BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Te laat! De Beemer van Wervisser heb ik vanavond opgehaald! Ben er erg blij mee, en zal dit topic volgen voor de broodnodige info en waar nodig anderen voort helpen.
Gr, Jan, Alias SoeF!
 
Ondanks dat de S weg is... ben ik nog niet weg uit het topic hè :-)

Veel plezier ermee SoeF!

Nu mijn onderdelen eens gaan uitzoeken
 
Laatst bewerkt:
Thanx!
Dit is m'n 2e BMW; heb ook al's een K1100RS gehad.
Daarna een Husky TE450 Enduro, een Firestorm, Fazer 600 en dan nu deze Vette 1100S!
Ik heb daarvoor vooral Suzuki gereden; Bandits, en een aantal Gixxers, en Streetfighters, vandaar m'n Nickname.
Deze R1100S vond ik altijd al erg gaaf, maar het kwam er nooit van...
Vanavond nog een blij rondje gereden..... in de stromende regen. :]
 
Even een tussenstandje:
R1100S_Gestript.jpg


Slik .... gelukkig alle vertrouwen in Oscar :)
 
Ik ben benieuwd naar jullie mening inzake KM-standen en merken/typen motoren.

Van een boxermotor weet ik dat, mits goed onderhouden en niet afgeragd, deze RUIM over de 100.000 km kunnen.

Nu had ik vergelijkbare verwachtingen bij een K1200S en een K1300S. Ooit ga ik mijn S-je upgraden naar 1 van die beide motoren. Waarbij ik het advies kreeg iets meer uit te geven voor een K1300S, omdat daar een aantal "kinderziekten" van de K1200S zijn verbeterd.

Wat is echter een acceptabele KM-stand? En uiteraard begrijp ik dat er een relatie is met de vraagprijs. Er van uitgaande dat de vorige eigena(a)r(en) er netjes mee om zijn gegaan, zouden jullie dan zo'n motor kopen met 60.000 KM op de teller? En moet je er van uit gaan dat deze motoren rond de 100.000 KM end-of-live zijn gemiddeld genomen?
 
Ik zou geen problemen hebben om een motor te kopen met 60k+ op de teller. Als die netjes zijn onderhoud heeft gehad, loop je waarschijnlijk net zoveel risico als met een motor die maar 25k heeft gereden in dezelfde periode.
 
Mijn GSA staat inmiddels op 140000. Gebruikt geen druppel olie, maar heb toch niet de illusie dat die nog veel op gaat brengen...
Blok loopt als altijd,maar velen hikken tegen hoge standen aan..terwijl ze er zelf wellicht 2-3000 per jaar mee gaan rijden :)
 
Oscar is dit klusje wel toevertrouwd;heeft 2 jaar terug mijn S afgesteld en dat was echt een enorm verschil...voor en na..hij weet meestal prima wat ie doet ;)
 
Feli Wervisser!
Feli SoeF!!

M'n 1150GS staat 150k op.
Ga mij er niet druk om maken.. misschien rijdt ik rustig nog 100k erbij.
Misschien is 't met 1km gedaan :+

De 2 rechterhanden maken 't allemaal wat dragelijker
 
Twijfelachtig. De reden dat ik hem heb verkoop is dat ik maar sporadisch rij. Het zijn de kosten niet om hem te houden, maar het is wel zonde dat zo'n motor weg kwijnt in de garage.

Er zal nog wel eens iets terug komen, maar de komende tijd nog niet.
 
Even een snel vraagje....
Waarschijnlijk ligt de zekering van m'n achterlicht eruit.
Waar kan ik die in godsnaam vinden? (R1100S '98)
 
Laatst bewerkt:
Zekering eruit ? Ik heb in elk geval tijdens mijn laatste -O- ritje het remlicht nog gecontroleerd.

Als het toch de zekering is, ben ik bang dat deze in het kuipframe zit. Hiervoor moeten dan wel de kappen worden verwijderd. Ik kijk nog even in het WPHB.

edit:

Linkerzijde vanaf voor gezien. De tweede zekering, 4amps. De kap zal er dus af moeten :(
 
Laatst bewerkt:
Zekering eruit ? Ik heb in elk geval tijdens mijn laatste -O- ritje het remlicht nog gecontroleerd.

Als het toch de zekering is, ben ik bang dat deze in het kuipframe zit. Hiervoor moeten dan wel de kappen worden verwijderd. Ik kijk nog even in het WPHB.

edit:

Linkerzijde vanaf voor gezien. De tweede zekering, 4amps. De kap zal er dus af moeten :(

Remlicht was OK, het was het achterlicht.
Ik had alleen 2 zwarte dozen voorin de kuip gezien, maar er bleek nog een klein boxje links te zitten. Hier was een zekering doorgebrand.
Dus hij is weer gefixt! Beetje prutsen hoort erbij hè! ;)
Bedankt voor je reactie! :t

De eerste 300KM staan er alweer op! Vooral het sturen is geweldig!
Vanmorgen kwam me een Ducati Monster met geweld voorbij. Door de binnenlanden hier in de buurt.
Volgens mij was hij wel verbaasd dat die dikke Beemer nog steeds in z'n spiegel zat... _O-
Hij blééf in z'n spiegel kijken! :W
 
Zal je vaker meemaken :) Als je een beetje kan sturen is zo,n S je nog best kwiek ! Veel plezier ervan...wervisser huilt nu zachtjes in een hoekje....
 
Welja motorboot, wrijf er nog een beetje zout in :+

edit: ik heb jou er gewoon voor behoed, of heb je je BCR weer te koop staan ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan