Zadeltasje

xx-momo-xx

MF'er
18 aug 2014
166
0
Ik ben op zoek naar iets waarvan ik niet weet of het bestaat :?. Dacht het ergens gezien te hebben ooit, maar Google heeft nog niet het juiste opgeleverd.

Ik wil wel eens wat spulletjes meenemen op de motor (portemonnee, sleutels, zonnebril enzovoort). Daarvoor zou ik graag een klein tasje hebben wat je bijvoorbeeld achter op het zadel op de passagiersplaats kan bevestigen. Tanktas vind ik niet ideaal en krast ook wel snel. Topkoffer vind ik ook niet echt mooi, wel heel handig.

Vroeg me af of er bijvoorbeeld een niet te groot formaat tas te koop is wat je bijvoorbeeld vast klikt aan riempjes onder het zadel (dat je ook niet steeds het zadel eraf hoeft te halen).

Alvast bedankt!
 
Ik heb deze, van Qbag. Bevalt me supergoed en is zo los te ritsen van de bodem'plaat', die je onder het zadel doorlust met riempjes.

tail bag 03 removable 6,5 liters storage space | QBAG tail bag 03 removable 6,5 liters storage space - Rear bags & rolls - Baggage - Bike Parts & Accessories

:t
De TSer is het er vast mee eens dat ik effe zijn topicje gebruikt..
Heb je een piccie van hoe hij onder het zadel vast zit?
Neem aan dat dit geen kant meer op kan zo..

Kan je er nog een lunch pakketje en een paar nike's (maatje 43) in kwijt??
 
Ik wil wel eens wat spulletjes meenemen op de motor (portemonnee, sleutels, zonnebril enzovoort). Daarvoor zou ik graag een klein tasje hebben

Kriega R3?

Welliswaar niet op de zadel maar op je eigen kont....
(Sinds ik er een heb, 'kan ik niet meer zonder'... irriteer me nu ook in m'n normale kleding aan spullen in m'n broekzakken)
 
Kijk eens naar producten van Kriega.
Niet goedkoop, wel goed.



Ik ben op zoek naar iets waarvan ik niet weet of het bestaat :?. Dacht het ergens gezien te hebben ooit, maar Google heeft nog niet het juiste opgeleverd.

Ik wil wel eens wat spulletjes meenemen op de motor (portemonnee, sleutels, zonnebril enzovoort). Daarvoor zou ik graag een klein tasje hebben wat je bijvoorbeeld achter op het zadel op de passagiersplaats kan bevestigen. Tanktas vind ik niet ideaal en krast ook wel snel. Topkoffer vind ik ook niet echt mooi, wel heel handig.

Vroeg me af of er bijvoorbeeld een niet te groot formaat tas te koop is wat je bijvoorbeeld vast klikt aan riempjes onder het zadel (dat je ook niet steeds het zadel eraf hoeft te halen).

Alvast bedankt!
 
:t
De TSer is het er vast mee eens dat ik effe zijn topicje gebruikt..
Heb je een piccie van hoe hij onder het zadel vast zit?
Neem aan dat dit geen kant meer op kan zo..

Kan je er nog een lunch pakketje en een paar nike's (maatje 43) in kwijt??

Ik zal zo even wat foto's maken! Met meetlint en schoen en flesje water. :P

Ik ga er ook mee naar de sportschool, dan zit er een paar schoenen (maat 37), een handdoek, een sportbroek, en een schijfremslot in. Een flesje water past dan niet meer. Ik gebruik 'm vaak voor mijn medicijnen met een flesje drinken, een extra paar handschoenen (en sokken als ik regen verwacht), en eventueel de voering van m'n motorjas. Vaak pleur ik er ook een extra buff in en dus m'n schijfremslot. Als ik naar een feestje ga, gooi ik er een setje lage allstars en een spijkerbroek bij in en dat past ook nog prima.

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat schoenen in maat 43 wellicht lastig worden, tenzij ze redelijk buigbaar zijn (zoals lage allstars). Hangt er ook vanaf wat je er nog meer in zou willen proppen. Het is een zachte tas (maar wel waterdicht! ook al pleur ik alles wel in zo'n ziplock ding van de IKEA als het echt regent, voor de zekerheid, maar het is nog nooit nat geworden), dus er zit wel wat flexibiliteit in hoe 'hoog' je alles kunt stapelen en alsnog dicht kunt ritsen. Maar uiteindelijk is 'ie te klein en stevig om echt vormbaar te zijn, bovendien moet ie ook nog op de onderplaat geritst natuurlijk.

Wat ik vervolgens zelf gecrea-bea'd heb is een harnasje. Het tasje heeft namelijk geen hengsel en dat wilde ik er vanwege de waterdichtheid niet zelf aan vast naaien. Maar goed dan is 't zo lastig meenemen enzo. Dus ik heb zelf een harnasje genaaid van grote elastische banden, een clipje, en een schouderband. Die gooi ik tijdens het rijden in het tasje en naast de motor clip ik 'm om het tasje en slinger ik 'm over m'n schouder. Super makkelijk als je alles eenmaal op de juiste lengte hebt zitten en die kan ik op verzoek ook wel nameten zodat je 'm zo na kunt maken. :)

Er zitten twee ritsen in die je 'in elkaar' kunt klikken met een drukknopje (wappert dus niet zomaar open onderweg) en dat creëert ook direct een oogje. Daar kun je eventueel een hangslotje doorheen doen als je 'm toch liever op de motor achterlaat. Uiteindelijk kan 'ie natuurlijk gewoon simpel van de bodemplaat geritst worden als iemand 'm echt mee wil nemen (of losgesneden), maar het zorgt ervoor dat iemand niet zomaar even het ding kan openritsen om te kijken of 't de moeite waard is om te jatten, of erin te graaien.

Ik zal even foto's gaan maken in ieder geval! Ik ben echt superblij met het ding, maar ik geloof dat dat wel is overgekomen inmiddels... _O-
 
Wat een reacties :)bedankt, dit was inderdaad wat ik bedoelde en lijkt me erg handig om gewoon wat kleine spulletjes mee te nemen.

@Cravingcookie, ben benieuwd naar de foto's :)
 
Waarom niet een min of meer kleine/grote rugzak ? Je moet je zadeltas toch ook telkens meeslepen wanneer je ergens je moto laat staan, bijv. om even de stad in te gaan; is het dan niet gemakkelijker om gewoon af te kunnen stappen en gaan, zonder risico je tasje achterop te vergeten ?
 
@Cookie,

We wachten met smart op je foto's :+

@Gliderbee
Rugzak gebruik ik al voor woon-werk verkeer
daar prop ik alles in, wat ik nodig heb.
Heuptasje en been tasje, tja dat zit toch ook weer aan je lichaam.

Het tasje wat @Cooki eheeft, zo iets wil ik dus gebruiken als we met de mannen een stukkie gaan sturen.
En als we dan ergens een stop maken, blijven de brommers toch in het zicht.
Want, helm, handschoenen en evt jas hangen dan ook op en aan de brommert.

Met de koe op pad, heb je namelijk weinig opberg ruimte.
Textiel is weer anders.

Voor de weekend trippies, is er weer de tanktas icm evt rugzak.

Rij nu met een klein chinees maaltijd bakkie onder het zadel, als we gaan daggie op pad gaan.
Niet ideaal, werkt wel O-)
 
@Gliderbee
Rugzak gebruik ik al voor woon-werk verkeer
daar prop ik alles in, wat ik nodig heb.
Heuptasje en been tasje, tja dat zit toch ook weer aan je lichaam.
Het tasje wat @Cooki eheeft, zo iets wil ik dus gebruiken als we met de mannen een stukkie gaan sturen.
En als we dan ergens een stop maken, blijven de brommers toch in het zicht.
Want, helm, handschoenen en evt jas hangen dan ook op en aan de brommert.
Met de koe op pad, heb je namelijk weinig opberg ruimte.
Textiel is weer anders.
Voor de weekend trippies, is er weer de tanktas icm evt rugzak.
Rij nu met een klein chinees maaltijd bakkie onder het zadel, als we gaan daggie op pad gaan.
Niet ideaal, werkt wel O-)

Hm, ik ben bijna overtuigd, maar dat is dan weer iets voor het draadje "Wat heb je nu weer gekocht ???" 8-)
 
Ideaal zo’n tasje :Y
full
 
Waarom niet een min of meer kleine/grote rugzak ? Je moet je zadeltas toch ook telkens meeslepen wanneer je ergens je moto laat staan, bijv. om even de stad in te gaan; is het dan niet gemakkelijker om gewoon af te kunnen stappen en gaan, zonder risico je tasje achterop te vergeten ?

Ik rijdt nu inderdaad vaak met een rugzakje, maar vindt dit dan toch niet altijd zo fijnmbt bewegingsvrijheid. Ook met het idee mocht je eens onderuit gaan dat je geen sleutels in je rug hebt bijvoorbeeld ;)
 
Je zoekt dus een buddyseat tas. Ik heb zelf een Bagster spider gekocht. Past een 13" laptopje in, plus m'n lunch en nog wat kleine zaken als m'n brillenkoker (als het hard regent zie ik geen klap met m'n bril op, die wil ik dan even ergens in kwijt). En nog ruimte over voor wat kleinigheden zoals een Petfles. O-)

1522157573.jpg


Ik zou een portemonnee en sleutels niet in een zadeltas stoppen.
Omdat?
 
Laatst bewerkt:
Een heuptasje wil ook prima om klein spul mee te nemen. Merk je niks van tijdens het rijden.

'Heuptasje' brrrrrr :N. Ben ik de enige die de kriebels krijgt van een 'heuptasje' ?

Al is het al het effect wat zoiets kan hebben als je op je bakkes zou gaan...
 
Beetje vertrouwen. ;)

In mijn geval zit die tas met elastiek onder het zadel, en een deel daarvan zit nog voor het bevestigingspunt van 't zadel. Daar kan 'ie dus niet voorbij, ofwel, hij kan in principe niet van het zadel schuiven. Nog even los van 't feit dat de spanning op het elastiek ervoor zorgt dat 'ie prima op zijn plaats blijft. En of de tas gesloten is ligt aan jezelf. Ik gooi na het tanken m'n portemonnee nogal eens in de tas omdat 't zo'n gedoe is om 'm tussen m'n motorbroek door weer in m'n kontzak te schuiven. Daarna moet ik wel zelf de rits van de tas weer dichtdoen... maar ervaring leert dat het zelfs met de rits open lang goed gaat. :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan