waterdichte tas achterop

arjandevries

Rookie
22 feb 2018
26
2
Jullie hebben vast ervaringen met een tas achterop.
Moet waterdicht zijn en niet te klein. Wil hem gebruiken voor met de motor kamperen dus tent moet ook mee. Ik heb al twee zijtassen. (Harley).

Iemand goede suggesties?
 
Ik ben toevallig ook hiervoor in de markt en ga waarschijnlijk deze kopen:

1494858607031


Kriega Drybags US modellen.
Is een systeem waarmee je heel makkelijk verschillende tassen aan elkaar kunt klikken.

SPORTS/TOURING
 
Ik ben toevallig ook hiervoor in de markt en ga waarschijnlijk deze kopen:

[afbeelding]

Kriega Drybags US modellen.
Is een systeem waarmee je heel makkelijk verschillende tassen aan elkaar kunt klikken.

SPORTS/TOURING

dan kijk regelmatig of de tas er nog opzit
de bandjes willen graag schuiven (los zitten)

heb hier ervaring mee :X
 
Rolbags zijn prima voor in de vakantie. :t
Prima waterdicht en is flink vol te stouwen.
Bedenk wel dat die 75L echt een joekel is. Bekijk effe of die goed gaat passen achterop.
Mijn ervaring is dat je beter 2 kleintjes kan hebben dan 1 grote.............

Koop er ook goede spanbanden bij om vast te sjorren. :]
 
De SW-motech drybags zijn perfect, met name qua bevestigen. Mocht je een ander merk kopen, neem dan een set Rokstraps spanbanden erbij. De enige bandjes die niet loslaten.
 
De SW-motech drybags zijn perfect, met name qua bevestigen. Mocht je een ander merk kopen, neem dan een set Rokstraps spanbanden erbij. De enige bandjes die niet loslaten.

Die Rokstraps kan ik ook aanraden. 2 grote kruislings over de roltas en 2 kleine links en rechts. Zit muurvast, zelfs met 200+ km/h :} .
 
Oeh ik zit ook al een tijdje er aan te denken om zoiets aan te schaffen!
Benieuwd naar de aanbevelingen, ik lees mee :Y
 
Gebruik al jaren (meer als 10) een tas van ortlieb. Verkrijgbaar in verschillende maten en kleuren. Bijna alle kampeerwinkels hebben ze op voorraad.
 
Ik heb de XL Rackpack van Ortlieb, tent erin, slaapzak erin, kookspulletjes erin helemaal top.

Ik vind 1 grotere tas juist weer fijner dan 2 kleinere roltassen op elkaar, dat bleef bij mij slecht zitten. En de opening over de breedte vond ik lekker overzichtelijk, is wel iets lastiger dichtrollen.

full

Dit is niet de ortlieb maar geleende zelfde formaat tas om het uit te proberen...
 
Ik verspreid het liever, maar dat komt ook door het uitstekende bagagerek. Hier een bagagerol (grootste) op het rekje, een iets kleinere op het zadel en nog een kleinere op het rekje voorop. Wel een extra bagagenetje eromheen maar dat is eigenlijk om mijn handdoekje te kunnen drogen tijdens het rijden ;)

S5xMuIm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ortlieb Rack Pack XL 89 Liter. Kan voor weken bagage in en is echt waterdicht. Wel opletten dat ie aan de zijkanten niet op de uitlaat komt (ligt bij mij op de buddy en de zijkoffers).
 
Bagagerol met ventiel! Oprollen en je perst de lucht eruit en dan het ventiel indrukken. Zijn er in diverse maten. Er zit een Touratech sticker op maar ze worden gewoon door Ortlieb gemaakt. Vele maten beschikbaar. 2 spanbandjes eroverheen en het zit goed vast.

Touratech bagagezak PD350 zwart kopen | Louis motor & vrije tijd

Met ventiel is inderdaad erg makkelijk om de lucht eruit te drukken en de tas strakker op te kunnen rollen. Ik heb er een van Dane, die heeft ook een ventiel. Ook al eens zelf gemaakt door het ventiel uit een oude fiets binnenband te knippen en die in de bodem van een roltas te plakken.
 
Op de beurs zag ik deemeed.com Die maken tassen speciaal voor Harley. Geven ook nog 30 jaar garantie! Ik vond ze goed en degelijk. Zijn niet 100 waterdicht, maar ze leveren een hoes er bij. Pools bedrijf maar ze spreken goed Engels. Ik heb er twee gekocht voor op de BMW voor een reis met veel off-road. We gingen eigenlijk voor de SW-Motech maar die bleken niet lekker te passen op de buddy en dan komen ze op het rek, dat is te ver naar achteren vind ik.
Nu dus deze deemeed tassen op zij en een BMW tas achterop. Samen 90 L
 
Terug
Bovenaan Onderaan