Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
vorige week een ritje gedaan met de gsx, ik rijd met optoplastieken maar toch veel last (nog steeds).

Ik kwam vanmiddag toevallig een oud-mede-lesser tegen en die noemde dat hij voor zijn motor een windscherm op ali had geritseld waardoor het veel minder was (een Honda cbr 600f)

Vanavond kon ik het niet laten en ben ook eens gaan rondneuzen, ik had al een ruitje van MRA gekocht, dat is iets beter maar ver van perfect.

deze heeft een 'bubbel', en ik ben erg nieuwsgierig naar het resultaat.

Het product:
New For Suzuki GSX600F gsx750f GSX 600F 750F katana 600 750 1998 2006 bike motorcycle/motorbike Windshield/Windscreen Smoke-in Windscreens & Wind Deflectors from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

onder revies staan foto's:
UTB8srJcsMQydeJk43PUq6AyQpXaC.jpg


UTB8eUmIwBahduJk43Jaq6zM8FXay.jpg


Ik zag laatst dit scherm volgens mij ook op facebook, toen gevraagd waar hij deze vandaan had.. echter nooit reactie gehad.
 
Ik zag laatst dit scherm volgens mij ook op facebook, toen gevraagd waar hij deze vandaan had.. echter nooit reactie gehad.

Zit je al bij onze FB groep? ER is gisteren nog iemand bij de groep gekomen die een double-bubble ruit erop heeft. Misschien kan zij je verder helpen.
 
Zit je al bij onze FB groep? ER is gisteren nog iemand bij de groep gekomen die een double-bubble ruit erop heeft. Misschien kan zij je verder helpen.
Zie ik het verkeerd of is wat Leroy hier op de foto heeft staan hetzelfde als wat op FB is?
 
Het zou zo maar kunnen.. de eerste foto komt van een NL'er af die de review had gedaan op ali.

de 2e foto was van een italiaan..

reactie ook op FB :)
 
Ik heb er bij mij gewoon twee bi-xenon projectors ingebouwd.
Is wel wat omslachtig en vereist wel wat handigheid. Maar indien je het zelf kan, voor ruwweg 150€ is die omgebouwd en geïnstalleerd.
Ik heb nog een vraag aan jou DKP (of voor wie weet) over dat onderwerp.

Gezien jij de xenon hebt ingebouwd neem ik aan dat je koplamp woor een deel uit elkaar hebt gehaald? Daar gaat mijn vraag over: of het überhaupt kan, en of je weet welke onderdelen los kunnen (zonder ze te breken)
Kan de reflector eruit? Kan het ruitje los?
Gewoon om opties te bekijken...
 
vorige week een ritje gedaan met de gsx, ik rijd met optoplastieken maar toch veel last (nog steeds).

Ik kwam vanmiddag toevallig een oud-mede-lesser tegen en die noemde dat hij voor zijn motor een windscherm op ali had geritseld waardoor het veel minder was (een Honda cbr 600f)

Vanavond kon ik het niet laten en ben ook eens gaan rondneuzen, ik had al een ruitje van MRA gekocht, dat is iets beter maar ver van perfect.

deze heeft een 'bubbel', en ik ben erg nieuwsgierig naar het resultaat.

Het product:
New For Suzuki GSX600F gsx750f GSX 600F 750F katana 600 750 1998 2006 bike motorcycle/motorbike Windshield/Windscreen Smoke-in Windscreens & Wind Deflectors from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

onder revies staan foto's:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zag laatst dit scherm volgens mij ook op facebook, toen gevraagd waar hij deze vandaan had.. echter nooit reactie gehad.

Ik heb deze windscherm kan alleen niet echt merken dat hij je meer uit de wind haalt? heb er eigenlijk er ook niet echt las van gehad wilde gewoon wat leukers op de motor!
 
Ik heb nog een vraag aan jou DKP (of voor wie weet) over dat onderwerp.

Gezien jij de xenon hebt ingebouwd neem ik aan dat je koplamp woor een deel uit elkaar hebt gehaald? Daar gaat mijn vraag over: of het überhaupt kan, en of je weet welke onderdelen los kunnen (zonder ze te breken)
Kan de reflector eruit? Kan het ruitje los?
Gewoon om opties te bekijken...
Ja dat kan. Al heb ik het op een vrij onproffessionele manier gedaan :$

Door de gehele koplampunit gedurende een bepaalde tijd en op een bepaalde warmte in een oven te steken, maak je de silicone waarmee de transparante buitenplastiek vast zit op de zwarte binnendeel van de koplamp soepel, en kan je die eraf halen (al is dat ook niet super gemakkelijk). De reflector en het stuk tussen de reflector en koplampglas komen dan ook los (of was dat nu met schroefjes?).

Maar ik heb met een dremel het koplampglas door geslepen op ongeveer een cm van de zwarte bekasting, gewoon helemaal rond. Na montage van de projectors die daar met een goede silicone weer op geplakt. Het plastiek is daar ongeveer 3mm dik, dus dat lukt wel, en er komen verder geen dragende (en trekkende of duwende) krachten op. Dus dat houd wel, en zit uiteindelijk ook binnen de kappen waardoor je dat "gepruts" niet ziet.

Maar het is verre van proffessioneel, dus geen aanrader ...

Van de proffessionele wijze zijn er tal van filmpjes op youtube te vinden, of op xenon.nl ook dacht ik.
Maar daar kan ik nu op het werk niet naar zoeken -O-
 
Deze bijvoorbeeld:

Dat filmpje laat idd mooi de stappen zien :Y

Nu nog eentje waar ze laten zien hoe de unit te splitsen, want dat is het belangrijkste, daar bepaal je of je het project vern**kt of tot een goed einde brengt :P

Nog iets leuks gezien, de uitlaat in de plaats van het achterlicht :9
Al stel ik mij vragen wat betreft de hitte ...
Achterlicht(en) op een andere plaats is geen probleem.
 
Zoals bij deze:


Is dan wel niet van een GSX-F, maar laat het wel mooi zien.
Idd :t

En snel dat die kerel dat kan, doet ie in minder dan 5 min :} :+

Wel knap die plaat erbij die pasklaar is voor de betreffende koplamp. Zouden ze dat ook hebben voor een GSX F koplamp?

Ga het later eens bekijken op die site :Y
Als mijn volgende motor weer een GSX F wordt, welke kans groot is :P , wil ik opnieuw de koplamp ombouwen. Deze is niet in heel goede staat meer.

Gisteren er de LED's in gestoken. Ik wilde de dual color (wit/geel) LED's in zetten. Maar bij een van beide schuurde de koelfan tegen de behuizing. De koelfan draaide daardoor niet altijd. Met dat te willen verhelpen heb ik die fan gemold ... einde verhaal dus ...
Gelukkig had ik er nog andere liggen ...
 
Voor het 1999-2003 model staat in het WPH dat je het oliefilter met een speciaal stuk gereedschap moet aandraaien. Wie doet dat ook echt????
 
ik heb hem destijs gewoon met de oliefilter sleutel goef handvast gezet, niet geforceerd en tot nu toe gaat dat nog steeds goed
 
Ohja, nog een vraagje. In het WPH staat ook dat de achteras met 'maar' 65 Nm vastgezet hoeft te worden. Ik doe dat altijd keurig, maar vind het eigenlijk wel nog steeds wat weinig..... Hoeft het echt maar met 65 nm?
 
ik heb hem destijs gewoon met de oliefilter sleutel goef handvast gezet, niet geforceerd en tot nu toe gaat dat nog steeds goed
In het WHP hebben ze wel echt een afbeelding ook, waar een stuk gereedschap op gaat. Maar op het filter wat ik besteld heb kun je dat dus niet... :')

Ik doe maar wat ik gewoon ben, goed handvast zetten.
 
goed handvast is bij een normaal oliefilter op de motor en bij een auto, meer dan voldoende. Ik doe regelmatig oliewissels aan meerdere auto's en kom er ook wel eens tegen die ECHT ECHT ECHT vast zitten. Dan word je niet blij. Meestal zet een filter zich vanzelf ook wat vaster.

Als je hem te vast wilt zetten kun je ook de rubberen ring kapot draaien en dan gaat hij juist lekken.
 
Meestal gedaan met een spanband. Eerst handvast, dan met de spanband nog een halve omwenteling erbij.

Hetzelfde met de filters met zo een moer erop, eerst handvast, dan met de rakanjak en dopsleutel nog een halve omwenteling erbij.

Met de 5 GSX-F'en samengeteld al meer dan 200.000km gereden, dus meer dan 20 oliefilters later, en nooit een lek gehad.

Ik heb zelfs al verhalen gehoord van een oliefilter aan te trekken met een moment sleutel ...

Kom dat verder ook tegen voor het aanhalen van wielbouten, rembouten en wathever ... wel, het enige waar ik een momentsleutel voor gebruik is voor het aantrekken van een cilinderkop, en voor niks anders, en al zeker niet voor een oliefilter ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op de motor gebruik ik altijd filters met een zeskant. Losdraaien gaat prima met een dopsleutel met verlengstuk (anders erg lastig door de uitlaatbochten).
Vastzetten gebeurt met het handje na insmeren van het pakkingvlak met olie.
 
Ergens op dit forum las ik een tip over lawaai op de motor. Ik ben al een tijdje op zoek naar iets waar ik niet doof van wordt.

Veel geprobeerd, maar vandaag eens gaan staan bij het rijden van 80 - 90 kmh. Wat een stilte... wat een rust... Het waait... maar niet lawaaierig.

VAnmiddag thuis cus de ruit eraf geschroefd. Stukje gereden, nog steeds een hoop kabaal, maar wel een stuk constanter.

Blijkbaar toch last gehad van turbulentie. Het ziet er niet uit zonder ruitje, maar het voelt al stukken beter. Het voelde een beetje alsof met lessen.

Ik heb een stillere (dure) hem van HJC, aangemeten optoplastieken met zwaarste demping en schuimrubbers..

Volgende week krijg ik wss die ruit binnen van ali.. Eens kijken hoe dat bevalt. Tot nu toe ben ik het meest blij zonder ruit...

Keep you posted
 
Ruitje inkorten geen optie?

Ik heb m dermate laag dat ie nog net voor de tellers e.d valt en rij probleemloos hard er mee :)
 
Bij thuiskomst meteen aan het werk gegaan. Links alle kappen eraf om aan het tendwieltje vooraan te kunnen. Ik wilde dat eens nakijken want had het gevoel dat dat ver op was.
Ketting en tandwielen zijn wel vergevorderd in slijtage, maar het valt nog wel mee. Ik hoopte er de 99.999km mee te halen, maar dat gaat niet lukken vrees ik, zal al blij zijn als ik de 95.000km haal, en soms denk ik, laat ik het maar vervangen op 90.000km, dan heeft de set er 30.000km opgezeten.

Op zich nog niet zo slecht want je moet er wel bij weten dat bij deze ketting binnen de 10.000km zowat alle X-ringetjes tussenuit waren. Zoals bij een van mijn vorige kettingen, zo dus:
full


Ik hoopte er nochtans echt op om zowel ketting/tandwielen set als beide banden te kunnen behouden tot op de 99.999km. En dan alles nieuw gelijk met een groot onderhoud en megapoetsbeurt.

Maar ... ik begin zo mijn bedenkingen te krijgen of ik ze nog houd eens de 99.999 erop staat.

Wéér een probleem(pje) erbij ontdekt.
Na de kapotte balhoofdlager, het lekkende oliekijkglaasje, en de lekkende voorvork, heb ik nu ook een klein olielekje ontdekt aan het pennetje dat de koppeling bedient. Daar waar die in steekt, net voor het voorste tandwiel, lekt die een beetje olie. Het is niet veel, maar toch ...
full

full


Ik merkte het vooral toen ik die alu kap wegnam, het rook echt als vuile motorolie, en de aangekoekte klodders vet/vuil waren groter dan ooit, vulde eigenlijk bijna heel de ruimte :X en ze waren "natter" dan anders. Maar vooral de geur was doordringend. Het enige waar het mij lijkt te kunnen uitkomen is dus dat gaatje van die pen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan