De Nieuwe Ducati Scrambler

Het rondje (2 juni) dat te combineren is met een bezoek aan het Italiaans Motormuseum is bijna 90 km lang. Je kunt het downloaden met de Motopluslink. De beschreven start is bij een bistro die pas om 12.00 uur open is. Ik zal kijken of ik iets passenders kan vinden (qua tijd).
2 juni: Bijvoorbeeld bij dit rondje zal het niet moeilijk zijn om het Italiaans motormuseum mee te pikken (A'dam Oost) of Weesp.
Rondje Hilversum
 
Het plugje en de ringen:
Beter mee verlegen dan om verlegen...
Ik meen dat ik voor die plug iets van 13 euro of zo betaald heb.
Die heb ik toen trouwens in Zaltbommel opgehaald, die had ze op voorraad.
Dus als je daar nog heen gaat om op een 1100 te rijden, 1 + 1 = 2...😊

Ja, zo’n dop heb ik ook, maar als je dat filmpje van Albe’s Adv heb gezien kun je ook een K&N filter bestellen.
Dit zijn ook gewoon erg goede filters en die kan je met een normale dop vastdraaien.
Scheelt weer pecuniaatjes...

Succes 👍

Heb besloten nog maar even niet op zo'n 1100 Scrambler te gaan rijden.. ;)
De huidige bevalt me uiteindelijk super dus waarom zou ik mezelf gek maken.

Ja die K&N filters zijn handig maar ik wil toch een origineel Ducati filter. Het filter met de ringen en de aftapplug bestel ik bij Star Twin online. Je kunt daar alles bestellen aan de hand van de tekeningen van de Scrambler. De prijzen zijn ook prima.

Die dop om het filter los te draaien kost nog geen 10 euro dus daar kan ik het niet voor laten.
 
Laatst bewerkt:
Olie filter verwisselen? Nog nooit gereedschap gebruikt.Filter steekt ver genoeg uit om er opzij een priem, grote spijker of kruiskopschroevendraaier in te slaan, waarmee je een mooie hefboom hebt. Zo doe ik het al tientallen jaren. Dan hoef je ook geen gereedschapje te kopen dat je bijna nooit nodig hebt.
Natuurlijk moet je wel een goede inbussleutel hebben voor de aftapschroef en die inderdaad weer precies vast genoeg aandraaien.

Das een hele goede tip. :t
Voor die paar euro koop ik ook nog wel zo'n filter dop maar mocht het tegenzitten dan is dit zeker een handig alternatief.
Voor de inbusbout koop im een goede dop zodat die ook met een moment sleutel kan worden vast gedraaid.
 
Het rondje (2 juni) dat te combineren is met een bezoek aan het Italiaans Motormuseum is bijna 90 km lang. Je kunt het downloaden met de Motopluslink. De beschreven start is bij een bistro die pas om 12.00 uur open is. Ik zal kijken of ik iets passenders kan vinden (qua tijd).

Dat gaat vast lukken. Heb er nu al zin in, nu nog hopen op mooi weer. :t
Het verhaal van de Scramblerdag is ook leuk maar niet bepaald om de hoek bij mij.
Ga ik nog even over denken.
Ik had ook begrepen dat de Italdag dit jaar in Soest zou zijn, weet jij hier iets van?
 
Leuk, zo’n Scramblerdag.
Zet ‘m ook in mijn agenda.
Als ik kan ga ik.

EDIT: Zie net dat dit in Heino is. Dat is wel erg ver uit de buurt voor mij... Moet er nog ff een nachtje over slapen.
 
Laatst bewerkt:
Zo staat tie er nu bij:

nc04ucxjk8w6c.jpeg


6kmgczhquod25.jpeg


Knippers achter LED en afgelopen weekend mijn stuur vervangen, Rizoma spiegeltjes er op en nog wat rode CNC Racing accenten toegevoegd.

Nu nog de MotoGadget bar-end knippers en de ‘eigenbouw’ TomTom steun er op.
Daar heb ik voor het gemak maar een apart projectje van gemaakt...
 
Laatst bewerkt:
De Ital-dag is net als vorig jaar in Beusichem. In Soest bleken uiteindelijk onacceptabele eisen te worden gesteld. De opzet wordt wel wat anders. De bedoeling is dat er meer activiteiten komen, die niet alleen door de Ducati-club georganiseerd worden. De organisatie ligt wel bij de Ducaticlub, maar er is tenslotte meer Italiaans te vinden (en te zien).
Dat gaat vast lukken. Heb er nu al zin in, nu nog hopen op mooi weer. :t
Het verhaal van de Scramblerdag is ook leuk maar niet bepaald om de hoek bij mij.
Ga ik nog even over denken.
Ik had ook begrepen dat de Italdag dit jaar in Soest zou zijn, weet jij hier iets van?
 
De Ital-dag is net als vorig jaar in Beusichem. In Soest bleken uiteindelijk onacceptabele eisen te worden gesteld. De opzet wordt wel wat anders. De bedoeling is dat er meer activiteiten komen, die niet alleen door de Ducati-club georganiseerd worden. De organisatie ligt wel bij de Ducaticlub, maar er is tenslotte meer Italiaans te vinden (en te zien).

Ik ben er op zich wel blij mee want Beusichem is een stuk dichter bij en ik vond het ook een mooie lokatie.
Klinkt alsof het evenement er alleen maar beter van wordt dus ik ga vast weer kijken.
 
Zo staat tie er nu bij:

[afbeelding]

[afbeelding]

Knippers achter LED en afgelopen weekend mijn stuur vervangen, Rizoma spiegeltjes er op en nog wat rode CNC Racing accenten toegevoegd.

Nu nog de MotoGadget bar-end knippers en de ‘eigenbouw’ TomTom steun er op.
Daar heb ik voor het gemak maar een apart projectje van gemaakt...

Ziet er weer goed uit...al zien we wel erg veel van je tuin en weinig van je motor.. :+
De Moto Gadget bar end pinkers gaan het helemaal afmaken en ik ben ook benieuwd naar je oplossing voor de TomTom.
 
Gaaf! Die 35kw is onderin nog knap rap heb ik gehoord.
Zit zelf ook nog te dubben of ik naar Zaltbommel rij van het weekend, ik wil stiekem toch eigenlijk best een stukje rijden op de nieuwe 1100...

Nog even een terugkoppeling. Ik ben afgelopen zaterdag dus naar Zaltbommel geweest. Had nog gebeld of er een 35kw model bij zit omdat ik nog een klein rijbewijs heb. Was ik de monster 797 helemaal vergeten..die stond dus klaar ipv een scrambler. In eerste instantie een echte domper want ik wilde heel graag op de scrambler rijden maar gelukkig heeft de monster hetzelfde 800cc motorblok als de normale scrambler. Dus ik heb wel even kunnen proeven aan de motor en dat was simpelweg geweldig, wat een koppel en wat rijdt het heerlijk. Ook complimenten aan de monster waarvan ik in eerste instantie dacht dat het niet aan mij besteed was. Ik heb nog niet eerder op zo'n gooi en smijt fiets gereden. Fantastisch!
Nog wel even contact gehad met iemand van Ducati Zaltbommel en binnenkort kan ik een proefritje komen maken op een 35kw scrambler, alleen even van tevoren bellen.
 
Op 9 september is de eerste Scramblerdag van de Ducaticlub. Gisteren sprak ik iemand van de organisatie. Iedereen die op dit forum zit, is welkom; je hoeft geen clublid te zijn of dat te worden (mag wel natuurlijk).
Het is te doen in Heino, Canadastraat 9, 8141AA. Vanaf 10.00 uur.
Als het enigszins mogelijk is, ga ik er naar toe.

Dat klinkt wel leuk. Maarre.... Heino... Dat is 02:25 rijden voor mij. Heen. Dat is wel wat stevig. Misschien kan ik het combineren met wat anders. Het staat in ieder geval alvast in mijn agenda zodat ik het niet kan vergeten.
 
Zo staat tie er nu bij:

[afbeelding]

[afbeelding]

Knippers achter LED en afgelopen weekend mijn stuur vervangen, Rizoma spiegeltjes er op en nog wat rode CNC Racing accenten toegevoegd.

Nu nog de MotoGadget bar-end knippers en de ‘eigenbouw’ TomTom steun er op.
Daar heb ik voor het gemak maar een apart projectje van gemaakt...

Je Scrambler ziet er zeker goed uit. Die kleine aanpassingen maken toch wel veel verschil.

Heb je al kunnen rijden met dat nieuwe stuur? Is het een groot verschil?
 
Het rondje (2 juni) dat te combineren is met een bezoek aan het Italiaans Motormuseum is bijna 90 km lang. Je kunt het downloaden met de Motopluslink. De beschreven start is bij een bistro die pas om 12.00 uur open is. Ik zal kijken of ik iets passenders kan vinden (qua tijd).

Lees ik het nu goed dat we samen op 2 juni gaan rijden? En dan pakken we ook gelijk het motor museum mee is het idee? Dat klinkt wel goed.
 
Ik heb een klein rondje rond de kerk gereden zeg maar.
De zitpositie is nu een heel klein beetje meer voorover gebogen.
Voordat ik het stuur kocht heb ik even op een Scrambler gezeten waar het al op zat.
Het is overigens wel een stuk steviger dan het orginele stuur.
Deze is over de volle lengte 22mm, maar mijn stuur is bij het klemgedeelte 25,4mm (1”).
Doordat het lager is lijkt het breder, maar is het nagenoeg niet.
Die spiegeltjes zijn simpelweg top.
Ik vindt het lekker rijden zo.

Enne, ja dat is inderdaad leuk om bij een leuk museum een tussenstop te maken.
2 juni is volgens mij een soort nationale museumdag.
Hoop op mooi weer en heb er nu al zin in...👍

@ Skip: Ja, ik heb die foto’s met mijn telefoon gemaakt.
Dan kun je nog zo’n mooie compositie maken, mijn ervaring is dat er altijd meer op staat dan gedacht.
Maar je kunt inzoomen hoor...😄
 
Laatst bewerkt:
De 1100 scrambler was er trouwens helaas niet bij. Alleen een normaal model en de Desert Sled.

Nou dan is het maar goed dat ik niet geweest ben dan ;)
Hij had er volgens de aankondigingen wel bij moeten zijn dus op zich wel vreemd.
Ik hoop dat je binnenkort toch echt even een rondje kan maken op zo'n 35kw Scrambler.
 
Aanstaande zaterdag 14 april wordt de 1100 officieel overal bij de dealers geïntroduceerd.
Staat op Ducati site.
Ga er van uit dat je er dan ook mee kan rijden.
 
Dat klinkt wel leuk. Maarre.... Heino... Dat is 02:25 rijden voor mij. Heen. Dat is wel wat stevig. Misschien kan ik het combineren met wat anders. Het staat in ieder geval alvast in mijn agenda zodat ik het niet kan vergeten.

Zit jij niet meer in Rotterdam dan, ik doe er vanaf hier ook ongeveer zolang over?
Maar het is wel een eind en ik vraag me ook af hoeveel Scramblers er te verwachten zijn. Op de Italdag stonden er wel een paar maar ik geloof niet meer dan 8 alles bij elkaar en dan waren er dus 3 van de mensen hier.
 
Aanstaande zaterdag 14 april wordt de 1100 officieel overal bij de dealers geïntroduceerd.
Staat op Ducati site.
Ga er van uit dat je er dan ook mee kan rijden.

Oké. Vreemd eigenlijk dat ze dat niet even promoten met een mailtje of zo.
Maar eerst maar eens de olie verversen van mijn eigen Scrambler ;) . Er zijn al 2 pakketjes geleverd, nog 2 te gaan en dan heb ik alles in huis.
Verder moet de 1100 wel een verschrikkelijk goede machine zijn want ik vrees dat er economisch gezien bijna de prijs van een nieuwe Vitpilen 701 bij mijn huidige Scrambler mag voordat je er 1 naar je zin voor de deur hebt staan.
 
Hoe mooi en goed de nieuwe 1100 ook is, de 800 is in mijn ogen de oer-Scrambler.
Afgezien van het model uit de jaren 60 natuurlijk.
Ik heb dan ook geen plannen om hem voor wat dan ook in te ruilen.
Het blijft toch mijn eerste fiets...
Echter, ik zou wel effe een ritje op de 1100 willen maken.
 
Ik hou 'm ook nog wel even. Rekje zit er nu ook op en afgezien van olie voorlopig geen onderhoud nodig. En kijk nog 'ns naar de foto van 2 april voor de eigenlijk enig echte originele (koningsas-)Scrambler!
Hoe mooi en goed de nieuwe 1100 ook is, de 800 is in mijn ogen de oer-Scrambler.
Afgezien van het model uit de jaren 60 natuurlijk.
Ik heb dan ook geen plannen om hem voor wat dan ook in te ruilen.
Het blijft toch mijn eerste fiets...
Echter, ik zou wel effe een ritje op de 1100 willen maken.
 
Vanmiddag voor het eerst zelf olie en filter gewisseld. Na Afgelopen zondag alle benodigdheden besteld te hebben had ik donderdag alles in huis.
Buiten de olie en het filter zelf, nog een reserve magnetische aftap plug, koperen ringen, een olie opvangbak, momentsleutel van 6 t/m 30nm, een 76mm achtzijdige oliefilter sleutel en een 5mm inbus dop had ik echt alles om het tot een goed einde te brengen.
Eerst een ritje gemaakt van een half uur, toen een beetje af laten koelen en op de Abba stand gezet met onder het voorwiel een blokje om hem mooi horizontaal te plaatsen. Toen olie eruit in de lekbak en vervolgens het oliefilter verwijderd. Ging allemaal vrij soepel en na voldoende uitlekken en pasvlak filter schoonmaken het nieuwe filter geplaatst(gevuld met verse olie en rubber ring licht ingesmeerd) met 12nm en toen de olieplug met 20nm vastgezet. Het viel me op dat de schuine aftap plug aan de linker onderzijde van het blok wat leek te zweten en na checken met de momentsleutel bleek deze aardig los te staan.
Toen de olie bijgevuld en met ongeveer 2,7 liter lijkt het niveau mooi op het bovenste streepje te staan(al blijft dit lastig zonder precies te kunnen vaststellen of de motor echt recht staat).
Al met al een leukee klus die vrij soepel verliep. Nu nog even afwachten of er niks gaat lekken... :X
De benodigde spullen(de afgebroken tonic stamper is om het gat in de lekbak te verkleinen zodat de olieplug er niet in kan vallen:
20180413_131947.jpg

En de verse olie voor de laatste afvulling op horizontaal vlak na een minuut of 2 draaien:
20180413_163221.jpg
 
Moet je hem morgen nog een keer checken.
Volgens het boekje moet je olie checken bij koude motor.
Wellicht nog een heel klein beetje toevoegen.

Olie komt me bekend voor...😄
 
Moet je hem morgen nog een keer checken.
Volgens het boekje moet je olie checken bij koude motor.
Wellicht nog een heel klein beetje toevoegen.

Olie komt me bekend voor...😄

Goed dat je het zegt, ik ging er eigenlijk vanuit dat warm peilen een minuut of 5 na stoppen van de motor gebruikelijk was (zoals bij veel auto's zeg maar). Er is volgens mij net iets minder dan 3 liter in gegaan dus ik denk dat dit redelijk oké moet zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan