XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11


mooi kanaal van iemand die erg leuke videos heeft van zijn XT!! hij rijd met Mitas Sportforce banden en gebruikt zijn XT echt tot de max.

heb de band nu voorop liggen en ga ook zo'n volgende set proberen!
 
Omdat de spacers de veren wat meer onder spanning zetten is het makkelijk om of het stuur los te halen of om je voorpoten eruit te halen!

is allebei niet veel werk hoor maar je moet het natuurlijk wel doen.

Het makkelijkste om de voorveering mod erin te doen is. Motor iets opkrikken zodat de het voorwiel zweeft. Dan het stuur eraf. En dan kan je vrij makkelijk zonder veel kracht de mod erin doen en de dop er weer in draaien. Ik heb ook nog een setje voorvork mod liggen mocht er nog iemand interesse hebben
 

mooi kanaal van iemand die erg leuke videos heeft van zijn XT!! hij rijd met Mitas Sportforce banden en gebruikt zijn XT echt tot de max.

heb de band nu voorop liggen en ga ook zo'n volgende set proberen!

Ik heb nu al 1500km de pirelli diablo ( gewoon diable geen toevoeging erachter) eronder liggen. Niet duur en super grip. + ze geven ook het gevoel dat je veel grip hebt. Kan deze banden ook aanraden! Kwa slijtage merk ik nog niks na 1500/2000km en rijd best wel sportief :)
 
Ik heb nu al 1500km de pirelli diablo ( gewoon diable geen toevoeging erachter) eronder liggen. Niet duur en super grip. + ze geven ook het gevoel dat je veel grip hebt. Kan deze banden ook aanraden! Kwa slijtage merk ik nog niks na 1500/2000km en rijd best wel sportief :)
beter!!

nu ligt grip ook heel veel tussen de oren, heb kameraden op nieuwe 1000cc die zweren bij supercorsa's terwijl ze met lange na niet die band gebruiken :+ .

als je een band goed warmrijd en zorgt dat je gas/remcontrole stabiel en vloeiend is kan je veel uit elke band halen.

zo reed ik op een oude cb500 met originele veren en bt045 banden ( oude generatie toerbanden ) best wel wat mensen zoek op het Midland circuit _O-

Wat ik wel bijzonder vond van die gozer op youtube is dat hij de pilot power 3 en 2 vreselijke banden vond. op de racemotor vond hij ze wel fijn maar bij de supermoto heeft hij daarmee de meeste keren grip verloren op de achterkant, volgens zijn zeggen door de overgang van de 2 compounds.
 
Vanochtend de Fuel mod ontvangen van MrSemicolon, snel en goeie service!!

Vanavond ga ik hem gelijk installeren en morgen gaat de XT mee naar Midland dus kan hij even wat beter getest worden. bevinden zal ik natuurlijk plaatsen!

ook de oude forums een beetje aan het doorpluizen. ben nu bij deel 2 haha.
Wel leuk om de berichten te lezen uit 2005, staan soms nog beste handige tips in:
- het zelf maken van crashpads bijvoorbeeld van skateboard wieltjes etc!

zeker de moeite waard!
 
Heb even 10km omgereden, even blokje warmrijden en klein rondje knallen door de stad maar wat een verbetering die fuel mod :O

Doet me echt denken aan de tijd dat ik mn R1's naar powerpoint stuurde en een powercommander liet afstellen, er is een hoop bokken al verdwenen en vind hem wat soepeler rijden.
nu heb ik ook een kleiner tandje voor waardoor alles wat soepeler word in de kortere bochtjes natuurlijk.
Nu is koppeling ff laten knallen in z'n 2 en je krijgt hem direct omhoog!

Ook de hyperpro veren zijn echt een goede investering, het induiken is sterk verminderd tijdens het remmen en het echte werk moet ik morgen pas testen, had mn leren pak niet aan..

Morgen paar rondjes op midland knallen met de XT en dan vertel ik jullie wel meer!
 
mocht je onderdelen los verkopen kan je mij dan een berichtje sturen?


Welke onderdelen zou je willen?
Wat misschien los weggaat als de bike orgineel wordt verkocht zijn: pc5 en autotune. Hyperpro veren. Akra slip on. Dna stage 1 en 2, extra kappenset 2005 model.
 
Welke onderdelen zou je willen?
Wat misschien los weggaat als de bike orgineel wordt verkocht zijn: pc5 en autotune. Hyperpro veren. Akra slip on. Dna stage 1 en 2, extra kappenset 2005 model.

mijn vriendin wil al een tijdje zon bellypan, de rest licht aan je prijzen :P
 
Vandaag met de XT naar Midland geweest met MCT, vanochtend geholpen als baanwachter bij de pits en in de pauze nog zelf kunnen knallen met de XT om de lijnen weer op te pakken zodat ik vanmiddag een groepje kon voorrijden!

ik wist niet echt wat ik moest verwachten van de XT en heb ook totaal niet gelet op mijn lichaam en houding van het been ( alleen maar gefocust op vloeiende lijnen en hard in en uit de bocht ).
De XT kan echt veel meer dan ik verwacht..
de stepjes voel je niet eens het asfalt raken trouwens, was met de cb500 wel anders..

Met de R1 was ik gewend om met aanremmen de achterkant aan het glijden te hebben maar daarna de motor snaarstrak de bocht door te krijgen.
De XT doet het iets anders ben ik achter gekomen :+

Je moet echt die motor zijn gang laten gaan in het bewegen om er veel uit te kunnen persen, de contstante bochten voelen als een racer: strak en vloeiend.
De bochten waar je hard remmend ingaat en vol op t gas eruit daar zit vooral het verschil.

In Mei weer 2 circuitdagen waar ik eens de gopro mee ga nemen en vanuit allerlei hoeken ga filmen. kan ik precies kijken wat ik met t lichaam doe en hoe we dat kunnen verbeteren.

Na een hoop plezier, gebrul en aardig wat zwarte strepen op het asfalt ben ik nog meer vriendjes met de XT dan ik al was *O*



*zijn er mensen bekend met andere koplampen op de XT en eventueel een adresje om ze te halen? heb zelf een originele oranje XT en zoek een koplamp die wat meer supermoto uitstraalt maar wel van goeie kwaliteit in de prijsklasse 50-75 euro*
 
Klopt!! zit inderdaad aan een los frame.

kon de nieuwe kap er met een beetje gepuzzel mooi overheen krijgen en kon daarbij de vorkbeschermers en spatbord weer makkelijk monteren.

Alleen de lamp doet het nog niet... dus volgend weekend maar even losmaken en kijken wat daarmee aan de hand is!

Morgen naar Eindhoven sturen, daar even wat foto's actiefoto's laten maken.
kunnen we eens even goed zien hoe we op die motor zitten en wat er te verbeteren valt.
30261646_10213316177316831_8189174840037474304_n.jpg
 
grondspeling is wel een dingetje 🙈. mijn standaard raakt de grond en rijd niet eens op de limiet van de XT..
moet ff wat gaan modificeren denk ik.
 
grondspeling is wel een dingetje 🙈. mijn standaard raakt de grond en rijd niet eens op de limiet van de XT..
moet ff wat gaan modificeren denk ik.

Je moet hem wel inklappen als je gaat rijden.. *D
Geintje...

Zakt hij ver door zijn achterveer als je gaat zitten ?
 
is hij verlaagd? had iemand anders ook last van.
grondspeling is wel een dingetje 🙈. mijn standaard raakt de grond en rijd niet eens op de limiet van de XT..
moet ff wat gaan modificeren denk ik.

Je moet hem wel inklappen als je gaat rijden.. *D
Geintje...

Zakt hij ver door zijn achterveer als je gaat zitten ?
😂🙈.

hij was verlaagd en toen had ik het al redelijk snel en nu staat ie op originele hoogte met hyperpro voor en achter.

met de hyperpro is ie snaarstrak en zakt ie ook niet zo ver in en je moet hem ook echt wel plat gooien wil de standaard hem raken maar de band heeft nog echt veel grip en ook nog over.

als ik de foto's van de week heb post ik ze wel ff dan kan ik het zelf ook.beter zien.

zat er aan te denken om dat haakje waar de standaard tegenaanvalt als ie ingeklapt is steeds iets verder te vijlen om te kijken of de standaard hoger kan zonder tegen de uitlaat aan te komen
 
30629232_1557773480987349_4527005494031679488_o.jpg


Hier raakt de standaard bijna de grond. met ietsje meer hellingshoek raakt ie hem al!

gaat aardig plat alleen de XT kan gewoon meer, zal wel wat meer gascontrole bij te pas komen maar met deze hellingshoek waren de slides van de achterband goed op te vangen ( omdat de standaard niet veel meegeeft en dus grip wegneemt van de achterband begint ie af en toe licht te glijden ).
 
Terug
Bovenaan Onderaan