Wil 'n 50 a 60 horse 1 or 2 cylinder. Met stijl. En kracht

Ik heb op alle voorgenoemde motoren gereden en een Hawk adviseren als zijnde een goed alternatief voor een Norton _O- Een Hawk is wel een stuk leuker dan een futloze NTV maar verder is het niks bijzonders met standaard vering die je het beste meteen in de prullebak
kan mikken,en stijl en kracht heeft zo,n ding niet,maar als je maar een laag budget heb wel het overwegen waard als je een nette kan vinden.Wil je echt een goed sturende motorfiets met veel koppel en stijl en kracht is een Ducati Monster een veel betere keuze.
:^ dat, of nog eens kijken naar de uitstekende suggestie van Sjiefke O-)

Zoiets misschien? Twin met 80pk: Icoon: Yamaha TRX850

...of een Suzuki SV650?
 
Laatst bewerkt:
husqvarna-svartpilen-401-concept_827x510_41499068856.jpg
 
Ik heb zomaar een donkerbruin vermoeden dat ik deze Bertus ken van een paar andere forums. De Norton ken ik ook en dat is een heel apart gevoel, wat je niet bij andere motoren krijgt.

Dat wil niet zeggen dat er geen andere motoren zijn met hun eigen heerlijkheden. Ik heb de Supermagna even moeten ontdekken, het duurt even voor je hem goed doorhebt, maar ik mag hem wel met zijn ruim 80 pk en zijn brede powerband. Stuurt totaal anders dan de Commando, maar heeft ook zijn charme.

Dus als je eens in de buurt bent Bertus, stap op de SM en kijk wat je er van vindt.

Hak gemist, Han!
Maar ga ik zeker doen! Dank.
 
Tja, een Duc Monster is ook niet echt te vergelijken met een Norton...

Hawkjes zijn standaard behoorlijk tam maar de luchtfilter en uitlaat vervangen en daarop afstellen doet echt een boel. Vering had ik ook al genoemd. Stijl is behoorlijk subjectief, vind zelf een Hawk mooier dan een Monster gewoon door z'n eenvoud qua design. Een Duc Monster zal ongetwijfeld wel beter zijn op alle fronten maar de vraag is of TS dat ook wil, een Hawk heeft zijn tekortkomingen en heeft daarom ook zijn charme. Als je van een oldtimer afkomt is een Monster misschien wel te goed en dus saai ondanks meer peekaaaaa.

TS kan hier ook maar op één manier achter komen en dat is zoals gewoonlijk proefrijden. :9

Volgens die theorie is het dus beter om voor een minder goede motor te kiezen omdat
tekortkomingen van die motor zo zijn charme hebben,dat is een interessante stelling. :Y ;)
Maar het blijft een keuze die de topic starter zal moeten maken,en als hij graag een
Hawk wil proberen so be it,met de nodige aanpassingen is er best wel wat leuks van te maken.Maar een Monster saai noemen :? blijkbaar heb je er niet op gereden anders zou je
dat niet zeggen. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen ,koop een mooie BMW R 1100 S. Mooie toer sport motor . Laag in onderhouds kosten en zeer solide.

Dat laag in kosten en onderhoud heb ik een heel andere mening over,genoeg ellende met die motoren meegemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een tijdlang een Norton Commando 750 gehad. Het benodigde onderhoud + gebrek aan tijd zorgde ervoor dat hij niet meer rijdklaar was. In de tussentijd nog wat anders geprobeerd, maar dat gaf toch niet het juiste gevoel.
Op een gegeven moment een proefrit gemaakt op een nieuwe Triumph Bonneville. Deze voelde meteen vertrouwd aan en daarom meteen maar besteld... Ben er nog steeds blij mee.
Wel retro.
 
Misschien eens op zoek naar zo een Honda 1-cilinder, de XBR500 was dat geloof ik? En dan had je ook nog de GB500 dacht ik, volgens mij was dat een wat klassieker uiterlijk.
 
Laatst bewerkt:
Als het om leuke 1 cilinders gaat wat dacht je van een Yamaha SRX 600.
Of als het iets off the road achtigs mag zijn de XT500,die laatste heb ik er een aantal van gehad,een superfiets.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, blijkt uit de reactie, nog nooit op gereden. Goede gooi en smijtfiets.

Zeker nog nooit op een echt lichte gooi en smijtfiets gereden,met 250kg rijklaar is zo,n BT1100 dat echt niet,maar ja dat is geen enkel kleppenhok :P
 
Laatst bewerkt:
Duc Monster blijft een super scherpe stuurfiets, de M900ie als basis met +-70PK.
Loopt lekker lomp/rauwig, karakter genoeg, droge koppeling...zeker gooi/smijt. Wellicht een kleine stuur riser erop (zit best sportief).

TRX is ook bijzonder, loopt mooi, nooit mee gereden.
SV650 blijft ook wel een favoriet, maar in mindere mate dan de Monster ivm de vering en iets soepelere motorloop. Is wel een pak lichter dan de monster(!).

Yammie SZR660 schijnt wel enorm leuk te zijn, opletten met je eigen lengte (kleine fiets, dacht ik) en de sportieve zit.

Duke 690, rijdt als een brommer mbt gevoel/gewicht, leuk ding en een stuk nieuwer.
 
stuurt en remt beter dan een hawk. De geometrie en ergonomie klopt van zo'n ding.

Zou dat niet te snel zeggen,de vering en rijwielgedeelte zijn natuurlijk veel moderner,maar een Hawk weegt 65kg minder heeft een goed frame en als je dan ook nog de vering verbeterd zal hij zeker niet onderdoen voor een BT op een weg met veel bochten.
Al ligt het natuurlijk ook aan de koe-reur die er op zit. ;)
racekoe.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo, proefgereden en aangeschaft, de Hawk.
Beetje verbouwd door Knoppert, lekker veel bottom power, stuurt goed.
Tevreden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan