Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Heeft iemand een idee waarom mijn onderste kettinggeleider aan de kant van het wiel helemaal is doorgesleten?
20180327_165412.jpg

De ketting lijkt netjes in lijn te staan met de tandwielen en de afstand van de achteras in de achterbrug is voor beide kanten gelijk. Ik kan op het eerste gezicht niet zien wat er mis is. Op de foto kan je zien dat ik de doorgesleten kant netjes heb afgezaagd en weer in elkaar heb geschroefd. Er zit een Supersprox achtertandwiel op zonder off-set. Maar dit is bij het originele tandwiel volgens mij ook.

De geleider zelf lijkt ook symetrisch te zijn, en kan niet verkeerd om gemonteerd zijn.
picture


Is dit misschien een fabrieksfoutje? Of moet er ergens iets scheef zijn/zitten? Kan iemand eens kijken bij zijn eigen SMR?
 
Laatst bewerkt:
deze moet je er ook niet op steken.
als het om en supermoto variant gaat kun je beter de andere nemen.
die is veel beter (:

partno. 41/42

picture
 
Laatst bewerkt:
Aangezien die dezelfde bevestigingspunten gebruikt zal ik daar hetzelfde probleem mee hebben. Binnenkort maar eens bij een motorzaak langs om de uitlijning te controleren...

Uit nieuwsgierigheid; Waarom is dat model beter geschikt voor een supermoto?
 
Aangezien die dezelfde bevestigingspunten gebruikt zal ik daar hetzelfde probleem mee hebben. Binnenkort maar eens bij een motorzaak langs om de uitlijning te controleren...

Uit nieuwsgierigheid; Waarom is dat model beter geschikt voor een supermoto?

Goed plan want daar zit het probleem waarschijnlijk ook. Wielbussen goed er in zitten?

De geleider is voor TE, die is bedoeld dat deze kan bewegen wanneer je obstakel tegenkomt en dus niet afbreekt. Bij supermoto/cross is dit niet nodig en wil je eigenlijk een statische geleiding, het is dus niet perse beter maar de ander is niet nodig.
 
Goed plan want daar zit het probleem waarschijnlijk ook. Wielbussen goed er in zitten?

De geleider is voor TE, die is bedoeld dat deze kan bewegen wanneer je obstakel tegenkomt en dus niet afbreekt. Bij supermoto/cross is dit niet nodig en wil je eigenlijk een statische geleiding, het is dus niet perse beter maar de ander is niet nodig.
De wielen zijn er bij mij niet uit geweest. Ik kan op de verkoopfoto's zien dat de geleiding al kapot was toen ik hem kocht...

*Edit* De buitenste afstandsbussen hebben aan beide kanten hetzelfde artikelnummer, dus als ze omgewisseld zouden zijn, zou dat niks uit mogen maken...
 
Laatst bewerkt:
Misschien een raar idee,
Maar is de ophanging van je kettinggeleider nog 100% recht?
Het lijkt alsof deze (in verhouding met je ketting) nogal naar buiten gebogen staat.


Koen

Heeft iemand een idee waarom mijn onderste kettinggeleider aan de kant van het wiel helemaal is doorgesleten?
[afbeelding]
De ketting lijkt netjes in lijn te staan met de tandwielen en de afstand van de achteras in de achterbrug is voor beide kanten gelijk. Ik kan op het eerste gezicht niet zien wat er mis is. Op de foto kan je zien dat ik de doorgesleten kant netjes heb afgezaagd en weer in elkaar heb geschroefd. Er zit een Supersprox achtertandwiel op zonder off-set. Maar dit is bij het originele tandwiel volgens mij ook.

De geleider zelf lijkt ook symetrisch te zijn, en kan niet verkeerd om gemonteerd zijn.
[afbeelding]

Is dit misschien een fabrieksfoutje? Of moet er ergens iets scheef zijn/zitten? Kan iemand eens kijken bij zijn eigen SMR?
 
Ze zitten er op. Pasvorm etc. was prima. Het was alleen meer werk dan ik dacht. Binnendiameter van het stuur moest vreemd genoeg wat worden uitgeboord. Dat was blijkbaar ook al deels gebeurd bij het plaatsen van de vorige. Zijn die sturen origineel zo dikwandig?

20180331_120636.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mocht iemand nog husky delen zoeken van een 510 ik weet iemand die nog spul heeft liggen.
4 x radiateurs origineel husky
1 set Enduro poten zwart
1 set SM poten zwart
Rem schijven SM 320 en 260
Remklauw met rvs leiding en rempomp
Stuur met klemmen
 
Ook te koop setje zwarte haan velgen met goudkleurige naven voor supermotard
Met Michelin banden en wave schijven, alles 60km gebruikt dus eigenlijk gewoon nieuw :)
 
Mocht iemand nog husky delen zoeken van een 510 ik weet iemand die nog spul heeft liggen.
4 x radiateurs origineel husky
1 set Enduro poten zwart
1 set SM poten zwart
Rem schijven SM 320 en 260
Remklauw met rvs leiding en rempomp
Stuur met klemmen

PM gestuurd :)
 
Hier eindelijk me krukas weer terug met nieuw big end en drijfstang :} kunnen we eindelijk blok weer opbouwen
 
Terug
Bovenaan Onderaan