Het zwarte gat: Wat heb je nu weer gekocht? Deel 3

Iets om rustig aan te doen; vandaag maar direct een 70km gereden. Rijdt heerlijk !


2018-03-30%2014.44.44.jpg


2018-03-30%2014.44.36.jpg


2018-03-30%2014.44.19.jpg
 
Laatst bewerkt:
Normaal gesproken draag ik verwarmde kleding niet, omdat het idee om met kabels op je motor aangesloten te zitten vind ik niet leuk. Voor enduro waar je of zit, of staat, of meeloopt, gaan die kabels je alleen maar beperken en irriteren.

Ik reed dus altijd zonder verwarming. Maar onlangs heb ik een verwarmd shirt van Mobile Warming gekocht. Met een accu van 7V. En vandaag op een lange rit uitgeprobeerd.

‘s Ochtends regende het en de eerste 100 km heb ik zonder verwarming aan gereden. Werd vreselijk koud, stopte bij een tankstation om het shirt aan te schakelen en na een paar seconden voelde ik iets aparts maar heel aangenams. Mijn borst en rug werden weer warm, na enkele minuten begon ik mijn vingers weer goed te voelen.

De volgende drie uur reed ik met verwarming. Het heeft mijn rit gered, anders zou ik elke 50 km bij een tankstation stoppen om warme thee te drinken. En na warme thee wil ik niet meer rijden. Ik wil naar huis slapen.

Dit shirt werkt ook uitstekend als basis laag. Ik zweet niet zo veel als in merino wol, en voel me dan ook niet nat, hoewel merino wol zeker veel beter is dan katoen. Dit shirt is nu mijn metgezel nummer één.
 
Ik was gister op de motormarkt Hardenberg.
Van locatie gewisseld. Nee, niet beter! In het dorp is een evenementenhal........?
Nu loopt iedereen nog steeds diep door de blubber. Had gelukkig mijn werkschoenen mee.

Wat ikzelf heb gekocht? Ratelsetje voor kleine doppen, inbus en torx. Mooi prijsje!
Verder lekker snuffelen tussen veel oud spul.

Ik zou hebben verwacht dat andere bezoekers zich in dit topic wél zouden gaan melden.
Oud verroest spul verwisselde van eigenaar waarvan mss nu wel spijt zal zijn.
De gedachte die dan komt: WAT HEB IK NU WEER GEKOCHT.....?

Hoe dan ook, het waren 2-wielers waar nog heel wat werk aan zal zijn, voordat je weer het woord motor-voertuig kan gebruiken. Er is 1 ding zeker, en dat is dat ze de komende tijd wel effe druk gaan zijn.
 
Een mooie 24l hardshell rugtas voor een tientje, 80% korting bij XLmoto. (zag nu dat ie inmiddels €20,- geworden is)
full
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag op de motormarkt in hardenberg een motorbroek voor mijn vriendin gescoord. De dag er voor had ik al een paar handschoenen geregeld voor haar, dus nu kan ze iets veiliger achterop. De jas en schoenen en een goede helm komen nog.

Van de week mijn auto ingeruild voor een vstrom 650 uit 2005, kan ik goedkoper de woonwerk km’s maken ( en een stuk leuker natuurlijk!)
Begin vanaf morgen bij mijn nieuwe baan in nijmegen. 140 km enkele rit.

Hoop dus snel genoeg te besparen dat ik haar de jas en een betere helm kan kopen. Dan kan ze namelijk achterop mee als ik een plekje in arnhem/ nijmegen heb gevonden om te wonen.

Oftewel:
Macna dames textiel broek (waterafstotend, heupprotectie e.d.)
Alpinestars Raider handschoenen
Suzuki DL650 V-Strom uit 2005
 
Een mooie 24l hardshell rugtas voor een tientje, 80% korting bij XLmoto. (zag nu dat ie inmiddels €20,- geworden is)
[afbeelding]

Heb er zojuist ook een besteld. 24L niet mis voor zo'n handig tasje.. En mijn 15.6" laptop past erin.
Hoop nu dat ie compleet waterdicht is. "Waterbestendig", zoals beschreven op de website, klinkt maar twijfelachtig..
 
Laatst bewerkt:
Ook besteld. Ik kreeg als aanbieding dezelfde tas met ander merkje voor een tientje. Als je er twee besteld zijn ze dan 15 euro per stuk. Ik had nog geprobeerd de dure te verwijderen, maar toen was het mandje weer leeg. xD

Een mooie 24l hardshell rugtas voor een tientje, 80% korting bij XLmoto. (zag nu dat ie inmiddels €20,- geworden is)
[afbeelding]
 
Heb er zojuist ook een besteld. 24L niet mis voor zo'n handig tasje.. En mijn 15.6" laptop past erin.
Hoop nu dat ie compleet waterdicht is. "Waterbestendig", zoals beschreven op de website, klinkt maar twijfelachtig..

Is waterdicht.. Ik gebruik hem al naar tevredenheid een half jaar voor woon-werk verkeer. De eerste die ik binnenkreeg was de rits wel binnen 2 weken stuk, maar kreeg gewoon gelijk weer een nieuwe toegestuurd.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een Black & Decker workmate gekocht via marktplaats voor drie tientjes, prima dingetje :)
Kan ik mijn gereedschap eindelijk ergens op kwijt en mijn bankschroefje ook :t
 
Is waterdicht.. Ik gebruik hem al naar tevredenheid een half jaar voor woon-werk verkeer. De eerste die ik binnenkreeg was de rits wel binnen 2 weken stuk, maar kreeg gewoon gelijk weer een nieuwe toegestuurd.

Top, bedankt voor de bevestiging!
 
Een beetje offtopic maar ik las in "Het grote Lidl/Aldi etc." topic een aantal post over momentsleutels, nu heb ik gezocht op de websites uit dat topic maar kan het nergens vinden (net als het topic trouwens -O- )

Weet iemand misschien welke winkel deze verkocht? Dan fiets ik even langs.
 
Een beetje offtopic maar ik las in "Het grote Lidl/Aldi etc." topic een aantal post over momentsleutels, nu heb ik gezocht op de websites uit dat topic maar kan het nergens vinden (net als het topic trouwens -O- )

Weet iemand misschien welke winkel deze verkocht? Dan fiets ik even langs.
Action heeft tegenwoordig een 3/8 standaard in het assortiment, volgens mij ook een 1/2.

1/2 is regelmatig bij de lidl/aldi in de aanbieding, maar ook Cranenbroek heeft standaard een 1/4 en een 3/8 en een 1/2 in de winkels.
 
afdekkapje voor de vast gemonteerde houder van de TomTom rider.

Hiervoor de Accessoire kit moeten bestellen.....vijfentwintig euries....waarvan alleen het plastic kapje dus gebruikt wordt.
 
3 remblokken, remvloeistof, olie en een oliefilter. Ook nog wat 'arbeidsuren'. Kortom: kleine beurt voor de motor. :+
 
Laatst bewerkt:
Een beetje offtopic maar ik las in "Het grote Lidl/Aldi etc." topic een aantal post over momentsleutels, nu heb ik gezocht op de websites uit dat topic maar kan het nergens vinden (net als het topic trouwens -O- )

Weet iemand misschien welke winkel deze verkocht? Dan fiets ik even langs.

Hier in Leiden, Leiderdorp en in Hazerswoude-Rijndijk (de Action tegenover de Motorkledingcenter) heb ik ze zien liggen. Zelf ook eentje gekocht :)
 
iets om m'n tripjes mee vast te leggen :)

full


zit nu te bedenken hoe ik de tweede houder (eerste zit op helm) achter het ruitje van de kuip ga monteren :/

Gr.
Lonewulf
 
Achterremklauw van een KTM 1290 voor de achterrem ombouw. (van normaal naar underslung)
Wordt nog gespoten in de groen/grijze kleur van de M4 monoblocks
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan