Kawasaki ER-5

Mooi Geel is niet lelijk!

paL2vw1XCrEsHoXN25TZy2HmQxj0z7PHDBoyn6IkjmZ2RJ5MeSFk8R-78yXUcWifCbuhWUy0FUKGLbw-YV3sS1WDib-eV9lwyGpXfZF85wuepJgkFV1Lau5fBt35QDwFAluprNYybL-2QQg9OmlEn7PKsTnGrfBDKA6XqFbkqSX7EXZPoMph3wov_rXCQI_q91X2w2IaxWWS1RmrcR6Z-uBkjb5MuQCs5rQ6ZZ3LoXujVZ9s4SZIk1k8goJvTYpTPYbC0VKs_URPhmFcii-s9pM9TLRUc7qViARDrziyapR7XuZGJYIbNq_G6rov13MGiiinDB4kv7XDHd7ccHNg4FKjvuRMsCqfoubnipyJXlwvqSxAAa9KLmAugJTF30Z4mCs66zKbX_DfNZl5YwC_gDRVyBdeHgBF9hwLqLhTC4j6QjVgq4HGQJyqCeiTBMMRnWAETZHA7UuA6G7c2OaTRyRk6nlp-0Kzg3wxC1clivnieXL3diSSNgBArq5Q_1VctU3kxoJKEW1PADFgCOsbZJ2XsRmjfpZaMMWFoulFdImqUdUg0kvGSSnCSpicCOr3Ie303LJXvGreNDCWpInSBrZTg2UqLLVn7MVlrg=w2032-h1524-no


Heb er nu 2 in de garage staan. De blauwe achteraan is opgeknapt en nu zo goed als af. Alles is zo goed als origineel gebleven. Deze gaat in het voorjaar in de verkoop, want de motor is voor mij te klein.

Vooral is 'mijn project'. Hij is hier al een heel eind uit elkaar. Uiteindelijk gaat alles er af en wordt hij volledig gereviseerd en 'custom' opgebouwd.
 
Laatst bewerkt:
Good evening,

Nadat ik begin november onderuit ben gegaan, ben ik langzaam maar zeker de (gelukkig beperkte) schade aan het repareren.

Zo is ook mijn koppelingshendel afgebroken. Nu heb ik een nieuwe gekocht en na lang puzzelen ben ik erachter gekomen dat een van de vorige eigenaren een Kawasaki EN 500 (Vulcan) koppelingshendel erop heeft gezet ipv die van de ER5.

ER5 hendel: Koppelingshendel Kawasaki ER-5 ER500 ER5 1997 | mPartz.nl

EN 500 hendel: Koppelingshendel Kawasaki EN 500 1996-1997 | mPartz.nl

In de bijgevoegde foto zie je het voornaamste verschil: de ER5 heeft geen verstelbaar gedeelte op de hendel. Daardoor past de ER5 hendel niet in de houder/base van de EN 500 hendel die ik op mn stuur heb zitten.

Nu mijn vraag: weet iemand hoe ik specifiek alleen aan de ER5 houder kom (zoals omcirkeld in blauw)?

Of eventueel, hoe krijg ik de ER5 hendel alsnog in de EN 500 houder?

Ontzettend stom probleempje om op vast te lopen...
full
 
Good evening,

Nadat ik begin november onderuit ben gegaan, ben ik langzaam maar zeker de (gelukkig beperkte) schade aan het repareren.

Zo is ook mijn koppelingshendel afgebroken. Nu heb ik een nieuwe gekocht en na lang puzzelen ben ik erachter gekomen dat een van de vorige eigenaren een Kawasaki EN 500 (Vulcan) koppelingshendel erop heeft gezet ipv die van de ER5.

ER5 hendel: Koppelingshendel Kawasaki ER-5 ER500 ER5 1997 | mPartz.nl

EN 500 hendel: Koppelingshendel Kawasaki EN 500 1996-1997 | mPartz.nl

In de bijgevoegde foto zie je het voornaamste verschil: de ER5 heeft geen verstelbaar gedeelte op de hendel. Daardoor past de ER5 hendel niet in de houder/base van de EN 500 hendel die ik op mn stuur heb zitten.

Nu mijn vraag: weet iemand hoe ik specifiek alleen aan de ER5 houder kom (zoals omcirkeld in blauw)?

Of eventueel, hoe krijg ik de ER5 hendel alsnog in de EN 500 houder?

Ontzettend stom probleempje om op vast te lopen...
[afbeelding]

Je zou naar de kawasakidealer kunnen gaan, daar kan je veel onderdelen bestellen. Goedkoper kan bijvoorbeeld door te kijken bij een motorsloop. Kijk eens op de website van roukema / japparts.Kawasaki ER5(ER500)1997> : Roukama Motorsloop, alle 2ehands motorfiets onderdelen online, Live voorraad, staat het er niet bij dan hebben wij het misschien de volgende keer!
 
Good evening,

Nadat ik begin november onderuit ben gegaan, ben ik langzaam maar zeker de (gelukkig beperkte) schade aan het repareren.

Zo is ook mijn koppelingshendel afgebroken. Nu heb ik een nieuwe gekocht en na lang puzzelen ben ik erachter gekomen dat een van de vorige eigenaren een Kawasaki EN 500 (Vulcan) koppelingshendel erop heeft gezet ipv die van de ER5.

ER5 hendel: Koppelingshendel Kawasaki ER-5 ER500 ER5 1997 | mPartz.nl

EN 500 hendel: Koppelingshendel Kawasaki EN 500 1996-1997 | mPartz.nl

In de bijgevoegde foto zie je het voornaamste verschil: de ER5 heeft geen verstelbaar gedeelte op de hendel. Daardoor past de ER5 hendel niet in de houder/base van de EN 500 hendel die ik op mn stuur heb zitten.

Nu mijn vraag: weet iemand hoe ik specifiek alleen aan de ER5 houder kom (zoals omcirkeld in blauw)?

Of eventueel, hoe krijg ik de ER5 hendel alsnog in de EN 500 houder?

Ontzettend stom probleempje om op vast te lopen...
[afbeelding]
Kawasaki ER500A1 ER5 1997 UNITED KINGDOM FR NL AR GR IT NR SD SP ST HANDLEBAR(ER500-A1) - buy original HANDLEBAR(ER500-A1) spares online
Voor de juiste onderdelen,die op jou tekening zijn voor een later model dan 97 ER5,
Een 97er heeft een houder die je als 1 geheel over je stuur monteert,die op je
tekening heeft een houder met een kapje waar je hem mee monteert op je stuur zoals op je tekening,die moet je dus niet hebben.
Tenzij je een houder wil die bij je aangeschafte greep past,dan moet je wel de latere
houder hebben,maar dat is niet zoals het origineel hoort,en die houder is een stuk duurder,
Kawasaki ER500B3 ER5 1999 FRANCE NL FG HANDLEBAR(ER500-B2∼B4) - buy original HANDLEBAR(ER500-B2∼B4) spares online
M partz zit er dus compleet naast met hun greep die voor een 97er zou zijn B| :W ,dat klopt
niet :N want die is voor een later model.De vorige eigenaar van jou motor heeft dus geen verkeerde greep gemonteerd,dat is gewoon de originele die er op hoort te zitten :Y
en ja die is het zelfde als die van de EN500,dus toch niet zo goed gepuzzeld als je dacht ;)
 
Laatst bewerkt:
Good evening,

Nadat ik begin november onderuit ben gegaan, ben ik langzaam maar zeker de (gelukkig beperkte) schade aan het repareren.

Zo is ook mijn koppelingshendel afgebroken. Nu heb ik een nieuwe gekocht en na lang puzzelen ben ik erachter gekomen dat een van de vorige eigenaren een Kawasaki EN 500 (Vulcan) koppelingshendel erop heeft gezet ipv die van de ER5.

ER5 hendel: Koppelingshendel Kawasaki ER-5 ER500 ER5 1997 | mPartz.nl

EN 500 hendel: Koppelingshendel Kawasaki EN 500 1996-1997 | mPartz.nl

In de bijgevoegde foto zie je het voornaamste verschil: de ER5 heeft geen verstelbaar gedeelte op de hendel. Daardoor past de ER5 hendel niet in de houder/base van de EN 500 hendel die ik op mn stuur heb zitten.

Nu mijn vraag: weet iemand hoe ik specifiek alleen aan de ER5 houder kom (zoals omcirkeld in blauw)?

Of eventueel, hoe krijg ik de ER5 hendel alsnog in de EN 500 houder?

Ontzettend stom probleempje om op vast te lopen...
[afbeelding]



je hebt PB
 
Kawasaki ER500A1 ER5 1997 UNITED KINGDOM FR NL AR GR IT NR SD SP ST HANDLEBAR(ER500-A1) - buy original HANDLEBAR(ER500-A1) spares online
Voor de juiste onderdelen,die op jou tekening zijn voor een later model dan 97 ER5,
Een 97er heeft een houder die je als 1 geheel over je stuur monteert,die op je
tekening heeft een houder met een kapje waar je hem mee monteert op je stuur zoals op je tekening,die moet je dus niet hebben.
Tenzij je een houder wil die bij je aangeschafte greep past,dan moet je wel de latere
houder hebben,maar dat is niet zoals het origineel hoort,en die houder is een stuk duurder,
Kawasaki ER500B3 ER5 1999 FRANCE NL FG HANDLEBAR(ER500-B2∼B4) - buy original HANDLEBAR(ER500-B2∼B4) spares online
M partz zit er dus compleet naast met hun greep die voor een 97er zou zijn B| :W ,dat klopt
niet :N want die is voor een later model.De vorige eigenaar van jou motor heeft dus geen verkeerde greep gemonteerd,dat is gewoon de originele die er op hoort te zitten :Y
en ja die is het zelfde als die van de EN500,dus toch niet zo goed gepuzzeld als je dacht ;)


Ah kijk, ik ging er vanuit dat M-partz juist zat. Thanks voor de uitleg, dan ga ik op zoek naar een originele.
 
Ik dacht dat het stuur hol is van binnen. Kan het zijn dat het schroefdraad van de bar end weights aan de binnenkant van het stuur in de weg zit? Veel 3d party sturen hebben dat schroefdraad niet, het kan dus zijn dat deze spiegels daarvoor gemaakt zijn.

Post even een foto als het eenmaal gelukt is! Ben benieuwd hoe het eruit ziet.
 
Ik ben overigens nog op zoek naar een origineel stuur voor een Kawasaki ER-5 ('97). Hoeft niet in mooie staat te zijn, als die maar recht is. Mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag! (Roukema heeft ze niet )
 
Ik ben overigens nog op zoek naar een origineel stuur voor een Kawasaki ER-5 ('97). Hoeft niet in mooie staat te zijn, als die maar recht is. Mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag! (Roukema heeft ze niet )

Er aan gedacht om naar een ijzerhandel te gaan en een buis opmaat te laten zagen en eventueel te bewerken als je dat wil?
 
Ik dacht dat het stuur hol is van binnen. Kan het zijn dat het schroefdraad van de bar end weights aan de binnenkant van het stuur in de weg zit? Veel 3d party sturen hebben dat schroefdraad niet, het kan dus zijn dat deze spiegels daarvoor gemaakt zijn.

Post even een foto als het eenmaal gelukt is! Ben benieuwd hoe het eruit ziet.

17204568350_aae73d52f6_o.jpg
 
Vraagje, ik ben op zoek naar een houder voor mijn mobiel zodat ik deze als gps kan gebruiken. Het liefst iets dat te monteren is op het stuur. Heeft iemand ervaring/tips?

Ik zit momenteel hiernaar te kijken: UNICASE FOR MOTORCYCLES SMARTPHONES UP TO 60

Maar ik ben bang dat het onderdeel waar je mobiel in gaat niet boven de bouten in het midden van het stuur uit komt (zie afbeelding).
full
 
Dit soort dingen bestel ik altijd lekker cheap op AliExpress/Ebay, het is toch allemaal de zelfde generieke zooi.

Zelf heb ik deze ooit gebruikt om mijn telefoon op die locatie te monteren. Het was een flink gepriegel om het klemmetje voor om je stuur goed aan te draaien, maar verder zat hij prima. Ik vond alleen de locatie net te "laag" om veilig naar mijn schermpje te kunnen kijken tijdens het rijden. Dus ik wil hem met wat extra opvulbandjes om een van de spiegelarmen monteren.

Als ik dat van te voren had geweten, dan had ik wellicht eerder voor zoiets gekozen.
 
Hoi allemaal,

mijn vriendin rijdt al een paar jaar een er5, leuke bike wel!

Nu ben ik hem klaar aan het maken voor het seizoen, en dacht ik, laat ik de kleppen eens controleren.
Is er hier ergens een leuke how to van?
 
Hoi allemaal,

mijn vriendin rijdt al een paar jaar een er5, leuke bike wel!

Nu ben ik hem klaar aan het maken voor het seizoen, en dacht ik, laat ik de kleppen eens controleren.
Is er hier ergens een leuke how to van?

Er staat een how to in het technische gedeelte van het forum dacht ik.
 
Beetje stomme vraag, maar weet iemand waar ik van die plugs kan vinden om de benzineslangen mee dicht te houden wanneer ik de tank los koppel? Er zat er ééntje bij mijn motor (3e hands), maar helaas heb ik er 4 nodig.

Hoe zorgen jullie dat er geen benzine lekt wanneer je de tank los koppelt voor onderhoud?
 
de ER5 heeft geen kraan die dicht kan.. alleen on, pri en res

Als er niet te veel benzine inzit zou je het eventueel kunnen aftappen in een fles of jerrycan
 
de ER5 heeft geen kraan die dicht kan.. alleen on, pri en res

Als er niet te veel benzine inzit zou je het eventueel kunnen aftappen in een fles of jerrycan

Ik ben heel erg blij dat je dit zegt, heb een uur gezocht niet begrijpend hoe ik 4x m'n benzine tank eraf gehaald heb en nooit gemerkt had dat er een kraan op zat. Aftappen is inderdaad ook slim, scheelt ook zwaar getil met de tank.

In de tussentijd maar eens op zoek naar van die plugs. Schijnbaar kan je ook een m8 bout gebruiken, maar ik ben bang dat er dan alsnog benzine via het schroefdraad gaat lekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan