Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Zaterdag opgehaald met winterse omstandigheden.
Uiteraard wel met een busje want we willen er geen pekelkanon van maken.

Laat het mooie weer maar komen. :]


16ar1wx.jpg


bewwet.jpg
 
Beste z1000sx rijders hou de ABS sensor van het achterwiel in de gaten bij mij is het boutje waar die mee vast zit losgelopen.
Ktrc, abs en motomotormanagement lampjes gaan branden en de snelheidsmeter geeft 0 aan.
 
Mooizo!

Kawasaki is erg bang voor claims op de remmenrij geloof ik??
Remleidingen 4 jaar en Interval voor remonderhoud is met 6000 ook al laag.
Andere kant is dat er motorrijders zijn die misschien 6000 km in 6 jaar rijden of soms nog langer. Dan is het misschien niet overbodig.

Met welke olie doen jullie verversen? Half of volsyntheet?
 
Mooizo!

Kawasaki is erg bang voor claims op de remmenrij geloof ik??
Remleidingen 4 jaar en Interval voor remonderhoud is met 6000 ook al laag.
Andere kant is dat er motorrijders zijn die misschien 6000 km in 6 jaar rijden of soms nog langer. Dan is het misschien niet overbodig.

Met welke olie doen jullie verversen? Half of volsyntheet?

Ik heb zelf mijn leidingen vervangen voor stalen, en dat is een hele verbetering.

Op de beurs zat ik op de nieuwe SX, maar wat een spons zeg vergeleken met mijn 2011 model. Nu zijn die remklauwen wel wat beter maar qua gevoel...
 
Nou, misschien was het dat exemplaar, maar de remmen op mijn 2017 SX waren vele malen beter dan die op mijn 2011... Misschien dat ze nog beterder waren met stalen remleidingen... :P
 
Staal geeft zeker een harder gevoel in de handel. Maar dat heeft die van mij nu ook echt wel. Had hiervoor met de Honda ook stalenleidingen en moet zeggen dat ik de kawa niet veel anders is. En die zouden nu ook 4 jaar oud zijn.
Moet haast wel iets niet kloppen.
 
Ik heb zelf mijn leidingen vervangen voor stalen, en dat is een hele verbetering.

Op de beurs zat ik op de nieuwe SX, maar wat een spons zeg vergeleken met mijn 2011 model. Nu zijn die remklauwen wel wat beter maar qua gevoel...

Denk dat ze op de beurs niet op druk staan hoor ,iedereen moet er es met spelen hé . Heb jij het abs model van de 2011 z1000sx? Wat kost zo een volledige set stalen remleidingen en is het veel werk om aan de leidingen te komen naar de ABS pomp ? Hier deze week nieuwe kettingset gestoken en mijn zadel is toegekomen van top sellerie....Wat een luxe seat is het geworden zeg ! Als olie gebruik ik 10w40 half synth zoals beschreven .

zidsctyuvb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi zn zadel. Als het zadel mij ook gigantisch gaat tegen vallen is het een mooi alternatief.

Bedankt! Weet ik welke olie ik moet halen.

Ik heb wel een service boekje maar geen owners Manuel bij de motor gekregen. Ik kon zo snel niet vinden of er nu een half of vol synthetische gebruikt werdt..
Snel maar een haynes werkplaatshandboek scoren en aan de slag.
 
Denk dat ze op de beurs niet op druk staan hoor ,iedereen moet er es met spelen hé . Heb jij het abs model van de 2011 z1000sx? Wat kost zo een volledige set stalen remleidingen en is het veel werk om aan de leidingen te komen naar de ABS pomp ? Hier deze week nieuwe kettingset gestoken en mijn zadel is toegekomen van top sellerie....Wat een luxe seat is het geworden zeg ! Als olie gebruik ik 10w40 half synth zoals beschreven .

[afbeelding]


Ik heb een oorspronkelijk italiaanse, mijne heeft geen ABS. Dit was dus niet heel spannend om aan tesluiten.
 
Mooi zn zadel. Als het zadel mij ook gigantisch gaat tegen vallen is het een mooi alternatief.

Bedankt! Weet ik welke olie ik moet halen.

Ik heb wel een service boekje maar geen owners Manuel bij de motor gekregen. Ik kon zo snel niet vinden of er nu een half of vol synthetische gebruikt werdt..
Snel maar een haynes werkplaatshandboek scoren en aan de slag.

Ik heb beiden liggen, zowel de service manual en het werkplaatshandboek. Maar deze zijn voor het model 2011 tot 2013 denk ik. Als je interesse hebt zend je maar een pb. Ik heb bewust gekozen voor voor het model zonder electronica en heb enkel abs.
 
Ik kan je geen Pb sturen. Misschien op de laptop wel maar met mijn mobiel lukt het niet. Heb wel interesse in de Manuel. Wphandboek heb ik van internet gevist zolang ik nog geen boek heb besteld.
 
Yes, ik mag er ook bij horen!

IMG_20180331_WA0002_2.jpg


Welke uitlaat is eigenlijk aan te raden? De carbon Akra's zien er goed uit, maar die zijn vrij prijzig. En uitlaat compleet vervangen of enkel de slip-ons? Geen idee of bij een complete lijn het geluid gelijk TE hard wordt.
 
Yes, ik mag er ook bij horen!

[afbeelding]

Welke uitlaat is eigenlijk aan te raden? De carbon Akra's zien er goed uit, maar die zijn vrij prijzig. En uitlaat compleet vervangen of enkel de slip-ons? Geen idee of bij een complete lijn het geluid gelijk TE hard wordt.

Ik heb de titanium slip-ons van Akrapovic te koop. Ik ga de SX inruilen voor een H2 SX.
 
Gefeliciteerd!
Heb zondag eindelijk de eerste rit gehad. Wel een erg fijne stuurfiets hoor. Denk dat dit een goede keus voor mij is. Was even wennen want lang niet gereden (motor vorig jaar vroeg verkocht) en nieuwe motor. Maar het gevoel was er erg snel. Alleen weet ik niet of ik vrienden ga worden met de banden die eronder liggen. Maar goed dat zien we in de loop van het seizoen wel.
Oja toch wel pijn in Mn reet! Heeft iemand een comfort zadel over? Anders ga ik er misschien een gelpad inmaken en overspannen met foam oid.
 
Gefeliciteerd!
Heb zondag eindelijk de eerste rit gehad. Wel een erg fijne stuurfiets hoor. Denk dat dit een goede keus voor mij is. Was even wennen want lang niet gereden (motor vorig jaar vroeg verkocht) en nieuwe motor. Maar het gevoel was er erg snel. Alleen weet ik niet of ik vrienden ga worden met de banden die eronder liggen. Maar goed dat zien we in de loop van het seizoen wel.
Oja toch wel pijn in Mn reet! Heeft iemand een comfort zadel over? Anders ga ik er misschien een gelpad inmaken en overspannen met foam oid.

Ook een gelzadel heb ik nu over en dus te koop.
 
Ik heb de titanium slip-ons van Akrapovic te koop. Ik ga de SX inruilen voor een H2 SX.
Jij hebt een 2014 SX toch? Volgens mij zijn de slip-ons van een 2013 net wat anders. Hebben bij Akra ook een ander partnr. Ik denk ook dat carbon qua kleur net wat beter staat bij een zwarte SX.
 
Ik had tot gisteren inderdaad een 2014 Z1000SX.

Nu dus te koop:
Akrapovic titanium slipon dempers
Kawasaki Z1000SX gelzadel
Kawasaki Z1000SX werkplaatshandboek (originele service manual)
Gipro gear indicator
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan