, maar als die het doet dan damned.... :}
 
Mannen, vandaag mijn onlangs aangekochte RINO exhaust aangekomen, oude originele eronder uit gesleuteld en ja hoor niet passen. Het is een Rino exhaust vervaardigt van RVS maar geschikt voor een XB12SX en ik heb een XB9SX. O.a. de inlaatdiameter te groot voor mijn motor.
Gaat dus weer de verkoop in vr.pr 375 € hetgeen ik er zelf voor betaald heb excl. verzendkosten. Evt. foto's op verzoek daar het mij (als ouwe lul) nog nooit gelukt is hier een foto te posten. Kan afgehaald worden of verstuurd worden. Omgeving Maastricht.
 
Laatst bewerkt:
\
Mannen, vandaag mijn onlangs aangekochte RINO exhaust aangekomen, oude originele eronder uit gesleuteld en ja hoor niet passen. Het is een Rino exhaust vervaardigt van RVS maar geschikt voor een XB12SX en ik heb een XB9SX. O.a. de inlaatdiameter te groot voor mijn motor. Kijken of ik dit passend krijg, anders in de verkoop.

is het een street legal uitlaat?, b.v oook vooor in duitsland....
 
Heys beste Buell rijders.

Ik kom weer even kort terug in dit topic aangezien ik op zoek ben naar mijn oude Buell.
Ik heb deze ongeveer 2 jaar terug verkocht maar ik zou hem graag terug willen.
Wellicht heeft iemand toevallig een idee waar die nu is, wie hem rijdt.. en of die überhaupt nog leeft. Ik kan natuurlijk altijd proberen deze weer te vinden

Het is een XB12scg

Hij is toen der tijd met iemand mee gegaan naar omgeving Amsterdam.
Het kenteken is: MR-LB-60


12512384_987232694687685_1913698855490372028_n.jpg


12009682_986430224767932_1101595498943499715_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leven doet hij nog wel,kenteken is nog actief,voor het laatst op naam gezet in Mei 2016.
Dus grote kans dat degene die hem van je gekocht heeft hem nog heeft,als het een particulier was.
 
Laatst bewerkt:
Leven doet hij nog wel,kenteken is nog actief,voor het laatst op naam gezet in Mei 2016.
Dus grote kans dat degene die hem van je gekocht heeft hem nog heeft,als het een particulier was.

Snel gevonden! Ik had ook al een oproep op FB geplaatst. Maar niks gehoord.
Hij is idd aan een particulier verkocht toen.

Miss komt er nog meer info.. fingers crossed!
 
Laatst bewerkt:
Begin het gevoel te krijgen dat ik en m'n buell een haat liede verhouding krijgen, paasweekend, dus ik wil lekker rijden.....

kom ik erbij een brandstofpomp achter dat ik mijn kenteken verloren ben (kentekenplaathouder afgebroken.... '( )

dus dat word niet rijden, heb wel tegelijk ff aangifte gedaan bij de Politie.

dinsdag maar een nieuwe plaat laten maken.


morgen dan maar kijken of ik de oude fj1100, of de dnepr zijspan aan de praat krijg
 
Laatst bewerkt:
Begin het gevoel te krijgen dat ik en m'n buell een haat liede verhouding krijgen, paasweekend, dus ik wil lekker rijden.....

kom ik erbij een brandstofpomp achter dat ik mijn kenteken verloren ben (kentekenplaathouder afgebroken.... '( )

dus dat word niet rijden, heb wel tegelijk ff aangifte gedaan bij de Politie.

dinsdag maar een nieuwe plaat laten maken.


morgen dan maar kijken of ik de oude fj1100, of de dnepr zijspan aan de praat krijg
Moet je ff doorheen,heb m ook wel eens vervloekt en in het begin reed ik meer met wandelschoenen als motorlaarzen.
 
Begin het gevoel te krijgen dat ik en m'n buell een haat liede verhouding krijgen, paasweekend, dus ik wil lekker rijden.....

kom ik erbij een brandstofpomp achter dat ik mijn kenteken verloren ben (kentekenplaathouder afgebroken.... '( )

dus dat word niet rijden, heb wel tegelijk ff aangifte gedaan bij de Politie.

dinsdag maar een nieuwe plaat laten maken.


morgen dan maar kijken of ik de oude fj1100, of de dnepr zijspan aan de praat krijg


Eerste paar keer dat ik met de mijne ging rijden, kon ik ook de laatste paar km naar huis lopen...en dat is toch effe pittig in een leren pak met een motor aan de hand.
Gewoon positief blijven, probleem oplossen en weer gaan rijden. Eind goed, al goed, toch?
 
Weet je wat het is...


igg geen Jap :P

hoe meer ik de motor leer kennen, kom ik weer achter een ding..

heb dus ook balhoofdlagers die minder beginnen te worden, zit een tik in (merkte dat met remmen, toen ik dacht nog een kentekenplaat te hebben)

dus weer een projectje erbij.......
 
Hallo beste Buell rijders.
Ik ben op zoek naar een fiets erbij voor het lekkere stuurwerk en.....voor het mooie Twin geluid.
Nou zijn er vele merken om uit te kiezen, maar ik vond en vind een Buell wel erg apart en mooi eruitzien.
Vond dat vroeger al, maar kon het toen helaas nog niet betalen.
Mag ik wat vragen aan jullie stellen?
Ik heb zo zitten kijken naar een Buell, maar ben erachter gekomen dat er dus verschillende modellen van zijn.
Ik ben 1.82 lang bij 83 kilo.
Wat zou voor mij het fijnste model zijn en wat ik ook graag zou willen weten: is een Buell technisch betrouwbaar of moet ik het vergelijken met een Ducati?
Ik wil jullie niet tegen de haren instrijken of tegen de schenen schoppen, maar ik heb de indruk van vroeger omdat het veelal een ouder Harley blok betreft wat in een Buell zit, dat er vaker technische storingen kunnen optreden.
Ik hoop dat ik er helemaal naast zit en dat als ik een Buell koop van bijvoorbeeld bouwjaar 2001 ik geen motor koop waarmee ik regelmatig bij de motorzaak sta om het apparaat te moeten laten maken.
Ik hoor graag jullie adviezen want ik merk dat ze best wel erg goed betaalbaar zijn die mooie Buells.
Bedankt alvast voor de reacties.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan