Wil 'n 50 a 60 horse 1 or 2 cylinder. Met stijl. En kracht

Brikkebrak

durpeling
Donateur
10 dec 2013
17.701
19.822
ondermaans
Dames, heren ook,

geboren op de motor wil ik niet zeggen maar vanaf 'n jaar of 12 toch al meer dan 50 cc en 40 km/uur gewend.

Inmiddels 61 en rij nu 'n Indian Enfield, al 'n paar jaar.
Mijn geliefde Norton 750 Commando 2 jaar geleden verkocht, verrotte knie, trapte 'm niet meer an.
Mis 'm als 'n beest, was meer dan 25 jaar de mijne.
De Enfield gaat het niet oplossen.

Dus, hoe nu verder?

Ik wil 'n 1 of 2 cylinder, bottom power (lange slag), meer dan 50 peekaatjes en max is zo'n 80.
Heb ook bij de Norton nog 'n Guz Le Mans II gereden, heerlijk, maar toch 'n snelwegfiets, lange bochten prachtig, maar 'n mini rotondetje, wat 'n werk.

Welnu, de meer perceptieven zullen het wel opgepikt hebben, ik wil 'n gooi en smijt fiets, breed en groot koppel, electrische starter, geen retro, anders had ik wel 'n startmotor op de 750 Commando gehangen.

Bertus van de Norton
 
Ik zou zeggen kijk eens naar de 2 kleps ducati's (monster of 750/900 ss of een suzuki sv 650 of kawa's of MT-07,keuze zat.

Doe de groeten aan Tinus :Y
 
Beroerd budget, dan een honda hawk. Tikje gedateerd, maar eigenlijk wel precies de fiets die je zoekt, denk ik
:^

Ook wat rauwer dan nieuwe motoren, als je van een Norton komt kun je dat waarschijnlijk wel waarderen, wat meer snelheidsbeleving. Iets van 180KG en met wat modificaties hartstikke leuk (vering, luchtfilter, open uitlaat), die van mij had zo'n 55PK op de testbank na afstellen.
 
Donderdag proefsturen op 'n Hawk.

DeooitmetdeNortondefeesttentingeredenzijnde
 
Laatst bewerkt:
Dames, heren ook,

geboren op de motor wil ik niet zeggen maar vanaf 'n jaar of 12 toch al meer dan 50 cc en 40 km/uur gewend.

Inmiddels 61 en rij nu 'n Indian Enfield, al 'n paar jaar.
Mijn geliefde Norton 750 Commando 2 jaar geleden verkocht, verrotte knie, trapte 'm niet meer an.
Mis 'm als 'n beest, was meer dan 25 jaar de mijne.
De Enfield gaat het niet oplossen.

Dus, hoe nu verder?

Ik wil 'n 1 of 2 cylinder, bottom power (lange slag), meer dan 50 peekaatjes en max is zo'n 80.
Heb ook bij de Norton nog 'n Guz Le Mans II gereden, heerlijk, maar toch 'n snelwegfiets, lange bochten prachtig, maar 'n mini rotondetje, wat 'n werk.

Welnu, de meer perceptieven zullen het wel opgepikt hebben, ik wil 'n gooi en smijt fiets, breed en groot koppel, electrische starter, geen retro, anders had ik wel 'n startmotor op de 750 Commando gehangen.

Bertus van de Norton

sinds je 12e jaar al op een 2-wieler :} en nu 61 en nog :] ondanks dat het lichaam al een beetje begint tegen te werken :t

mijn vraag is wat wil je gaan doen qua rijden.

is het belangrijk dat het op de rijksweg voor uit komt of ga je liever via de B t/m Z wegen van punt A naar Betere wegen voor een glimlach

is 125cc voldoende of moet het toch meer een DR Big zijn, je geeft aan dat je liever 1 of 2 cilinders heb maar mag een 3 of 4 ook goed zijn.

moet ie licht zijn waarbij jij rijdt of laat jij je rijden door een overgewichtige motorfiets.

je vraagt een hoop zonder er echt bij na te denken wat je wilt met de nieuwe motor, waar wil je gaan rijden, zijn het meer daagse tochten of toch maar een dagje rond touren.

moet het engels zijn of mag het duits of italiaans zijn of heb je een stiekeme fetish voor japans

dus............ brikkebrak zeg het maar :Y
 
Dacht dat ik het toch al behoorlijk aangaf.

Licht in de omgang (gooi en smijt)
1 of 2 cylinders
Viertact
Electrische starter
B t/m Z wegen
Eendaags
Maakt niet uit waar ie weg komt alstie maar mooi en goed en naakt is

Zo beter?
Ga trouwens deze wek al proefrijden op 'n Hawk.
 
Honda NC50S paralleltwin met de kruktappen dusdanig verzet dat hij loopt als een v twin. Heeerlijke motor, en erg zuinig 1:27 !
 
Yamaha MT03 met de 660cc eencilinder. Niet retro. Naked, veel koppel, korte wielbasis, niet veel voorkomend dus je rijdt ook geen 13 in een dozijn ding.
 
Dacht dat ik het toch al behoorlijk aangaf.

Licht in de omgang (gooi en smijt)
1 of 2 cylinders
Viertact
Electrische starter
B t/m Z wegen
Eendaags
Maakt niet uit waar ie weg komt alstie maar mooi en goed en naakt is

Zo beter?
Ga trouwens deze wek al proefrijden op 'n Hawk.
Hawk gt voorzien van goede vering stuurt zeker leuk en mooi om te zien.
Honda ntv is minder mooi maar wel cardan.
 
TDM of trx...
2 heel verschillende motoren met een lekker blok, rond de 75 pk, en allebei een eigenzinnige motor
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zomaar een donkerbruin vermoeden dat ik deze Bertus ken van een paar andere forums. De Norton ken ik ook en dat is een heel apart gevoel, wat je niet bij andere motoren krijgt.

Dat wil niet zeggen dat er geen andere motoren zijn met hun eigen heerlijkheden. Ik heb de Supermagna even moeten ontdekken, het duurt even voor je hem goed doorhebt, maar ik mag hem wel met zijn ruim 80 pk en zijn brede powerband. Stuurt totaal anders dan de Commando, maar heeft ook zijn charme.

Dus als je eens in de buurt bent Bertus, stap op de SM en kijk wat je er van vindt.
 
Dank, Dame en Heren.

Ben me aan het inlezen over de Hawk, zin in.
Kijken of ik de V wat vind, ben idd. de paralel twin gewend, hou ik ook echt van. Moet ie natuurlijk wel als 'n p.t. blaffen, niet asl 'n V.

Eind deze week ga ik proefrijden. Op de Hawk!
 
Dank, Dame en Heren.

Ben me aan het inlezen over de Hawk, zin in.
Kijken of ik de V wat vind, ben idd. de paralel twin gewend, hou ik ook echt van. Moet ie natuurlijk wel als 'n p.t. blaffen, niet asl 'n V.

Eind deze week ga ik proefrijden. Op de Hawk!
Er is een hawk gt/ntv topic tussen de naked bikes.
 
Ik heb op alle voorgenoemde motoren gereden en een Hawk adviseren als zijnde een goed alternatief voor een Norton _O- Een Hawk is wel een stuk leuker dan een futloze NTV maar verder is het niks bijzonders met standaard vering die je het beste meteen in de prullebak
kan mikken,en stijl en kracht heeft zo,n ding niet,maar als je maar een laag budget heb wel het overwegen waard als je een nette kan vinden.Wil je echt een goed sturende motorfiets met veel koppel en stijl en kracht is een Ducati Monster een veel betere keuze.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op alle voorgenoemde motoren gereden en een Hawk adviseren als zijnde een goed alternatief voor een Norton _O- Een Hawk is wel een stuk leuker dan een futloze NTV maar verder is het niks bijzonders met standaard vering die je het beste meteen in de prullebak
kan mikken,en stijl en kracht heeft zo,n ding niet,maar als je maar een laag budget heb wel het overwegen waard als je een nette kan vinden.Wil je echt een goed sturende motorfiets met veel koppel en stijl en kracht is een Ducati Monster een veel betere keuze.
Tja, een Duc Monster is ook niet echt te vergelijken met een Norton...

Hawkjes zijn standaard behoorlijk tam maar de luchtfilter en uitlaat vervangen en daarop afstellen doet echt een boel. Vering had ik ook al genoemd. Stijl is behoorlijk subjectief, vind zelf een Hawk mooier dan een Monster gewoon door z'n eenvoud qua design. Een Duc Monster zal ongetwijfeld wel beter zijn op alle fronten maar de vraag is of TS dat ook wil, een Hawk heeft zijn tekortkomingen en heeft daarom ook zijn charme. Als je van een oldtimer afkomt is een Monster misschien wel te goed en dus saai ondanks meer peekaaaaa.

TS kan hier ook maar op één manier achter komen en dat is zoals gewoonlijk proefrijden. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan