Het grote BMW K1600 topic deel 2

Leuk om te horen dat het vertrouwen weer terug is. Zou er niet aan moeten denken om altijd alleen op pad te moeten, blij dat mijn vrouw er ook van geniet.
 
Klopt. Maar de K heeft hieraan meegeholpen.

Op de GL1500 was 115 op de klok einde verhaal. Puur de werveling voor haar. N keer 140 was n drama. Vreemd, zo n zg gewaardeerde motor.

Maar goed, deze is dus beduidend beter....kwalitatief ook hoop ik....afwachten.
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag miss January opgehaald van haar 30k beurt. Was even slikken om € 900 te pinnen, maar goed kwaliteit kost geld😬.
Niet echt veel bijzonders gedaan wel klepspeling controleren, nwe bougies, vloeistoffen en filters. Wel het ruitmechanisme weer in orde gemaakt en allerlei bouten, rubbers, distributieleiding en pakkingen.
Gelukkig merk je wel dat ze verwend is. Laat het mooie weer maar komen!

Peter
 
:N 3 eurocent of € 0,03 bedoel je. Dat zou gelden als dit de eerste onderhoudsbeurt was, maar de voorlaatste zal om en nabij de 20k km geweest zijn. Dan wordt het dus € 0,09 / km. ;)
 
Ik vraag me af of de beurten wel zo precies bij de door de fabrikant bepaalde KM-standen moet gebeuren. Met mijn auto ga ik er ook altijd ruim overheen. Wat zou je kunnen gebeuren als je toch al buiten je garantie zit?
 
Afwijzing van coulance als er iets buiten de garantie kapot gaat, waar je van mocht verwachten dat datgene nog niet kapot mocht gaan. En BMW Motorrad gaat dat met nieuwe motoren heel strikt hanteren. B.v. de 1000 km beurt dient tussen de 500 en 1200 km gedaan te worden. Overschrijd je die 1200 km dan kan dat al aanleiding zijn.
 
Ik ga eind mei met de K richting Noorwegen. Met de ferry vanuit Rostock (Duitsland) naar Trelleborg (Zweden). Tips gelezen op internet over het vastzetten van een motorfiets op de ferry. Heeft iemand van jullie als "ervaringsdeskundige" tips over het vastzetten van de K op de ferry. Wel of niet op de bok? Vastzetten met een band over het zadel etc. Ben benieuwd naar jullie adviezen en ervaringen.
 
Ik ga eind mei met de K richting Noorwegen. Met de ferry vanuit Rostock (Duitsland) naar Trelleborg (Zweden). Tips gelezen op internet over het vastzetten van een motorfiets op de ferry. Heeft iemand van jullie als "ervaringsdeskundige" tips over het vastzetten van de K op de ferry. Wel of niet op de bok? Vastzetten met een band over het zadel etc. Ben benieuwd naar jullie adviezen en ervaringen.

In de handleiding van de motor staat hoe je de spanbanden moet vastmaken zonder de motor te beschadigen.
 
van mijn collega begrepen dat het blok van zijn K1600 weer in elkaar gezet gaat worden met een hoop nieuwe spullen, o.a. zuigers à 180 euro/stuk. collega liet al een beetje doorschemeren dat de K1600 bij hem de 2,5 ton niet zal halen. lees: ruim voor die km-stand ingeruild zal zijn/worden.

en ja: rekening man. BMW was niet echt van zins om over de brug te komen.
 
Ik ga eind mei met de K richting Noorwegen. Met de ferry vanuit Rostock (Duitsland) naar Trelleborg (Zweden). Tips gelezen op internet over het vastzetten van een motorfiets op de ferry. Heeft iemand van jullie als "ervaringsdeskundige" tips over het vastzetten van de K op de ferry. Wel of niet op de bok? Vastzetten met een band over het zadel etc. Ben benieuwd naar jullie adviezen en ervaringen.

Zorg dat je van tevoren weet (en thuis een keer probeert) hoe je het alarm in de transport/veerboot/bewegingssensor-uit modus zet als je dat nog nooit hebt gedaan. Iedereen op de boot en je accu zullen je dankbaar zijn.

Qua vastzetten, fiets in zn 1 en naar voren rollen tot ie stopt, op de zijsteun. Daarna in de spanbanden zetten waarbij je hem aan de rechterkant in de veren gaat trekken (links zet je vast maar span je niet op anders trek je de zijsteun krom). Gebruik voor zover mogelijk duosteunen en het stuur om de spanbanden aan te bevestigen, geen band over lakdelen of de buddy trekken want dat gaat niet zonder schade. Ook niet aan een wiel vastzetten want dan trek je de motor niet in de veren en schiet ie bij een beetje beweging los.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips m.b.t. het vastzetten van de K. In de handleiding werd aanbevolen om geen gebruik te maken van de bok en de jiffy. Dat leek me een beetje lastig op zo'n ferry. Ik ga de werkwijze van MasterTommy proberen. T.z.t. horen jullie wel of het schadevrij is gegaan.
 
Ligt er ook een beetje aan wat de regels zijn voor het vastzetten van de motor aan boord.

Heb je echter geen middenbok, dan houdt het gauw op natuurlijk.

Maar dus ook zat schepen waar aan beide kanten van de parkeerplek voor de motor een montagepunt t.b.v. de spanband zit.

Heb echter ook al wel meegemaakt dat de veerdienst amper of geen spanbanden had, en daarom gaan bij een overzeese tocht ook eigen spanbandjes mee.



...montageoog aan beide kanten van de motor, spanband van de veerdienst...
i-2CRcg5n-L.jpg




...idem, de BCR had echter geen middenbok, en dan krijg je dus dit...
i-Ggb8TZj.jpg




...dit echter ook al meegemaakt. De motoren akelig dicht tegen elkaar, en het midden van de motor boven een gespannen staalkabel moeten zetten. Dan de spanbanden vasthaken aan die staalkabel, en de boel strak trekken
i-gpdQPZk-L.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de reacties op mijn vraag echt de meerwaarde van dit forum. Ik zie voorbeelden van het parkeren van de K op de middenbok en op de zijstandaard. Wel en niet over het zadel (met de nodige bescherming) en een tip over goedkope spanbanden die goed werken.

Iedereen bedankt voor het positieve meedenken. Mijn conclusie tot nu toe:

Gebruik maken van de zijstandaard. Eigen spanbanden aanschaffen. Op 4 plaatsen vastmaken. L en R t.h.v. het voorwiel en L en R t.h.v. het achterwiel. Niet via het zadel of "kwetsbare" delen van de K. Dat moet lukken volgens mij, tenzij we zinken natuurlijk :-)
 
Op de middenvok m.i. gevaarlijk. Zeker bij alleen voor vastzetten. Mocht de motor bij n storm naar voren gaan zal ie van de bok glijden met alle ellende van dien....niet mijn idee maar zien gebeuren. Sommige pramen hebben n goot en n voorwielsteun. Dan mooi op 4 punten vastzetten met indien mogelijk de voorste iets naar voren en de achterste banden iets naar achteren...trek de handel niet kapot met die spanbanden!!!
 
Mbt Ferry :
Op de boot naar Newcastle gebruik ik altijd de zijstandaard; die ik voor de zekerheid even vastzet dmv een zelf meegebrachte spanband naar het voorwiel.
Dan kan hij nooit inklappen.

Verder band over de buddy zoals op de foto's en twee "kleintjes" aan beide kanten.
Ging ook bij windkracht 9 goed.. :)

mbt spanbanden even een opmerking; de goedkopere spanbanden (uit de 1 euro bak, meestal zwart met rode streep) hebben onder belastingen de neiging iets op te rekken. Betekend dus dat op de langere termijn alles wat losser komt te zitten. Even opletten dus dat je goede spanbanden koopt voor de motor.
Als het goed is zit er een CE-label met maximale trekkracht op.
 
Laatst bewerkt:
Anderhalve week geleden een afspraak bij de dealer gemaakt voor het vervangen van mijn linker schakelaarunit vanwege het niet handmatig uit kunnen zetten van het knipperlicht. En wat denk je? Op de weg daar naartoe werkte ie weer perfect! Raar toch? Ben maar weer huiswaarts gekeerd om het nog even af te kijken.
 
T is allemaal erg fragiel idd, en met de BMW Motorrad handschoenen....bijna niet te gebruiken. Te klein evenals het Cc knop....je...Vind ik dan he??
 
Het is weer tijd!!!!!!!!!!
Nieuw rubber. Iemand van jullie ervaring met de Dunlop Roadsmart III?
Na wat zoeken op internet schijnt deze band(en) een goede keuze te zijn.
 
Ik rij op dit moment met de Dunlop Roadsmart III.
Stuurt licht en direct zonder in de bocht te vallen en is snel opgewarmt. Ook in de regen een zeer stabiele band die veel vertrouwen geeft. Ik vind het een aanrader.
 
Rijdt alweer meer dan een jaar op de Dunlop roadsmart III. Ik ben zeer te vreden over de RS III. Prima grip, stabiel en koersvast in de bochten, bij nateerr prima vertrouwen en slijtvast. Zou ze er zo weer onder leggen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan