Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

ik heb al een tijdjes dat de rs enorm rookt met de koude start, heb nu gemerkt dat de onderste (voorste cilinder) enorm veel olie krijgt is dat afzonderlijk af te stellen. ik heb een nippel op de pv covers zitten en ui de onderste komt een enorme hoeveelheid schone olie bovenste is dit niet zo. iemand tips?
 
Laatst bewerkt:
ik heb al een tijdjes dat de rs enorm rookt met de koude start, heb nu gemerkt dat de onderste (voorste cilinder) enorm veel olie krijgt is dat afzonderlijk af te stellen. ik heb een nippel op de pv covers zitten en ui de onderste komt een enorme hoeveelheid schone olie bovenste is dit net zo. iemand tips?

Misschien kun je het olieverbruik eerst eens meten. Als het goed is, staat in het service manual hoe je dit moet doen. Athans voor mijn RGV is dat wel beschreven.

Stationair laten draaien met 2000 rpm, vervolgens voor 2 minuten het heveltje van je oliepomp maximaal houden. Dan zou je olie verbruik rond de 5 ml moeten liggen.

Voor zover ik weet kun je dat niet los van elkaar (per cilinder) afstellen. Succes!
 
Grappig , dat had ik ook gezien alleen staat er niets van wat te doen bij te veel of te weinig alleen de basis. En hoe zit het met het langzaam leeglopen, waar het op lijkt? Ja ik denk nu even hardop.....
 
Ha ha, goeie inderdaad. Dus hieronder wat foto's.

De bloksteun van Tyga vond ik toch wat te duur, dus wat van afvalstukken zelf maar een steun gemaakt. Werkt wel lekker hoor:

[afbeelding]


Er blijft weinig meer van over:
[afbeelding]


En nu staat mijn RGV er zo bij. Nu alleen mijn kuip e.d. nog:

[afbeelding]


Wow netjes man. Lijkt wel weer nieuw! :t :}
En ook gaaf om projecten van anderen te zien. We (Mario en ik) zijn met een vergelijkbaar project bezig. Blok hangt alweer in het frame na schoonmaken en powervalves vervangen te hebben. En mijn velgen gaan er ook nog uit om ze te laten poedercoaten. Een cultuurbarbaar had de originele witte velgen ooit zwart laten maken :X

Ik heb genoeg foto's gemaakt. Op het moment dat we klaar zijn, zal ik zeker ook een paar foto's plaatsen. En misschien wel een apart topic openen.
 
Ben op zoek naar een voorbokje voor mijn RGV250. Kan iemand me vertellen wat voor adapters dit zijn en waar ze die hebben:

full
 
Grappig , dat had ik ook gezien alleen staat er niets van wat te doen bij te veel of te weinig alleen de basis. En hoe zit het met het langzaam leeglopen, waar het op lijkt? Ja ik denk nu even hardop.....

Qua totale hoeveelheid kun je een schroefje draaien, waardoor je meer of minder olie in laat.
Wat bedoel je met "langzaam leeglopen"?
 
Ben op zoek naar een voorbokje voor mijn RGV250. Kan iemand me vertellen wat voor adapters dit zijn en waar ze die hebben:

[afbeelding]

Ik zal binnenkort een foto maken van de adapters. Waar ik hem lang lang geleden heb gekocht, weet ik niet meer.
 
Wat betreft
‘de nationale 2takt dag’....
Inderdaad veel auto’s en brommers,
daar kunnen we toch verandering in brengen?
Ik heb wel zin, om daar met mijn ‘2en een halfke’ aanwezig te zijn.
Wie nog? :Y
 
Heel mijn cilinder loopt vol, maar via een ander forum heb ik gelezen dat die dingen waar de olie slangen in komen een soort van klepjes zijn dus die ga ik denk ik maar eens vervangen ( die in de cilinder zit 2x)
eerst maar eens verder kijken of er meer te vervangen is aan het beestje...

Qua totale hoeveelheid kun je een schroefje draaien, waardoor je meer of minder olie in laat.
Wat bedoel je met "langzaam leeglopen"?
 
Als een check valve gaat lekken kan er de hele tijd olie door blijven lopen, is bv bij de RG500 ook zo, daarom heb ik in de olieleiding een extra check valve geplaatst, in dit geval valves van een yamaha blaster.
Je kan natuurlijk ook de originele check valve vergangen.
Dit is de Yamaha valve bij een RG500.

3441627149_550bb10d92_b.jpg


Suzuki RG500 with Yamaha check valves, the part number is 8CH1316A0000 (8ch-1316a-00-00)
 
Laatst bewerkt:
Als een check valve gaat lekken kan er de hele tijd olie door blijven lopen, is bv bij de RG500 ook zo, daarom heb ik in de olieleiding een extra check valve geplaatst, in dit geval valves van een yamaha blaster.
Je kan natuurlijk ook de originele check valve vergangen.
Dit is de Yamaha valve bij een RG500.

[afbeelding]

Suzuki RG500 with Yamaha check valves, the part number is 8CH1316A0000 (8ch-1316a-00-00)

Toch typisch, al die goedlopende Suzuki's met Honda en Yamaha onderdelen :)
 
Laatst bewerkt:
De tweetaktdag was een leuke ervaring,
Het weer was ok, en de route was ideaal voor met een tdr250.
Remko zijn RS zag er heel mooi uit, en het ding liep als een kogel.
Aanrader voor meer tweetakt forum-leden.
 
Als een check valve gaat lekken kan er de hele tijd olie door blijven lopen, is bv bij de RG500 ook zo, daarom heb ik in de olieleiding een extra check valve geplaatst, in dit geval valves van een yamaha blaster.
Je kan natuurlijk ook de originele check valve vergangen.
Dit is de Yamaha valve bij een RG500.

[afbeelding]

Suzuki RG500 with Yamaha check valves, the part number is 8CH1316A0000 (8ch-1316a-00-00)

Ik lees het een beetje laat, vandaar nu pas de reactie.
Heeft dit gevolgen voor de hoeveelheid olie die maar de motor komt? Dus moet ik de oliepomp hierdoor opnieuw afstellen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan