Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaat morgen een K&N luchtfilter in, powercommander komt er misschien nog wel een keer in. En laat misschien de KAt verwijderen bij Pajic en een katvervanger eronder zetten.

Let op, volgens mij krijg je een foutmelding als je de klep eruitlaat (dat HTEV blok blijft overigens hangen)..
De klep wordt namelijk electronisch aangestuurd boven de 6000rpm. Als de computer doorkrijgt dat dat niet meer lukt, of dat hij constant op 1 stand open blijft, geeft hij dat door aan je ECU, en die weer naar je dashboard.

Mocht je nou een PC installeren, doe dan eerst de klep eruit, en daarna pas laten afstellen.

Overigens heeft het echt 0,0001% merkbaar profijt om de klep eruit te halen. Alleen meer geluid en verbruik. :Y
 
Let op, volgens mij krijg je een foutmelding als je de klep eruitlaat (dat HTEV blok blijft overigens hangen)..
De klep wordt namelijk electronisch aangestuurd boven de 6000rpm. Als de computer doorkrijgt dat dat niet meer lukt, of dat hij constant op 1 stand open blijft, geeft hij dat door aan je ECU, en die weer naar je dashboard.

Mocht je nou een PC installeren, doe dan eerst de klep eruit, en daarna pas laten afstellen.

Overigens heeft het echt 0,0001% merkbaar profijt om de klep eruit te halen. Alleen meer geluid en verbruik. :Y


Kijk dit zijn dus dingen waarvoor ik op het forum kom, bedankt voor je input.

Als ik meer geluid wil komt er misschien wel een andere uitlaat op met de tijd.

Deze voldoet wel hoor. Maar misschien aan Carbon Bos ( Is wat dieper dan een LeoVince in mijn ervaring). En een carbon look volstaat mij wel met gezien er al een aantal Carbon onderdelen opzitten.

Nogmaals bedankt voor de tip 😁
 
FdH9UTu.jpg


5cK2OKo.jpg


yCSVaif.jpg


R4NUdpt.jpg


RDI8xrC.jpg


Hier wat foto's waar je o.a. de uitlaat en een groot gedeelte van de carbon onderdelen ziet zoals rear hugger etc.

Moet alleen het rubbertje bij de laatste foto (bij de hugger) nog even goed vastmaken :o

Wel jammer is dat er geen LeoVince sticker op de uitlaat zit, dus maar 1 besteld een hitte bestendige 3D sticker/plaat.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier wat foto's waar je o.a. de uitlaat en een groot gedeelte van de carbon onderdelen ziet zoals rear hugger etc.

Moet alleen het rubbertje bij de laatste foto (bij de hugger) nog even goed vastmaken :o

Wel jammer is dat er geen LeoVince sticker op de uitlaat zit, dus maar 1 besteld een hitte bestendige 3D sticker/plaat.
Ziet er goed uit. Succes ermee.
 
Let op, volgens mij krijg je een foutmelding als je de klep eruitlaat (dat HTEV blok blijft overigens hangen)..
De klep wordt namelijk electronisch aangestuurd boven de 6000rpm. Als de computer doorkrijgt dat dat niet meer lukt, of dat hij constant op 1 stand open blijft, geeft hij dat door aan je ECU, en die weer naar je dashboard.

Mocht je nou een PC installeren, doe dan eerst de klep eruit, en daarna pas laten afstellen.

Overigens heeft het echt 0,0001% merkbaar profijt om de klep eruit te halen. Alleen meer geluid en verbruik. :Y

Heb bij mij de standaard uitlaat eraf gehaald. Inclusief de bochten. Toen clip on titanium uitlaatbochten en titanium Bos uitlaat er onder gehangen. Nooit een foutmelding gehad. (Maar ja, is ook wel een 954 *D )
Paar maanden later de PC erop en af laten stellen. Heb het met dB killer gedaan want wil geen herrie maken. Scheelt een paar pk maar dat mis je toch niet.

Reden stiller is dat ik eens op de sc33 een open pijp had. Over dijkje zag ik twee oude dames aankomen op de fiets. Ze deden hun handen voor de oren. Voor mij een reden om de pijp eraf te halen. Wil wel over dijkjes blijven rijden.
 
Let op, volgens mij krijg je een foutmelding als je de klep eruitlaat (dat HTEV blok blijft overigens hangen)..
De klep wordt namelijk electronisch aangestuurd boven de 6000rpm. Als de computer doorkrijgt dat dat niet meer lukt, of dat hij constant op 1 stand open blijft, geeft hij dat door aan je ECU, en die weer naar je dashboard.

Mocht je nou een PC installeren, doe dan eerst de klep eruit, en daarna pas laten afstellen.

Overigens heeft het echt 0,0001% merkbaar profijt om de klep eruit te halen. Alleen meer geluid en verbruik. :Y

Heb bij mij de standaard uitlaat eraf gehaald. Inclusief de bochten. Toen clip on titanium uitlaatbochten en titanium Bos uitlaat er onder gehangen. Nooit een foutmelding gehad. (Maar ja, is ook wel een 954 *D )
Paar maanden later de PC erop en af laten stellen. Heb het met dB killer gedaan want wil geen herrie maken. Scheelt een paar pk maar dat mis je toch niet.

Reden stiller is dat ik eens op de sc33 een open pijp had. Over dijkje zag ik twee oude dames aankomen op de fiets. Ze deden hun handen voor de oren. Voor mij een reden om de pijp eraf te halen. Wil wel over dijkjes blijven rijden.
~
Snap niet waarom mijn Leo zo stil is ;(
 
Laatst bewerkt:
Heb bij mij de standaard uitlaat eraf gehaald. Inclusief de bochten. Toen clip on titanium uitlaatbochten en titanium Bos uitlaat er onder gehangen. Nooit een foutmelding gehad. (Maar ja, is ook wel een 954 *D )
Paar maanden later de PC erop en af laten stellen. Heb het met dB killer gedaan want wil geen herrie maken. Scheelt een paar pk maar dat mis je toch niet.

Reden stiller is dat ik eens op de sc33 een open pijp had. Over dijkje zag ik twee oude dames aankomen op de fiets. Ze deden hun handen voor de oren. Voor mij een reden om de pijp eraf te halen. Wil wel over dijkjes blijven rijden.

:^

Ik had in het begin geen dB killer voor mijn Leovince demper (officieel was deze ook niet geschikt voor een killer) maar sinds dat ik een dB killer heb voor het circuit rijden komt de killer er eigenlijk nooit meer uit. Het klinkt nog steeds prima maar een stukje beschaafder :Y
 
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier wat foto's waar je o.a. de uitlaat en een groot gedeelte van de carbon onderdelen ziet zoals rear hugger etc.

Moet alleen het rubbertje bij de laatste foto (bij de hugger) nog even goed vastmaken :o

Wel jammer is dat er geen LeoVince sticker op de uitlaat zit, dus maar 1 besteld een hitte bestendige 3D sticker/plaat.
Mooi apparaat met die carbon onderdelen erop :9

Zit er niet een extra killer in de demper, bij de flens? Meen dat wel eens eerder gezien te hebben bij de 929 of 954, dat er een soort van roostertje zit in de vorm van een hoorntje. (echt, ik ben zo fantastisch in uitleggen :') )

Edit: Zie hier, deze bedoel ik, weet niet of dat er in zit en of dat ook invloed heeft op het geluid?
full
 
Laatst bewerkt:
Mijn Leovince is niet bepaald stil te noemen (is alleen de carbon versie), misschien is jouw demper nog niet zo oud en moet de demperwol nog wat inbranden/wegslijten :?

Volgens de oude eigenaar zit het er al een tijdje op. Mis een wat diepere toon, en er zit geen backfire of kleine plop in bij het terugschakelen wat ik wel een beetje mis. Pas bij de 7 of 8000 toeren wilt hij zich een beetje laten horen. Maarja dat neemt niet weg dat het geluid wel wat dieper en wat luider mag.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier wat foto's waar je o.a. de uitlaat en een groot gedeelte van de carbon onderdelen ziet zoals rear hugger etc.

Moet alleen het rubbertje bij de laatste foto (bij de hugger) nog even goed vastmaken :o

Wel jammer is dat er geen LeoVince sticker op de uitlaat zit, dus maar 1 besteld een hitte bestendige 3D sticker/plaat.
Mooi apparaat met die carbon onderdelen erop :9

Zit er niet een extra killer in de demper, bij de flens? Meen dat wel eens eerder gezien te hebben bij de 929 of 954, dat er een soort van roostertje zit in de vorm van een hoorntje. (echt, ik ben zo fantastisch in uitleggen :') )

Edit: Zie hier, deze bedoel ik, weet niet of dat er in zit en of dat ook invloed heeft op het geluid?
full

Durf ik niet te zeggen.

Denk zelf dat ik langs Pajic ga als ik wat meer te besteden heb weer. Om dan wat uitlaten er op te laten gooien en horen, en wat van zijn advies in te winnen. Met mijn Fazer 1000 was het bingo. Mooie Bos uitlaat met een leuke plop bij het terugschakelen en lekker diep en ruig (maar niet asociaal hard).

Kan ik deze titanium Leo wel inruilen bij hem of op Marktplaats gooien.

Neemt niet weg dat ik erg blij ben hoor :D. Bedankt voor je compliment :]
 

Dit is wat ik een beetje wil bereiken op lage toeren e.d. Met mijn Bos had ik dit ook wel, beetje een diepe toon. Mijne klinkt bijna als de standaard uitlaat. Daarom wil ik het even bij Pajic doen aangezien hij er zo even meerdere op kan zetten.
 
zo de 954 is verkocht aan maatje van mijn neefje
dus al 2 929's en een 954 verkocht aan maatjes van mijn neefje
kijken of ik zelf er ook 1 kan houden om met ze mee te rijden....

PS: iemand een linker zijkuip (onbeschadigd) van het wit/blauw/rode model liggen? of een onbeschadigde kont (of iig geen beschadigingen in het zicht)?
 

Dit is wat ik een beetje wil bereiken op lage toeren e.d. Met mijn Bos had ik dit ook wel, beetje een diepe toon. Mijne klinkt bijna als de standaard uitlaat. Daarom wil ik het even bij Pajic doen aangezien hij er zo even meerdere op kan zetten.

Het is niet gek dat de blade in dit filmpje flink wat meer geluid maakt, die demper is bijna de helft korter als jouw demper :X

Als je je Leovince net zover in zou korten maakt ie ineens ook zoveel geluid hoor :Y
 
Laatst bewerkt:
Het is niet gek dat de blade in dit filmpje flink wat meer geluid maakt, die demper is bijna de helft korter als jouw demper :X

Als je je Leovince net zover in zou korten maakt ie ineens ook zoveel geluid hoor :Y

Was meer een voorbeeld van wat ik een beetje terug wil zien. Mijn Fazer had een Bos uitlaat die net zo lang is als mijn huidige knalpijp en daar kwam toch een stuk meer "grunt" uit, beetje vergelijkbaar met get filmpje.

Maar een shorty zal ook nog kunnen ja.
 
Gister een rondje bollenstreek gedaan, Blade had er weer zin in :)

1k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dank! Zoek er al een tijdje naar maar zie alleen recentere bouwjaren voorbij komen
Ik kom eigenlijk ook alleen maar voor de 1000rr wat tegen. Die onderdelen zijn volgens mij nog wel eens te vinden op Duitse sites, anders ff die richting een beetje zoeken.
 
Auctmarts setje, en de tank laten spuiten


Ah top. Zat zelf ook al een keer op die website te kijken, ze kopen het waarschijnlijk gewoon via China dus op Ebay ook wel te vinden (goedkoper), maar voelt wat betrouwbaarder bij dat bedrijf.

Hoe is het verlopen met het plaatsen e.d.? Beetje goede pasvorm of nog wat problemen gehad? Nog last van verfwerk dat wat minder is geworden?

Levertijd iets van een maand?

Vraag ik omdat ik zelf kijk naar een Repsol variant :9~
 
Laatst bewerkt:
Ah top. Zat zelf ook al een keer op die website te kijken, ze kopen het waarschijnlijk gewoon via China dus op Ebay ook wel te vinden (goedkoper), maar voelt wat betrouwbaarder bij dat bedrijf.

Hoe is het verlopen met het plaatsen e.d.? Beetje goede pasvorm of nog wat problemen gehad? Nog last van verfwerk dat wat minder is geworden?

Levertijd iets van een maand?

Vraag ik omdat ik zelf kijk naar een Repsol variant :9~~
:Y Altijd leuk, alle variatie's
 
Laatst bewerkt:
Ik kom eigenlijk ook alleen maar voor de 1000rr wat tegen. Die onderdelen zijn volgens mij nog wel eens te vinden op Duitse sites, anders ff die richting een beetje zoeken.

Ja inderdaad wat Duitse sites bieden meer aan dan NL/UK sites, maar helaas geen sc50 covers, ik vind alleen frame covers, en air intakes
 
Ah top. Zat zelf ook al een keer op die website te kijken, ze kopen het waarschijnlijk gewoon via China dus op Ebay ook wel te vinden (goedkoper), maar voelt wat betrouwbaarder bij dat bedrijf.

Hoe is het verlopen met het plaatsen e.d.? Beetje goede pasvorm of nog wat problemen gehad? Nog last van verfwerk dat wat minder is geworden?

Levertijd iets van een maand?

Vraag ik omdat ik zelf kijk naar een Repsol variant :9~~

pasvorm was bij mij ok :) van wat ik mij herinner maar 1 of 2 gaatjes wat moeten uitboren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan