Bo Bendsneyder deel 2

het zegt misschien niks, maar Bendsneyder staat wel mooi voor Gardner in de combi-uitslag van de laatste test :t
 
Bo
full
 
Over talenten die we niet uit het oog moeten verliezen.
Los 7 pilotos tapados de MotoGP 2018
aldus google translate:
BO BENDSNEYDER: Zijn hemelse 2015, die op meesterlijke wijze won de Red Bull Rookies Cup wedstrijd verlaten enkele late te onthouden Fabio Di Giannantonio met, ilusionó naar Nederland, die zag de slungelige tieneridool toekomst massa. Perception groeide met podia in Silverstone en Maleisië in een debuutjaar in Moto3 van laag naar hoog.Zijn tweede jaar was teleurstellend niet terug in de doos en eindigde 15e, nog erger dan zijn eerste jaar. Hij werd echter een opdracht gegund aan Moto2 om te springen met Tech 3. Een riskante beslissing Bo Bendsneyder is goed te doen met hun pre - seizoen test, die niet alleen blijkt zijn grote talent, maar het is waaruit blijkt dat zijn gestalte was een geweldige ballast in Moto3, een categorie vinden die veel beter past en waar je kunt schitteren .
 
In het begin dacht ik, kut nee toch.. wat is er gebeurd? Maar langzamerhand werden die rondetijden beter en bleven erg snel en stabiel.

Ik heb de Analysis by lap eens even goed bestudeerd en dan rijdt Bo vanaf rondje 10 eigenlijk steeds (een van ) de snelste rondetijd van alles tussen plaats 10 en 20.

Ik denk dat dit Bo erg veel vertrouwen geeft, en zoals hij na de race aangaf was hij erg nerveus, en dat mag ook, helemaal niets mis mee. Ik had wss 7 kleuren gepoept en was 8 keer van mn stokkie gegaan als ik in zijn schoenen stond.

Op naar volgende race, waarin hij hopelijk iets minder nerveus is en al vanaf rondje 5 snelle tijden kan klokken!

Beter iedere week progressie dan als een baksteen terugvallen zoals bijv. vriendje Fenati...
 
Toch vind ik het raar dat na 3-4 jaar topnivo hij nog zo nerveus is. Mentale hardheid moet wellicht nog wat beter. Als t tenminste de waarheid was. Wat ik aanneem. Dat op stoom komen is in al die jaren toch wel de grootste uitdaging geweest voor hem. Ik zeg: Aandachtspunt No.1
 
Toch vind ik het raar dat na 3-4 jaar topnivo hij nog zo nerveus is. Mentale hardheid moet wellicht nog wat beter. Als t tenminste de waarheid was. Wat ik aanneem. Dat op stoom komen is in al die jaren toch wel de grootste uitdaging geweest voor hem. Ik zeg: Aandachtspunt No.1

Hij zal echt niet de enige zijn. Je kan nog zoveel ervaring hebben, de eerste race in een nieuwe klasse is altijd spannend. En hij is daar eerlijk in. Ik ben overigens ook nog niet zo enthousiast als anderen. Maar vind het gewoon nog te vroeg om na 1 race al te oordelen. Laat hem maar meters maken. Ben sowieso van mening dat je pas echt conclusies kan trekken na 2 seizoenen rijden voor eenzelfde team.
 
Hij zal echt niet de enige zijn. Je kan nog zoveel ervaring hebben, de eerste race in een nieuwe klasse is altijd spannend. En hij is daar eerlijk in. Ik ben overigens ook nog niet zo enthousiast als anderen. Maar vind het gewoon nog te vroeg om na 1 race al te oordelen. Laat hem maar meters maken. Ben sowieso van mening dat je pas echt conclusies kan trekken na 2 seizoenen rijden voor eenzelfde team.
Dat ben ik ergens met je eens zolang de meeste factoren hetzelfde blijven, ware het niet dat voor volgend jaar erg veel gaat veranderen: het hele veld schakelt over op Triumph blokken, het team van Bo zelf schakelt van een Mistral chassis over naar een KTM chassis en dat zal vast de nodige aandacht vergen omdat dat team in de Moto2 nooit iets anders gedaan heeft dan haar eigen chassis, en daarnaast schakelt het team in de MotoGP van Yamaha over naar KTM.

Als ik het goed begreep is het Moto2 project van Tech 3 (en dan vooral de ontwikkeling van het Mistral chassis) vooral een privéproject van Guy Coulon. Het is ergens dus nog maar afwachten hoe dat team met een KTM chassis en Triumph blok van start zal gaan, en hoeveel focus binnen het team aan de Moto2 geschonken wordt, wetende dat er ook zo'n monumentale overschakeling naar KTM in de Grands Prix plaatsvindt en ze daar competitief ten tonele willen verschijnen.

Maar goed, dat is aan Poncharal om te managen natuurlijk. En aan Bendsneijder's kwaliteiten als coureur twijfel ik dan ook absoluut niet.
 
Dat ben ik ergens met je eens zolang de meeste factoren hetzelfde blijven, ware het niet dat voor volgend jaar erg veel gaat veranderen: het hele veld schakelt over op Triumph blokken, het team van Bo zelf schakelt van een Mistral chassis over naar een KTM chassis en dat zal vast de nodige aandacht vergen omdat dat team in de Moto2 nooit iets anders gedaan heeft dan haar eigen chassis, en daarnaast schakelt het team in de MotoGP van Yamaha over naar KTM.

Als ik het goed begreep is het Moto2 project van Tech 3 (en dan vooral de ontwikkeling van het Mistral chassis) vooral een privéproject van Guy Coulon. Het is ergens dus nog maar afwachten hoe dat team met een KTM chassis en Triumph blok van start zal gaan, en hoeveel focus binnen het team aan de Moto2 geschonken wordt, wetende dat er ook zo'n monumentale overschakeling naar KTM in de Grands Prix plaatsvindt en ze daar competitief ten tonele willen verschijnen.

Maar goed, dat is aan Poncharal om te managen natuurlijk. En aan Bendsneijder's kwaliteiten als coureur twijfel ik dan ook absoluut niet.

:Y In het geval van dergelijke drastische wijzigingen, begint iedereen weer met een schone lei. Ben je dus volgend jaar weer 2 seizoenen verder voor je conclusies kan trekken.
 
Laatst bewerkt:
Dat ben ik ergens met je eens zolang de meeste factoren hetzelfde blijven, ware het niet dat voor volgend jaar erg veel gaat veranderen: het hele veld schakelt over op Triumph blokken, het team van Bo zelf schakelt van een Mistral chassis over naar een KTM chassis en dat zal vast de nodige aandacht vergen omdat dat team in de Moto2 nooit iets anders gedaan heeft dan haar eigen chassis, en daarnaast schakelt het team in de MotoGP van Yamaha over naar KTM.

...........................

Is dit al meer dan een gerucht? Ik kan hier niets over vinden namelijk..
 
Is dit al meer dan een gerucht? Ik kan hier niets over vinden namelijk..
Ik hoorde op de World feed van MotoGP.com dat dat onderdeel van de deal was van Tech 3's overstap van Yamaha naar KTM. Sorry voor de late reactie, had dit topic niet meer bekeken. :P
 
Bo en half nat/opdrogende baan zijn geen vriendjes, daar heeft hij het altijd lastig. Hopelijk snel de knop om en op naar Austin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan