uren teller

erwinnl

Die hard MF'er
15 feb 2010
268
47
Goedemorgen,

ik doe waarschijnlijk iets verkeert echter bij mijn vorige crosser werkte de urenteller na montage wel.

ik heb de draad aan 1 zijde door de uitsparing in de uren teller gedaan en aan de andere zijde met een tyewrape aan de bougie kabel gedaan 5x omheen gewikkeld en weer vast gemaakt met een tyewrape.

maar de uren teller werkt nog niet. wat doe ik verkeert?
 
Om te beginnen je hele eerste post is al fout, niemand weet waar je het over hebt...

Begin eens met type motor en wat je precies aan wil sluiten. Urenteller noemen we in de volksmond gewoon een klok waar je de tijd op kan aflezen.
 
Om te beginnen je hele eerste post is al fout, niemand weet waar je het over hebt...

Begin eens met type motor en wat je precies aan wil sluiten. Urenteller noemen we in de volksmond gewoon een klok waar je de tijd op kan aflezen.

Dat valt wel mee, hoor. En een urenteller noemen we in de volksmond ook geen klok. Een urenteller is een teller die de draaiuren van een motor bijhoudt. Het is niet altijd interessant om kilometers bij te houden. Soms is het beter om te weten hoeveel uur een motor gedraaid heeft. En bij crossmotoren komt het best veel voor.

@TS: ik weet niet wat je fout doet maar het kunnen verschillende oorzaken zijn.
Het kan dat er ergens geen contact is waar dat wel zou moeten. Maar je urenteller kan ook gewoon stuk zijn. Het zal een kwestie van zoeken en meten worden, denk ik.
 
Om te beginnen je hele eerste post is al fout, niemand weet waar je het over hebt...

Begin eens met type motor en wat je precies aan wil sluiten. Urenteller noemen we in de volksmond gewoon een klok waar je de tijd op kan aflezen.

Ik begrijp hem wel weet alleen het antwoord niet :P .

En inderdaad, in veel (elektro) technische apparaten zit ook een urenteller, daar kan ik echt niet op zien hoe laat het is ;)
 
De urenteller in mijn boot zit gewoon tussen de plus en de min, geschakeld via het contactslot.
Mechanische urenteller?
Misschien heeft de urenteller van TS ook wel een geschakeld plusje nodig ipv een trigger van de bougie.
Anders het draadje niet om de bougiekabel maar in de bougiekap... Telt-ie dan nog geen uren geeft hij iig wel licht
 
Laatst bewerkt:
Meestal hebben die een inwendig batterij'tje.

Zal zo'n soort ding zijn:
promx_urenteller_waterdicht.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dus alsnog een soort kloje, of beter misschien een timer?

En waar heeft deze dan een pickup voor nodig?

Sowieso model motor en urenteller (laat ik mijzelf maar corrigeren) zou handig zijn om te vermelden.
 
pickup is de meest simpele manier om van elke motor met een ontsteking (en vaak zelfs van diesels) te registreren of de motor draait. zelfs als je geen accu, dynamo en contactsleutel hebt maar een magneet ontsteking. en omdat je geen aanpassingen hoeft te maken aan bestaande elektra en daar dus ook geen storingen mee kan maken.
en omdat hij dus op bijna elke motor werkt is het populair bij de fabrikanten van urentellers omdat ze met 1 product (bijna) iedereen kunnen bedienen en dus een grote markt hebben.
en bij klanten is hij populair omdat ze niks permanents hoeven aan te passen en dus ook geen problemen hebben met garantie of storingsgevoeligheid.
 
Het meest simpele is een urenteller die geactiveerd wordt door vibratie. Dan hoef je helemaal niks aan te sluiten.
Dat is alleen niet handig als je de motor vaak op de aanhanger vervoerd, dan krijg je een valse meting.
 
Ik heb de zelfde uren teller als op de foto staat, van AliExpress 😀
In de beschrijving staat iets dat je em vlak bij de bougiedop om de kabel moet wikkelen.

Ik heb em ook 5x omwikkeld en, met ducktape en tyrape vast gemaakt, bij werkt die wel.
Als je net gaat rijden blijft die even op 0 knipperen en, dan begint die met tellen.
 
at nicolaas,

bedankt dat is het probleem. vorige was een 2takt die had de bobine los deze heeft zo te zien een pen bobine. zodra ik tijd heb even aanpassen.

bedankt voor alle hulp
 
Dus alsnog een soort kloje, of beter misschien een timer?

En waar heeft deze dan een pickup voor nodig?

Sowieso model motor en urenteller (laat ik mijzelf maar corrigeren) zou handig zijn om te vermelden.

Je bent geinteresserd in motorvoertuigen, maar je hebt nog nooit van een urenteller gehoord?!
Dat zit op praktisch alle machines die niet (vaak) op de openbare weg komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan