Kreidler Motorblok 5 versnellingen direkt

joebiker

Die hard MF'er
16 dec 2007
351
100
Turnhout
full

Beste Motor-Forum leden,

Kreidlers zijn mijn 2 de hobby,
laatst kocht ik deze kreidler maar er hangt een versleten, verkeerd motorblok onder,
Hebben jullie misschien nog ergens in de schuur of op zolder nog een kreidler blok liggen?
liefst een 5 versnelling direkt geschakeld,

Groeten Joebiker.
 
@willemVonGrumble,
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd....
Ik zou zeggen Willem, probeer is een snelle Kreidler, het is echt wel leuk.
@Vulcanrider,
Thx, ja inderdaad het is te reviseren, maar het blijft het verkeerde type blok.
Grtjes,

Joebiker
 
@willemVonGrumble,
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd....
Ik zou zeggen Willem, probeer is een snelle Kreidler, het is echt wel leuk.
@Vulcanrider,
Thx, ja inderdaad het is te reviseren, maar het blijft het verkeerde type blok.
Grtjes,

Joebiker

is het een 4 bak?
 
@downsider,
Dat kan je ook geen brommer _O- meer noemen dus,
Beetje ondergewaardeerd,
Vraag maar aan Jan De Vries of Henk Van Kessel hoe hard een kreidler kan :Y
 
@downsider,
Dat kan je ook geen brommer _O- meer noemen dus,
Beetje ondergewaardeerd,
Vraag maar aan Jan De Vries of Henk Van Kessel hoe hard een kreidler kan :Y

Schijnbaar +190 km/uur :P,weleenswaar watergekoeld
 
Laatst bewerkt:
Nop, het is een indirekte 5 bak, het zou een direkte moeten zijn, dus de schakelpook rechtstreeks op de schakelas...
 
Er begint me iets te dagen,aan de foto te zien heb je "vaste voetsteunen ï.p.v. trappers.
Je werkt nu met zo'n heveltje dat normaal om de trapas zit? (laaaaang geleden)
 
Laatst bewerkt:
Het blijft jammer dat het 50cc wereldkampioenschap is afgeschaft, nu met de nieuwste technieken, zitten ze al op bijna 25pk (24,8 op het achterwiel) uit een 50cc...
Er zijn veel landgenoten aardig aan het sleutelen, om die dingen nog sneller te maken.
Zie youtube ‘zundapp 24,8pk’ volume op 10 zetten...zie dat de kat van huis is...
 
@downsider, inderdaad dit is het Mockick model, een echte motorfiets zonder trappers, komt uit zwitserland, dus ook standaard 5vers, 6,25pk...
Die bestonden ook in nederland maar enkel met nederlands motorkenteken, dacht ik.
 
Ik had ook een florett naar RMC omgebouwd en dan zelf aangepast,voetsteunen eronder en ,idd, een direct geschakelde 5 bak :)
We kochten die dingen destijds voor 100 a 200 gulden :')
 
Geen idee of het een 5 bak was te lang geleden allemaal. :P

Ik weet nog dat de krukassen,van de brommers (4 bakken) van de KS 50,in opdracht. van de toenmalige nederlandse regering,verzwakt waren,waardoor als de blokken opgevoerd werden het bigend lager/drijfstang de geest gaf :')
Toen dachten we dat het een fabeltje was,maar scheen toch echt waar te zijn B|

Vandaar de vraag :)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet nog dat de krukassen,van de brommers (4 bakken) van de KS 50,in opdracht. van de toenmalige nederlandse regering,verzwakt waren,waardoor als de blokken opgevoerd werden het bigend lager/drijfstang de geest gaf :')
Toen dachten we dat het een fabeltje was,maar scheen toch echt waar te zijn B|

Vandaar de vraag :)


Dat klopt wel ik moest na een tijdje idd het bigend lager/drijfstang laten reviseren.
 
Schijnbaar +190 km/uur :P,weleenswaar watergekoeld

En met een roterende inlaat, niet te vergelijken met de normale Kreidler blokken.

Het snelheidsrecord op een 50cc-motorfiets stond lange tijd op naam van Jan Huberts. Op 4 augustus 1981 behaalde hij op een Kreidler een snelheid van 222 kilometer per uur


Met uitzondering van de "Van Veen Kreidler" en de dames modellen heb ik bijna alle modellen wel in mijn bezit gehad. (vroeger, toen mijn schaamhaar nog niet uitviel)


Dat met "bijna alle modellen" moet ik even terug nemen, want ik zit net de lijst even door te nemen.
En ik dacht dat echt..... :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan