Het zijspan café deel 3 ...Nieuwe ronde!..

Volgens mij zit het hem in je beitel. Ik heb het nooit onderzocht maar ik denk dat je een ronde beitel moet hebben. Met een puntje vloeit de kunststof voor het snijvlak weg.
 
Volgens mij zit het hem in je beitel. Ik heb het nooit onderzocht maar ik denk dat je een ronde beitel moet hebben. Met een puntje vloeit de kunststof voor het snijvlak weg.

Ik denk dat je daar wel een goed punt hebt, dat ga ik proberen. Ik wil sowieso een zwart materiaal nemen, nylon spuiten zie ik niet zitten.
 
Verf blijft toch niet zitten op Nylon. Misschien als je Kwastert heet maar voor ons lagere goden is dat niet weggelegd.
 
Volgens mij zit het hem in je beitel. Ik heb het nooit onderzocht maar ik denk dat je een ronde beitel moet hebben. Met een puntje vloeit de kunststof voor het snijvlak weg.

Dat klopt, en als je snelheid te hoog ligt verbrand het gewoon.
Maar nylon is vanwege de zelfsmerende eigenschappen erg lastig om mooi te draaien.
 
Ik zal voor delrin gaan, verspaant goed en in div. Kleuren te krijgen.

Wordt ook wel pom-c genoemd volgensmij!
 
Laatst bewerkt:
Verf blijft toch niet zitten op Nylon. Misschien als je Kwastert heet maar voor ons lagere goden is dat niet weggelegd.

Ik krijg het ook niet voor elkaar hoor.
Onderstaand komt uit de technische documentatie van Sigma Coatings. En als de verffabrikant er al niet positief over is, moet je er niet aan beginnen. Die gasten willen graag verkopen, dus zullen als het half gaat al zeggen dat het kan......

8. Polyamide (PA)
Nylon
Polyamide is eigenlijk een groepsnaam voor de zogenaamde nylons. Polyamide is een sterke kunststof met
zeer goede eigenschappen.
Toepassingen
Behalve voor garens wordt polyamide gebruikt voor de fabricage van netten, veiligheidsgordels, touw,
tandwielen, foliën en lagers.
Het smeltpunt ligt in de buurt van 260°C. PA is bestand tegen de meeste organische oplosmiddelen.
Slechts sterke zuren kunnen de kunststof aantasten.
Herkenning
Polyamide verbrandt met een blauwe vlam met een gele top, zonder rookverschijnselen, en ruikt daarbij
naar verbrand hoorn.
Schilderen
PA laat zich moeilijk schilderen.
 
Ik denk dat je daar wel een goed punt hebt, dat ga ik proberen. Ik wil sowieso een zwart materiaal nemen, nylon spuiten zie ik niet zitten.

Ik zou zwart pom nemen, prima te draaien met juiste voeding, beitel en toerental.
Het draait fijner dan nylon denk ik. Als je wit wil is nylon het sowiso niet, dat is een beetje gelig.
Schilderen en lijmen gaat niet.
 
En simpele vraag,

Zoals waarschijnlijk wel bekend heb ik een st1100 met een eml eraan. Compleet omgebouwd.

Dé banden die om de originele eml velgen liggen kan ik die gewoon met en banden automaat eraf halen? Of moet dit gedeeld worden met alle boutjes?

En neem gewoon aan dat hij tubeless is toch?
 
Dat kan inderdaad gewoon met banden demontage apparaat en is tubeless. Wellicht dat het balanceren wat problemen kan opleveren met adapters voor het apparaat.
 
Had niet goed gekeken. Is gewoon een stalen ingelaste velg. Met al die boutjes zit de naaf vast natuurlijk!

Balanceren wordt denk ik voor de voorvelg nog een uitdaging idd. We gaan er morgen achter komen!
 
Laatst bewerkt:
Je velg bestaat uit 3 delen, twee halve velg delen welke van staal zijn en het hart welke van alu is. Deze drie zitten aan elkaar dmv m8 boutjes. Tussen het hart en de velgranden zitten rubber o-ringen om het spul lucht dicht te maken.
 
Je velg bestaat uit 3 delen, twee halve velg delen welke van staal zijn en het hart welke van alu is. Deze drie zitten aan elkaar dmv m8 boutjes. Tussen het hart en de velgranden zitten rubber o-ringen om het spul lucht dicht te maken.

Als je nieuwe o ringen wilt (laten) maken: lengte van het rubber 910 mm (= omtrek) en 3 mm dik. Dit bij 14" velgen. Na montage, en voor het monteren van de band, zou ik de naden nog even afkitten, ze willen nog wel eens een beetje lekken via de naden.
 
Met de banden is het allemaal gelukt.

Zijspan wiel kon op het auto balanceer apparaat, en het voorwiel laten balanceren bij de motor winkel!
 
Het is bij mij in de buurt maar ik ben het niet.

Ik ken de motor ook niet trouwens
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan