Het Yamaha TweeTakt Topic

Deze persoon heb ik al benaderd. Wat is eigenlijk een reële prijs voor een compleet blok?

Ligt aan de staat,reviseren van die blokken mits goed gedaan kan een dure grap zijn,
dat reflecteert zich in de prijs,ik ben er verder al te lang uit om over de prijs iets zinnigs te
kunnen zeggen,complete fietsen zijn behoorlijk in prijs gestegen de laatste jaren,dus
zullen motorblokken ook wel flink in prijs gestegen zijn.Zo,n 10 jaar geleden kocht je een
net goed lopend blok voor zo,n 1500,-,ik denk dat je er nu wel 1000,- bij kan rekenen voor
een gereviseerd exemplaar.
 
Ligt aan de staat,reviseren van die blokken mits goed gedaan kan een dure grap zijn,
dat reflecteert zich in de prijs,ik ben er verder al te lang uit om over de prijs iets zinnigs te
kunnen zeggen,complete fietsen zijn behoorlijk in prijs gestegen de laatste jaren,dus
zullen motorblokken ook wel flink in prijs gestegen zijn.Zo,n 10 jaar geleden kocht je een
net goed lopend blok voor zo,n 1500,-,ik denk dat je er nu wel 1000,- bij kan rekenen voor
een gereviseerd exemplaar.

Het is dus een vraag en aanbod verhaal, wat zou een eventueel alternatief blok kunnen zijn om toch het tweetakt beleving te ervaren?
 
een goedkoop alternatief als je met wat minder vermogen kunt leven is een RD350LC/Banshee blok : zeer veel after market spul voor te vinden. Grootste nadeel is dat de cylinders te dicht bij elkaar staan en daardoor de spoelkanalen crap zijn.

nadeel van een Banshee onderblok is wel dat de versnellingen minder geschikt zijn voor een motorfiets, maar dat is dan weer een kwestie van er een RD-bak in te monteren.

Voor +/-1500 euro zou je zelf een (onder)blok kunnen kopen en kompleet reviseren. Dan zou je iets van een 70pk kunnen hebben.Wil je meer kost het je (veel) meer.
 
Laatst bewerkt:
Goeie vraag,marktplaats in de gaten houden,al is de kans niet zo groot dat er 1 aangeboden word.En anders E-bay.
Deze staat op MP, https://www.marktplaats.nl/a/motore...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Dat is bij RH Motoren. Kan maar 1 advies geven: Blijf er weg! Verkoopt zijn 2 tak motoren alsof het goud is, als je de advertenties mag geloven. Maar o wee als je iets reclameert. Het begint met: "Ik voel me aangevallen" En voor je het weet beschuldigd hij jou van "oplichting" |(
 
Ik had het idee om in mijn Rsv mille projectje te steken, alleen 3500,-€ aftikken en alsnog niet wetens wat je hebt is mij net iets te wild.

Ok ,dat is best wel een grote motor voor een 2taktblok daar hoef je geen 250 of 350 blokje in te hangen,die passen er dwars nog tussen :Y Voor de 500cc blokken gebruiken ze wel een RS 250 of RGV frame.
 
Laatst bewerkt:
Leuk speelgoed dat tweetakt spul van Yamaha, een maat van me heeft net een 350 YPVS gekocht die komend weekend opgehaald wordt, dat wordt genieten van een lekkere Bler als we een stukje gaan toeren.
Raar alleen dat het een bouwjaar 1980 is terwijl die YPVS volgens de statistieken pas later in Nederland gearriveerd zou zijn. iemand een idee hoe dat kan?
Heel vaak is in een specifiek topic hierover veel expertise dus wie weet hier meer van?
 
Laatst bewerkt:
Misschien een powervalve blok in een oudere 350, heb je er een foto van?
YPVS is vanaf 1983.
 
Nog geen foto, maar als ik in de RDW databank kijk staat er:
Yamaha Sport RD 350 N
deze Yamaha sport komt uit 1980 en werd geleverd van 01-02-1985 tot 01-02-1986????
Deze geimporteerde motorfiets staat sinds 1984 (12-01-1984) op nederlands kenteken.
Datum eerste toelating internationaal: 30-06-1980
Dus hier zitten wat rare en kromme data bij. Wie weet ergens gewoon een tikfout?
Hij is in ieder geval zelf al met Yamaha NL aan het mailen om er achter te komen hoe de vork in de steel zit dus dat wacht ik ook even af.
 
Het is onmogelijk dat die motor uit 1980 is als het een YPVS is,dan is er of een oud model RD350LC frame gebruikt of een fout gemaakt bij de RDW bij de keuring.
 
Laatst bewerkt:
Ok ,dat is best wel een grote motor voor een 2taktblok daar hoef je geen 250 of 350 blokje in te hangen,die passen er dwars nog tussen :Y Voor de 500cc blokken gebruiken ze wel een RS 250 of RGV frame.

Mille frame kan ook mooi worden, heeft Hans Smees ook gedaan met RD500 blok.

image
 
Frame nr is 4LO-005225 en inmiddels antwoordt van Yamaha die willen de nieuwe eigenaar heel graag spreken, wordt vervolgd denk ik zo.
 
Laatst bewerkt:
Nou hier klopt iets niet,die RD hoort geen 4L0 nummer te hebben,dat frame is van een YPVS,die hoort een 31K framenummer te hebben, ik ben bang dat we hier met een gevalletje gestolen motorfiets te maken hebben die omgekat is,ik heb zo,n vermoeden dat de importeur daarom de eigenaar wil spreken.
Waarschijnlijk is dat omkatten al in het buitenland gebeurd,dus al vele jaren geleden,
dus dat daar nog iets officieels uit voorkomt lijkt mij sterk,maar een kenner ziet gelijk
dat er iets niet klopt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan