Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Ik heb op een andere motor zon setje vandaar. :)
full
 
Even reactie op de vraag van DKP in vorige topic (GSX-F deel 12) over het elektrische circuit van het groot licht. DKP in "Het grote GSX-F topic deel 12"

Wat je wil doen is (natuurlijk) te doen, maar makkelijk is een andere!

Even snel geschetst over het elektrische schema van de GSXF...
full


Wat ik in het blauw heb getekend is je voeding om het zo te noemen.

Bij punt A wordt het gesplitst.

  • een deel wat naar de light switch gaat (op je rechter handvat). Wat je daar ziet is dat de stroom alléén in de "ON" positie door komt (anders verwoord: als dat knopje niet helemaal links staat gaat je groot licht niet aan, logisch). Vanaf daar gaat het door naar de dimmer switch (bovenop je linkker handvat)
  • het andere deel gaat direct naar de pass switch (de gele knoop). Omdat het direct gaat betekent dat vanaf het moment dat je motor aan staat je dat gele knoop kunt gebruiken.

Dat zijn de twee opties om stroom naar de lamp te sturen.

Bij punt B (direct na beide schakelaars) komen beide blauwe circuits weer bij elkaar en gaat het door als 1 rode circuit.
In het rood is het circuit vanaf de schakelaars naar de lamp (even door de zekeringen doos). En in het zwart de (-) aansluiting.

Als je een extra lamp wil aansluiten die alléén aan gaat als je de gele knoop gebruikt moet je dus een derivatie maken tussen de pass switch en het B punt, wat vanaf daar direct naar de extra lamp gaat (wat dus betekent dat je extra lamp niet beschermt is door een zekering), en de extra lamp verder zien aan te sluiten bij de (-). Het zou me niet verbazen als dat stuk tussen de pass switch en de dimmer switch eigenlijk binnen de blok op je stuur verwerkt zijn. Dus je moet eigenlijk dat blok openen om met de bekabeling te gaan stoeien.

Wat ik zei... Niet onmogelijk, maar niet makkelijk.
 
Beste Leden,

Wie kan mij uit de brand helpen,

Ik heb laatst een project gsxf600 gekocht

het motorje loopt nu netjes.
Alleen heb ik geen drive als ik de motor in z'n versnelling set.
heeft hier iemand ervaring mee?

als ik de kap waar de koppeling in zit los haal beweegt alles zoals het hoort te bewegen,

hopelijk is er hier iemand die raad weet met dit probleem

groet

Michiel
 
Geen drive? Alsin aandrijving?

Als hij uitvalt bij hetin versnelling zetten dan schakelaar van je jiffy.

Als hij niet vooruit komt dan gok ik koppeling. Kan je vanuit een hogere versnelling wel wegrijden?
 
deeltje 13 alweer, we blijven gaan.... bij mij begint het wat te kriebelen om de F te verkopen.... alleen financieel niet zo verstandig. wil eigenlijk wel iets een tikje sneller (thundercat ofzo)
 
Ik wou je iets meer toelichting niet onthouden:

Heb de motor meer dan 15 jaar, is van 1990 geloof ik en bijna een ton op de teller. Staat van onderhoud goed en alle slijtagedelen zeer recent vervangen. Toch had ik er geen schik meer mee. Verkopen onmogelijk gezien model bouwjaar en kmstand of je moet aan weggeven denken. Voor een 1100f wezen kijken want wou een survivalbike bouwen maar vond de 750 daarvoor te netjes. De 1100 was bak ellende dus op de terugweg besloten de 750 aan te pakken. Het kuipwerk was wat broos na al die jaren met barstjes en erg kwetsbaar verder nette fiets als basis en genoeg vertrouwen in. Begonnen met een breed stuur voor andere zithouding en zadel laten aanpassen voor meer zit comfort. Alle plastic eraf en er toen een draai aan gegeven. Zo was die me iets te naked en met inspiratie uit de ratbike scene op traanplaat gekomen. Hier zelf ruwe kappen en delen van gemaakt om een lompe en overdreven degelijke fiets te bouwen. Zit veel onzinnige en overdreven poespas op, afwerking is ruw grof en lomp maar.... technisch is die goed, over nagedacht en niks dubieus qua constructie of degelijkheid. Kon mn creativiteit er deze winter enorm op bot vieren en nog low budget ook, hoop er nu komend seizoen meer mee te rijden dan de paar honderd van de afgelopen jaren :)

Zolang je er plezier aan hebt is dat toch goed ;), dacht zelf dat je misschien aan dirt-race deed of iets in die richting. ik heb deze winter lekkage gehad aan de benzine kraan omdat de motor door de vorige eigenaar al was gespoten is de motor nu dus flink beschadig aangezien de verf niet bestand is tegen benzine, zit nu ook na te denken wat voor leuks ik kan gaan doen :).
 
Ozo, nee hoor. Volg een beetje de "survivalbike-stijl" en dat is overdreven degelijk veel matzwart en dus traanplaat.

Opzich geheel naked stond ie mij ook wel aan. Ik voorzag echter problemen met name met vocht door regen en rotzooi als zand en modder. Daarom met plaatwerk weer deels dicht gemaakt zodat gevoeligere delen beschermd zitten opgeborgen. Te denken aan de stekkerbult boven de rempomp en de electra links naast de accu. Met name rechts als die op de zijstandaard staat en er valt een buitje... moet niet de bougieschachten dan vol water hebben staan bv. ;)

De looks, het creatieve, het ruwe dwz niet symmetrisch, niet perfect afgewerkt vorm boven functie en het knutselt zo enorm leuk... verzin wat...zet het erop...beetje matzwart en klaar :+
 
Heb je een fotootje van hoe je de sensor en magneet aan je voor- of achterwiel bevestigd hebt?

Heb er ook al aan zitten denken om een fietskilometertellertje te gebruiken, alleen jammer dat die maar 1 tripmeter hebben. Maar bijkomend wel max- en gemiddelde snelheid, en als je wil ook een hoogtemeter en achteraf de route op mooie grafieken op de pc als je wil.

Heikel punt voor mij blijft de verlichting. Ik wil het constant verlicht hebben. Kan desnoods wel met een extern klein LED'je daarop te richten. Zal wellicht wel wat voor te vinden zijn op AliExpress.
 
Heb je een fotootje van hoe je de sensor en magneet aan je voor- of achterwiel bevestigd hebt?

Heb er ook al aan zitten denken om een fietskilometertellertje te gebruiken, alleen jammer dat die maar 1 tripmeter hebben. Maar bijkomend wel max- en gemiddelde snelheid, en als je wil ook een hoogtemeter en achteraf de route op mooie grafieken op de pc als je wil.

Heikel punt voor mij blijft de verlichting. Ik wil het constant verlicht hebben. Kan desnoods wel met een extern klein LED'je daarop te richten. Zal wellicht wel wat voor te vinden zijn op AliExpress.
Dat kun je volgens mij ook allemaal in de Pirelli Diablo-app :)
 
Geen foto van paraat maar de senso op de remklauw houder achter en de magneet op het lager :)
 
Wat is dat voor een app?

[me=DKP]kan nu effe niet zoeken terwijl hij op zijn werk is ...[/me]
Heb de app intussen gevonden, geïnstalleerd, en uitgeprobeerd over een afstand van zo een 10km.

Op de trip meter van de motor stond 10,1km, op de app 10,0km. Lichte afwijking dus. Maar, ik stel mij de vraag, werkt die enkel als je zowel mobiele data als gps (locatie) hebt aanstaan, of is locatie alleen al genoeg?

En werkt die dan wel in tunnels en ondergrondse parkeergarages en zo?

Vind het verder ook niet de meest gebruiksvriendelijke app, maar dat kan ook zijn omdat ik de app nog niet ken.

De eerste resultaten, de snelwegparking voor het werk even aan de kant en opgestart.
full


De hellingshoeken heb ik toch zo mijn twijfels over of dat wel nauwkeurig werkt? Wordt dat gemeten door middel van een kwik contactje in de phone? In dat geval heeft de middelpuntvliedende kracht er wel een negatieve invloed op. Indien toch correct, is het wel een leuke functie, buiten het feit dat ik volgens de symbooltjes in een linkse bocht de verkeerde knie uitsteek :+
Heb toch echt het gevoel dat ik op de rotonde verder ging dan 17°
full


Leuke vind ik wel dat je gehele route erop komt te staan :t
full


En nu waarom ik denk dat er geen meting is van zodra er overkapping is, en waardoor de 100m tekort is ontataan:
full

Daar waar de rode lijn stopt rijd ik de overkapping onder (3 of 4 verdiepen gewapend beton bevinden zich dan boven mij), maar ben ik nog niet op mijn parkeerplaats, daarvoor heb ik in het geval van vandaag nog ongeveer die groene lijn verder gereden.

En wat ik ook niet begrijp is, dat er boven die grafieken 37km/u - 3° - 0'17" staat, lijkt wel te gaan om de laatste paar 100 meters, terwijl de grafieken zelf wel de gehele rit geven?
 
buiten het feit dat ik volgens de symbooltjes in een linkse bocht de verkeerde knie uitsteek :+
Bedoel je niet de uitlaat? :+

Ken de app verder niet beter dan jij, ben geen die hard user verder :P Wist alleen dat de functionaliteiten er in zaten.
 
Bedoel je niet de uitlaat? :+
Bij nader inzien, het lijkt idd de uitlaat te zijn :P
Ken de app verder niet beter dan jij, ben geen die hard user verder :P Wist alleen dat de functionaliteiten er in zaten.
Ach, ik ontdek de app nog wel wat verder, nog een kleine 13500km voor de odo vastloopt. En er zijn nog wat andere apps, dus kan nog wel wat experimenteren ;)

Edit: maar een goede phone houder zou hier wel handig bij zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net een rondje op het tarmac gereden en de app daarbij eens gebruikt ...
full

Nou ... ik ben blijkbaar wel stukken beter in het bochtenwerk met de auto dan met de motor 8-)


En wat een onstabiele snelheid ondanks gebruik van de crouse controle ...
full



Maar de afstand klopt wel :t
 
Dat ga ik thuis als ik tijd heb, eens grondig bestuderen, heb je geweldig mooi uitgelegd! :t

Thanks!

Van mechanica heb ik erg weinig verstand, maar als tiener heb ik met een vriend veel met elektronica gespeeld, en een jaar terug voor een project weer mijn kennis terug uit de kast moeten halen... Fijn als ik iemand ermee kan helpen!
 
deeltje 13 alweer, we blijven gaan.... bij mij begint het wat te kriebelen om de F te verkopen.... alleen financieel niet zo verstandig. wil eigenlijk wel iets een tikje sneller (thundercat ofzo)


Mijn GSX gaat zeer waarschijnlijk in de verkoop binnenkort, nu nog niet actief mee bezig maar mocht iemand interesse hebben in een rode van '98 met +- 34k Kilometers let me know
 
Weet iemand of het in NL mogelijk is om aan een symmetrische koplamp te komen (voor de GSX-F 1998+? Van de week reed ik voor een motor die in tegenstelling tot onze GSX-F wél twee lampen aan had met dimlicht, ook nog met zo'n Xenon set ofzo (wit tegen blauw aan zeg maar), en verder dan het visuele aspect (zag er best gaaf uit) vond ik het een stuk zichtbaarder dan ik nu ben voor mijn gevoel.

En gezien ik aan het verhuizen ben en over een paar weken een rit van 100km zal hebben...

~[edit]: Ik bedoel dus via een andere weg dan dit via motorcycle spare parts

Want dit is wel een beetje duur...
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of het in NL mogelijk is om aan een symmetrische koplamp te komen (voor de GSX-F 1998+? Van de week reed ik voor een motor die in tegenstelling tot onze GSX-F wél twee lampen aan had met dimlicht, ook nog met zo'n Xenon set ofzo (wit tegen blauw aan zeg maar), en verder dan het visuele aspect (zag er best gaaf uit) vond ik het een stuk zichtbaarder dan ik nu ben voor mijn gevoel.

En gezien ik aan het verhuizen ben en over een paar weken een rit van 100km zal hebben...

\[edit]: Ik bedoel dus via een andere weg dan dit via motorcycle spare parts

Want dit is wel een beetje duur...
Ik heb er bij mij gewoon twee bi-xenon projectors ingebouwd.
Is wel wat omslachtig en vereist wel wat handigheid. Maar indien je het zelf kan, voor ruwweg 150€ is die omgebouwd en geïnstalleerd.
Ben nu nog aan het wachten op een kabel met relais en dan komen er twee LED's in ipv de xenons.

Maar als je gewoon een USA koplampunit wil met dus twee H4's erin, al eens gedacht om Amerikaanse tweedehands sites af te zoeken naar een tweedehandse koplampunit?

Heb er zelf nog niet naar gezocht, en dus geen idee van de prijzen die ze daar hanteren, en al evenmin van de verzendkosten.

In NL en B ga je ze moeilijk vinden tweedehands. Al zou het wel kunnen want ik ben ook al tweedehands mijlentellers tegen gekomen. Maar die kan ook uit Engeland komen natuurlijk ...

En ik ben het ermee eens! Dubbele koplamp is zooooooooveeeeeeeel mooier, en bovendien ook nog beter zichtbaar voor anderen, en meer zicht voor jezelf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er bij mij gewoon twee bi-xenon projectors ingebouwd.
Is wel wat omslachtig en vereist wel wat handigheid. Maar ibdien je het zelf kan, voor ruwweg 150€ is die omgebouwd en geïnstalleerd.
Ben nu nog aan het wachten op een kabel met relais en dan komen er twee LED's in ipv de xenons.

Ik was een post van je uit 2013 tegengekomen waar je het had over een symmetrische koplamp na een crash...

Maar als je gewoon een USA koplampunit wil met dus twee H4's erin, al eens gedacht om Amerikaanse tweedehands sites af te zoeken aar een tweedehandse koplampunit?

Heb er zelf nog niet naar gezocht, en dus geen idee van de prijzen die ze daar hanteren, en al evenmin van de verzendkosten.
Was ik net aan het doen... Maar inderdaad was ik een beetje bang voor de verzendkosten....
Ik heb op Ebay gekeken... Deze is op zich niet oninteressant... Veel daar zijn niet in heel goed staat, en komen vaak zonder de kabels, wat natuurlijk in mijn geval een pre is...
Maar daar ben ik $137 kwijt (€112)... Valt me nog mee! Moet alleen nog de H4 lampen erin doen... maar goed...
Moet alléén nog een beetje kijken naar het financieel plaatje... Er zijn net twee boetes binnen gekomen :( Delft heeft een hoop va die randwegen waar de limiet op 70 is, maar 50 op de kruisingen... En veel flitsers blijkbaar...

En ik ben het ermee eens! Dubbele koplamp is zooooooooveeeeeeeel mooier, en bivendien ook nig beter zichtbaar voor anderen, en meer zicht voor jezelf.
Natuurlijk is het mooi mooi meegenomen *D
Maar de zichtbaarheid vind ik wel wat wegen, nu dat ik ineens veel meer op de weg ga zijn! En een hoop snelweg in de randstad, waar het wel vaak druk wil zijn...
 
Ik was een post van je uit 2013 tegengekomen waar je het had over een symmetrische koplamp na een crash...
Klopt. Vond alles wat ik nodig had tweedehands, behalve de koplamp unit.
Via cmsnl.com de onderdeelnummers willen noteren, en toen kwam ik erachter dat die in de USA 2xH4 hebben. Met dát onderdeelnummer naar Suzuki en zo eentje nieuw besteld. Was toen nog gevoelig goedkoper, iets van een 340€, de Europese en asymetrische was zelfs 380€, dus dat was nog eens een goede meevaller.
Linkje van mijn post toen? Zou het graag nog eens teruglezen :P
Was ik net aan het doen... Maar inderdaad was ik een beetje bang voor de verzendkosten....
Ik heb op Ebay gekeken... Deze is op zich niet oninteressant... Veel daar zijn niet in heel goed staat, en komen vaak zonder de kabels, wat natuurlijk in mijn geval een pre is...
Maar daar ben ik $137 kwijt (€112)... Valt me nog mee! Moet alleen nog de H4 lampen erin doen... maar goed...
Kan het op mijn smart phone niet goed zien of die écht van een Katana komt en dus daadwerkelij 2xH4 heeft. Want velen noemen de GSX F ook gewoon Katana.
En voor die prijs zou ik er liever bi-projectors insteken.
(heb er wegens mijn studies automechanica en elektriciteit wel de nodige handigheid voor natuurlijk)
Natuurlijk is het mooi mooi meegenomen *D
Maar de zichtbaarheid vind ik wel wat wegen, nu dat ik ineens veel meer op de weg ga zijn! En een hoop snelweg in de randstad, waar het wel vaak druk wil zijn...
Ik heb gewoon een hekel aan asymetrie.
Ook de 1-zijdige uitlaat stoort me. Maar gelukkig minder dan de koplamp.
 
Linkje van mijn post toen? Zou het graag nog eens teruglezen :P
DKP in "Het grote GSX-F topic deel 9"
Kan het op mijn smart phone niet goed zien of die écht van een Katana komt en dus daadwerkelij 2xH4 heeft. Want velen noemen de GSX F ook gewoon Katana.
Volgens mij is het de goede... Ik zal nog even checken als ik ervoor wil gaan... Maar als ik naar de bekabeling aan de achterkant lijkt het te kloppen, en de reflectoren zijn symmetrisch zo te zien.
En voor die prijs zou ik er liever bi-projectors insteken.
(heb er wegens mijn studies automechanica en elektriciteit wel de nodige handigheid voor natuurlijk)
Ik niet...

Ik heb gewoon een hekel aan asymetrie.
Ook de 1-zijdige uitlaat stoort me. Maar gelukkig minder dan de koplamp.
Dat snap ik zoooo goed... Maar ik wou niet beginnen aan of het mogelijk ou zijn om een dubbele uitlaat te monteren ipv de 4/2/1 systeem...
 
Terug
Bovenaan Onderaan