lentkriebels

ferluci

MF'er
26 dec 2017
137
273
Steenwijk
Nog minder dan twee weken en we mogen weer rijden, mits je de motor in de oldtimer belasting hebt zitten natuurlijk.
Als je dan toch denkt "Ik maak even een leuk toertje" dan raad ik de omgeving van Blokzijl aan voor als je in de buurt woont.
Leuk pittoreske havenstadje met ruime mogelijkheden voor een koppie koffie met wat erbij en de route van en naar is werkelijk subliem voor het fijne bochtenwerk over een dijk.
Het is ook een stadje waar enorm veel tourrijders in de zomermaanden door heen komen dus genoeg om te zien aan motoren die voorbij rijden of ook even een bakkie doen.
Zwolle, Hasselt, Zwartsluis, Vollenhove, Blokzijl, Blankenham en aan het einde einde Kuinre is prachtige route van meer dan 20 KM aaneengesloten asfalt over een prachtige bochtige dijk.
Tis maar een suggestie natuurlijk, maar zijn er natuurlijk nog veel meer prachtige routes in Nederland.
Dit is een stukje van 20 KM, zijn er nog meer suggesties van een mooi stukje Nederland om op de eerste mooie fijne lentedag na 1 april de fiets uit te laten???
Mss wel leuk om een route topic te openen voor kleine afstanden in de buurt van waar je woont met je eigen ervaringen.
Als het leuk lijkt dan is dit de eerste 20 KM :] :]
Welkom in Blokzijl.
 
Laatst bewerkt:
Vanaf Schoterzijl richting Echtenerbrug,(Nabij Kuinre) Langs de Tjonger rijden. Is altijd mijn eerste korte ritje. Lekker rustig en veel bochten.

Tweede veel langere rit is vanaf Lemmer zo dicht mogelijk langs of over de IJsselmeerdijk richting Zurich.
 
Inderdaad, in die overgangsregeling mag je alleen niet rijden in december, januari en februari.
Dus je hebt al 3 weken verspild :+
 
Omgeving Blokzijl is inderdaad erg leuk. Ik moet er wel wat verder voor rijden, maar is vaak een ritje halverwege. Maatjes komen uit de buuurt van Wolvega en ik uit Biddinghuizen.
De Flevopolder heeft niet zoveel bochten, dus die verlaat ik altijd.
De Veluwe, de omgeving van Vierhouten, Elspeet en Uddel zijn altijd goed voor een leuke rit, met de nodige stops.
Alleen jammer dat mijn seizoen pas begint in augustus, tot die tijd niet in het land en dus niet bij mijn motoren. Luxeprobleem!!
Maar de eerder genoemde kriebels heb ik wel.
 
Laatst bewerkt:
Vanaf Schoterzijl richting Echtenerbrug,(Nabij Kuinre) Langs de Tjonger rijden. Is altijd mijn eerste korte ritje. Lekker rustig en veel bochten.

Tweede veel langere rit is vanaf Lemmer zo dicht mogelijk langs of over de IJsselmeerdijk richting Zurich.


dat is een gedeelte van het rondje IJsselmeer, neem ik aan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan