MyRouteApp Navigatie

Oke, ik had inderdaad geen verbinding. Maar de offline modus betekent dan dus ook dat ik geen routes uit myroute app binnenkrijg? Dan moet ik hem even weer op online zetten?
 
Probeer ik net de offline kaarten te downloaden, keurig aangegeven dat ik ze wil installeren op SD in de app, zet ie ze toch in het interne geheugen van de telefoon...

Het wordt steeds gekker...
 
De kaarten en evt je route kun je idd offline bewaren op je toestel. Ik gebruik iPhone, dus kan niets zeggen over opslaan op sd kaart, maar als je denkt dat het niet goed is, kun je op de site onder Ondersteuning een ticket aanmaken.
Er wordt elke dag aan de ontwikkeling en verbetering van de apps gewerkt, dus alle feedback en vragen worden gelezen en meegenomen.
Zorg voor zoveel mogelijk details in je bericht, zoals telefoon en type, versie, screenshot etc
 
Inderdaad. In instellingen omzetten naar SD. Dan het hele toestel opnieuw opstarten. En daarna installeert hij ze ook echt op de SD.

Als ie nu ook niet meer meldt dat ie helaas heeft moeten stoppen met navigeren ben ik tevreden.
:-)

Kronkelroutes en rondrit in de app dat zien we later wel een keer dan.....
 
Helaas nog geen succes bij het gebruik van de MRA navigatie. Tijdens het rijden lijkt het af en toe bijna of de app opnieuw opgestart wordt. Ik zie dan een wereldbol in beeld. Vervolgens zegt hij preparing navigation en gaat opnieuw de route opstarten/uitrekenen. Af en toe loopt hij hierbij vast en moet ik de app helemaal opnieuw opstarten.
Het gedrag lijkt een beetje op dat wat ie doet tijdens omschakelen van landscape naar portrait. Alleen kan ik dan niet oproepen dat ie vastloopt...
Doordat ik nu Gold member ben zie ik de voordelen van MRA wel. Alleen moet het nog even goed werken dan.
Hetzelfde toestel draait de TomTom GO en de Calimoto app overigens zonder problemen. Lijkt mij dus echt een probleem van de app zelf en niet van de hardware.
 
De app heeft inderdaad nog (heel) veel werk nodig. Ik hoop dat ze (mensen van MyRoute) de app deze tijd ook gunnen.
 
Ik lees idd mee, maar als er individuele problemen met de app of de navigatie app zijn, kun je die het best melden op de website bij Ondersteuning. Liefst een screenshot en duidelijke beschrijving erbij, dan kan ontwikkeling er wat mee.
Ik mag webinars presenteren, en spreek de mannen met regelmaat, maar achter de schermen kan ik niets betekenen, hoop dat jullie dat begrijpen
Overigens ben ik zelf dit weekend er ook op uit geweest met Navigation op m'n Android, en het viel mij juist op dat hij sneller was dan m'n TT410, zeker met herberekenen bij (expres) verkeerd rijden.
Het draaien van het scherm (en mogelijk de vastlopers als gevolg daarvan) zijn wellicht op te lossen door het automatisch draaien van het scherm van de telefoon uit te schakelen. De trillingen van de motor kunnen die sensor over-prikkelen, dit gebeurt ook bij tt's bv.
Zeker de moeite waard om te testen denk ik
 
Veel telefoons kun je niet vastzetten in de landscape modus. Ik heb het nu geprobeerd met een app die het automatisch roteren van het scherm uitschakelt en de telefoon geforceerd in landscape modus houdt.
 
Veel telefoons kun je niet vastzetten in de landscape modus. Ik heb het nu geprobeerd met een app die het automatisch roteren van het scherm uitschakelt en de telefoon geforceerd in landscape modus houdt.

Tap 'n turn is een sympathiek appje. Als je het beeldscherm verdraait licht er even icoontje om om de orientatie te bevestigen en vast te houden. Ook verkrijgbaar via f-droid.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nóg een functie die ik mis, ook in Myroute App zelf.

Als ik in TomTom mydrive een bestemming ingeef en een kronkelroute laat berekenen, dan heb ik ook de mogelijkheid om een heen en weer route te laten maken. Die zijn dan verschillend. Het wordt dan dus een "langerekte rondrit". Laat je MRA app afzonderlijk een heen en terugreis berekenen dan krijg je 2 keer dezelfde route. Dit is natuurlijk op te lossen met extra viapunten. Maar voor de luie motorrijder is de TomTom functie ideaal!
 
In MRA rondrit kiezen. Veel gebruik van gemaakt op de vakantie vorig jaar. Gewoon met de MRA app en dan Save as -> MyDrive -> TT App.
 
Oke, dat snap ik, maar een rondrit naar een specifieke bestemming is toch niet mogelijk? Of kijk ik daar overheen?

Ik probeer nogal eens het nuttige met het aangename te verenigen. Dan moet of wil ik ergens heen, een specifiek adres. En dan wil ik een mooie heen en terugreis die niet hetzelfde zijn.
 
Laatst bewerkt:
Het vastzetten van het scherm did the trick voor wat betreft het vastlopen.

Was mij bij TomTom ook wel eens opgevallen dat hij op een drempel, in een scherpe bocht of bij hard afremmen naar portrait modus sprong. Echter was hij dan binnen een seconde weer terug. Zonder vastlopers ofzo.

Voor het vastzetten in landscape modus ben je wel een aparte app nodig. Ik heb de app Ultimate Rotation Control gekocht voor 2,99. Daarmee kun je het scherm in alle standen vastzetten.
 
Vandaag de hele dag gereden met de navigatie van MRA. Hij ging nog 2 keer de fout in. En ik kan ook beredeneren waar de fout zit.
Ik gebruik de smartphone in mijn broekzak als wifi hotspot. Maar in het grensgebied Nederland/Duitsland is de internet ontvangst soms bar slecht.
Als je op zo'n moment een stukje verkeerd rijdt of even van de route afgaat om te tanken dan loopt hij daarna bij het herberekenen van de route vast. "recalculating route" blijft dan in het scherm staan. De navigatie gaat achter dit blok nog even door. Tot het moment dat hij er dan helemaal mee op houdt. Pas als MRA navigatie weer toegang tot het internet heeft werkt het weer. Dan berekent hij de route opnieuw en pakt hem ook op daar waar je gebleven was.
Ik zou natuurlijk een ondersteuningsticket aan kunnen maken. Maar ik heb tot nu toe het idee dat daar weinig mee gedaan wordt.
 
Gewoon blijven doen.

Ik ga er van uit dat je de kaarten offline hebt staan, dus waarom moet er dan een internetverbinding zijn om een herberekening te doen. Ik snap dat niet.

Ik heb dat gevraagd en krijg als antwoord dat ik de app dan in off-line modus moet zetten. Duhhh, dat vraag ik toch niet.
 
Jazeker heb ik de kaarten offline staan. Alles gedownload.

Heenreis (Naar Louis in Emsbüren) heb ik thuis de route ingeladen en opgestart. Doordat de Kyocera die ik als navigatie gebruik dan nog verbinding heeft met het netwerk hier thuis gaat dat prima. Dus niet er aan gedacht de hotspot op mijn telefoon aan te zetten. De route tot aan Emsbüren probleemloos gereden. Zonder internet dus.
Bij de Louis in Emsbüren wilde ik de route voor de terugreis inladen. Maar dat lukt niet zonder internet. Geen probleem dacht ik, dan zet ik de hotspot op de telefoon gewoon aan. Route ingeladen en gaan rijden. Tot zover alles goed. De hotspot heb ik gewoon aan laten staan. Dus MRA heeft in principe toegang tot internet dan. De 3G/4G dekking in het grensgebied van Duitsland is nog steeds slecht. Ergens ter hoogte van Meppen ging ik even van de route af om te tanken. (200 meter industrieterrein op). Daarna pakte hij de route niet meer op en bleef er "recalculating route" in beeld staan. Iets verderop nog een keer. Toen ben ik een klein stukje terug gereden omdat mijn vriendin achter bleef. Dus tegen de route ingereden.
MRA navigatie loopt dan vast. En blijft "recalculating" route aangeven. Even de telefoon uit de zak en toen zag ik dat die geen 4G ontvangst had. Stukje verderop was er weer 4G en kon MRA de route vrij makkelijk weer berekenen.
Het vastlopen lijkt dus te maken te hebben met het geen verbinding met internet krijgen terwijl de app dat wel graag wil.
Ik zal dit verhaal doorsturen als ondersteuningsticket.
 
Nou na weer fouten terwijl ik echt route nog tig maal gecheckt had ...
Toch weer fout...heel raar puntje sraat bin rechtsaf en toch wil huj me ipv rechtsaf ook rechtdoor laten gaan...
Dan is hij even helemaal van slag....terwijl de andere kant op echt geen puntjes staan!!!!


Gisteren in grote groep route gereden...dus ik in navigatieapp tracken ...kijk ik onderweg denk huh staat dat ik 26 rij terwijl we 80 rijden....bleef hij hangen...😡
Daardoor dus 50 km van die mooie route gemist.
Kon pas bij tankstation uitschakelen en opnieuw doen..
Verder vrijdag buiten fout puntjes geen mogelijkheid om verkeershinder te omzeilen zeg maar functie wegomleiding. .je moet zelf punt verwijderen maar hoe weet je tot waar wegafsluiting is...?

Kleuren aan puntjes wel fijn....zie ik meteen hier is bv lunch of iets moois...
Kortom ik ben nog niet tevreden ze hebben er nog wat werk aan snap ik....
Hopelijk in schotland géén vastlopers of problemen....zie geen tijd en cijfers van aankomst veel te klein..
Sorry en dan de zon...als de app mischien andere kleur achtergrond zou hebben zou he het mischien zien maar ik zie soms helemaal niks meer!!!
En ramp boven alles klopt echt het pijltje niet met mijn positie!
Ben al lang iets voorbij eer het er volgens navigatie is bv weg...

Kort samengevat mooie goede toevoeging voor als je eigen navigatie het begeeft (of kwijtraakt zoals wij in italie)...maar als vervanger nog niet is wel redelijk snel ook met herberekening dat weer wel...

Wat ik ook mis dat ik kan zien hoeveel km het nog is tot iets...
Ik sta bv stil bij punt 23 en bij punt 43 is lunch...
Zou makkelijk zijn 😁
Stonden nu met gevallen motor van medereiziger en wilde kijken hoeveel km nog tot lunchlokatie...
Nou dan moet je er zelf een rekensom op na houden ..

Toedelo karin
 
Als het pijltje niet klopt met je positie dan heb je waarschijnlijk een telefoon met een slechte (onnauwkeurige) gps. Dat heb ik ook meegemaakt en ligt niet aan de app van MRA. Ik had het met een goedkoop Geotel toestel. Nu heb ik een duurdere Kyocera en klopt de positie exact.

Het slecht afleesbaar zijn ligt ook aan je telefoon. Heb je de schermhelderheid wel op maximaal gezet? En probeer een wat te experimenteren met de kijkhoek van de telefoon. Met mijn Kyocera is het geen enkel probleem.

Er is 1 ding dat de jongens van MRA nog echt móeten veranderen wat mij betreft. Dat is het herberekenen zonder internet verbinding. Dat lukt gewoon niet. De app moet verbinding met internet hebben om een route te kunnen herbereken. Wijk je een paar honderd meter af dan is het al mis. In Nederland niet zo'n probleem. Daar is overal mobiel internet. Afgelopen week waren wij in Frankrijk. Daar zijn qua internet nog veel zwarte gaten. Ga je op zo'n moment van je vooraf gemaakte route af dan pakt hij hem niet meer op. Terwijl het wel gewoon zou moeten kunnen. De offline kaarten zijn gedownload en de via punten staan in beeld.

Verder ben ik er wel tevreden over eigenlijk. Ook het ter plekke en route maken icm met MyRouteApp werkt prima. Veel plezier van gehad.
 
Die internetverplichting moet er inderdaad uit voor bepaalde zaken. Als je MRA hiervoor vraagt krijg je als antwoord dat de app dan maar op "Offline" moet zetten, dan werkt het wel. |( :N

Daarnaast is de interface in landscape modus gewoon een zooitje. Het is beter geworden maar er is weinig aandacht voor de mensen die de app graag in landscape modus gebruiken (zoals ik)
 
Ik vermoed dat de routeberekeningen gemaakt worden door de Google of TomTom routeserver (afhankelijk van welke je gekozen hebt) en de app zelf dus helemaal geen routeberekeningen kan doen. In dat geval ben je dus altijd afhankelijk van het internet.
 
Dat zou wel heel merkwaardig zijn. Want Paul heeft natuurlijk een punt met zijn GPS gaten ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan