Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Ow.. Dat wist ik niet. Ik had zelf het idee dat mijn scootertje wat soepeler liep met de 75W90 in de overbrenging. Maar schijn bedriegt dus.
 
Jammer dan dat er voor Nederland nog bpm enz. bij komt, dan is het niet meer zo interessant.
 
Ow.. Dat wist ik niet. Ik had zelf het idee dat mijn scootertje wat soepeler liep met de 75W90 in de overbrenging. Maar schijn bedriegt dus.

Bij mij loopt tanwielkastje een stuk stiller als bij aankoop met motorolie gevuld. Transmissie olie heeft natuurlijk andere eigenschappen dan motorolie. Gek dat Honda motorolie in gearbox adviseerd, want van honda mag je geen gearbox olie in je motor gooien! (Hoewel er staat nergens dat het niet mag.. :+ )
 
Ik heb goedkope neopreen vorkvorkhoezen besteld. In dat ene landje in Azië. Duurt een maand of zo voordat ze binnen zijn. Eens kijken of die helpen om de nieuwe keerringen die dan gemonteerd gaan worden, het afstofwerk van de poten over te nemen.
 
Eindelijk, eergisteren mijn nieuwe witte sh300i op kunnen halen. Inderdaad een behoorlijk verschil met de 150i. Comfortabeler, natuurlijk feller, ben natuurlijk nog wel aan het inrijden. Iets ruimer zadel ook. Is en voelt wel een stuk zwaarder aan en geeft daardoor op de snelweg meer stabiliteit.
Heb nu 110 km gereden met een rustige rijstijl. Daarbij geeft hij een gemiddeld gebruik aan van 4l per 100km. Dat lijkt mij wel wat ad hoge kant 1 op 25.
 
Eindelijk, eergisteren mijn nieuwe witte sh300i op kunnen halen. Inderdaad een behoorlijk verschil met de 150i. Comfortabeler, natuurlijk feller, ben natuurlijk nog wel aan het inrijden. Iets ruimer zadel ook. Is en voelt wel een stuk zwaarder aan en geeft daardoor op de snelweg meer stabiliteit.
Heb nu 110 km gereden met een rustige rijstijl. Daarbij geeft hij een gemiddeld gebruik aan van 4l per 100km. Dat lijkt mij wel wat ad hoge kant 1 op 25.

gefeliciteerd met je SH300i. Ga je geen spijt van krijgen.
Heb je de hoogglans witte of de mat-witte? 1 op 25 is redelijk veel. Ben je al aan het "scheuren" geweest?
 
@Sh300i: Gefeliciteerd met je SH300, gaat je vast bevallen! Foto! :Y
Vwb het verbruik, hij gaat waarschijnlijk zuiniger rijden naarmate de km’s vorderen.
 
Ik ververs zelf de motorolie en doe er iedere 4000 Km 15w50 Putoline volledig synthetisch in .

Dat moet kunnen, maar is wss geen MB type olie, daarmee valt meer winst te behalen. Ik gebruik de originele 10w30MB olie van Honda dus. Daar geeft de motor de beste prestatie’s en minste slijtage mee. Ik heb al heel wat olie uitgeprobeert.
 
Het is de hoogglans witte. En nee heb rustig gereden. Een honda nc750x rijdt al 1 op 32. Dan moet een sh300 hier toch makkelijk overheen kunnen.
 
Ik heb tijdens inrijden 1 op 30 gereden. Heb er nu ruim 700 km op staan dus kan lekker los.
 
Foto?, wil ik best maken maar hoe te plaatsen?.

Zoo: [FAQ=,plaatje]Algemene FAQ: Hoe plaats ik een plaatje?[/FAQ]

Ook staat als je reageer, onder de smilies een kopje bestand toevoegen, daar kan je naar de map afbeeldingen op telefoon, ipad, computer je plaatje kiezen, klaar.
 
Laatst bewerkt:
als het maar volledig 100 % synthetische olie is , dat is het belangrijkste denk ik . En .....op tijd verversen als de olie beging grijs-zwart te zien .

Dat moet kunnen, maar is wss geen MB type olie, daarmee valt meer winst te behalen. Ik gebruik de originele 10w30MB olie van Honda dus. Daar geeft de motor de beste prestatie’s en minste slijtage mee. Ik heb al heel wat olie uitgeprobeert.
 
als het maar volledig 100 % synthetische olie is , dat is het belangrijkste denk ik . En .....op tijd verversen als de olie beging grijs-zwart te zien .

Ben ik niet met je eens. De Honda olie is bijvoorbeeld minerale olie. Ik heb eens volsyntheet auto 10w40 geprobeert, maar daar werd het blok niet vrolijk van, rauw geluid en meer olie verbruik. Gitzwart kwam het er uit. Beter de juiste olie dan zomaar een volsyntheet erin. Behalve Honda heeft ook Castrol goede geschikte olie, zoals de Castrol power 1 5w40 volsyntheet.
 
Bulldozer, jij heb het over 5w40 maar die sh 300 motor is toch een dry sump motor met droog carter waar wat dikkere olie in moet?
Is 5 w 40 niet te dun?
Die piaggio 350cc motor is dacht ik ook een dry sump motor waar zelfs 15 w 40 of 50 in moet.
 
@zuunig: Er hoort 10w30 in, maar 5w40 is niet erg, heeft groter temperatuur bereik. Honda heeft 10w30 voorgeschreven, Piaggio heeft blijkbaar meer baat bij iets dikkere olie. Ik zou ook 10w30 MB in de SH300 doen, maar die olie is niet heel gangbaar, 5w40 MB wel.
 
Ik trachtte vandaag om een nieuwe bougie te plaatsen , maar ik kreeg de oude bougie er niet uit . Ik bedoel : een buissleuten gaat er niet rond . Er is te weinig plaats tussen de bougiekop en motorblok . Waar kan ik hiervoor een sspeciale bougiesleutel aankomen ? Ik woon in Belgie tussen Brussel en Antwerpen
 
Nu bij de 3e x tanken voordelig gereden. Nu vaker volgas weggereden en toch 1 op 35. Vind ik netjes. Ben nu niet op snelweg geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan