1953 Ariel NH

Gefeliciteerd met de goedkeuring maar hulde 3 werf voor de prachtige motor en foto, op lantaarnpaal na perfect!
 
Nou hehe, kun je binnenkort naar Rotterdam komen hahaha ;)


19287364-Suspecting-emoticon-Stock-Vector-smiley-face-emoticon.jpg
 
Dank heren!

Misschien toch maar een los topic openen voor deze fiets :)

IMG_0199.jpg
 
Laatst bewerkt:
..en wat een bizar dikke uitlaatbocht heeft 't ding..


Kan ie bizar dikke rookwolken mee produceren (als je de pomp te hard zet. Die moet je blijkbaar een andere kant op draaien dan je zou verwachten :+ :+ :o )

Duurde even voor de buurt weer rook-vrij was _O-
 
De laatste paar ritjes was met de Terrot inderdaad. De Ariel heeft een ontstekingsprobleempje en ik heb een werkprobleempje: Ik werk en ik slaap, dat is mijn ritme van de laatste maanden (dat gaat wel veranderen.

Onderdelen voor de Ariel zijn binnen, eens kijken of het lukt deze week te vervangen.
 
De laatste paar ritjes was met de Terrot inderdaad. De Ariel heeft een ontstekingsprobleempje en ik heb een werkprobleempje: Ik werk en ik slaap, dat is mijn ritme van de laatste maanden (dat gaat wel veranderen.

Onderdelen voor de Ariel zijn binnen, eens kijken of het lukt deze week te vervangen.


Het ontstekingsprobleempje blijkt een onhandige eigenaar: Ik had de moer van het timingtandwiel niet strak genoeg aangedraaid |(

Mooi moment om nog wel even de carburateur aan te pakken, die lekt (ondanks nieuwe pakkingen).
 
Hmz, ik blijf op dit moment problemen houden met een lekkende pre monoblock (vanuit het huis waar ook de gasschuif in zit). Revisiekitje (nieuwe ringen) helpt niet.


Tips?
 
Pre monoblok? Waar op de zijkant zo'n rond deksel op zit met drie schroefjes?
Die deksels trekken krom door te strak aandraaien.
Oplossing: deksel verkeerd om monteren zonder pakking om het deksel weer recht te trekken.
 
De pre monobloc heeft toch geen deksel die krom kan? Hij lekt steeds langs de bout die er vanonder in gaat en het reservoir op zijn plek houdt.

Ik had vanmiddag 1 trapje nodig om 'm weer te laten brullen :)
full
 
Schop

Naast de Ariel uit dit topic heb ik er samen met ene vriend nog één. In stukjes, dat wel. Er moet wel 'wat'aan gebeuren voor die rijdt. Het project gaat al een tijd wat langzaam door tijd en onderdelen gebrek. We hebben heel lang gezocht naar een vork en uiteindelijk maar een replica in India besteld, vervolgens bleek er niets van het balhoofd van het frame te kloppen en konden we geen passende wielen vinden. Ook dat laatste hebben we vrij kort geleden opgelost, dus het was tijd voor een dagje sleutelen: Gisteren.

DSC00135.jpg


Met een beetje verhitten gleed de lagerschaal mooi op zijn plek (geholpen met wat subtiele tikjes)

De cylinder heeft onderin wat lichte krasjes, maar vooral geen hoonsporen meer, dus dat moest ook gebeuren :)

DSC00148.jpg


Het onderblok hadden we een keer eerder al in elkaar gezet, nu de rest:

DSC00154.jpg


DSC00161.jpg


De uitlaatklep en beide geleiders hebben we vervangen, die hadden wat slijtage

DSC00163.jpg


DSC00169.jpg


DSC00170.jpg


En dat ziet er uiteindelijk dan zo uit:

DSC00180.jpg


Tja, als je zo ver bent moet je het ook even in het frame hangen natuurlijk

DSC00185.jpg


Tja, en dan moeten die wielen er ook in natuurlijk

DSC00189.jpg


Lekkere progressie :)


Nu de juiste assen bestelen in Engeland en op zoek naar spatborden.
 
Niet heel bijonder. Een beetje een te stressvolle periode achter (en voor) me, dus een weekendje mooi weer en alleen maar leuke dingen doen (waaronder minimaal sleutelen aan de Ariel en rijden natuurlijk) komt lekker gelegen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan