Nieuw: de Garmin Zumo 396 LMT-S

Garmin lanceerde vandaag een nieuw toestel: de Zumo 396 LMT-S. Met, in mijn ogen, als belangrijkste vernieuwing de mogelijkheid om via de smartphone routes te laden.

Zie de uitgebreide review op Garmin lanceert Garmin Zumo 396 LMT-S — MrGPS

Hans, klasse dat je er zo uitgebreid op in gaat (je filmpje).

Positief:
  • Routes van foon naar apparaat over zetten
  • Meer digitale informatie (weer, tripadvisor)

Wat me opvalt is dat het apparaat vrij klein is (480x272) tegenover de 595 (800x480). Komt er van dit apparaat ook een groter broertje?
 
Wat me opvalt is dat het apparaat vrij klein is (480x272) tegenover de 595 (800x480). Komt er van dit apparaat ook een groter broertje?

Het scherm is 4,3 inch, gelijk aan bijv de Rider of de zumo 395.
De Zumo 590/595 heeft een 5 inch scherm, maar helaas: daar komt geen opvolger van. Althans: zeker niet dit jaar. Mijn indruk is dat garmin focust op de concurrentie met de Rider; waaraan ze veel terrein verloren hebben. Dat verklaart ook dat de 396 effectief 50 euro goedkoper is dan de 'oude' 395.
 
Body is net iets kleiner terwijl ik de iets of wat hufterproof body van de 350 (en alle opvolgers daarvan) juist wel erg fijn vond. Dat hele kleine beetje verschil zal niemand wat uitmaken denk ik zolang het maar geen koelkast wordt zoals de 660. Nu oogt het weer een beetje als de 220 wat toen ook het kleine broertje was van de hufterige 550.
 
Body is net iets kleiner terwijl ik de iets of wat hufterproof body van de 350 (en alle opvolgers daarvan) juist wel erg fijn vond. Dat hele kleine beetje verschil zal niemand wat uitmaken denk ik zolang het maar geen koelkast wordt zoals de 660. Nu oogt het weer een beetje als de 220 wat toen ook het kleine broertje was van de hufterige 550.


Wil je niet zo lelijk doen over mijn ouwe trouwe 550. :+ Prefereer overigens ook de body van de 350 en opvolgers. De body van de 396 lmt-s doet weer wat goedkoper aan. Vind de 590/595 eigenlijk ook te groot.

Maar mooie review Hans.
 
Laatst bewerkt:
Kijk , eens wat nieuws van Garmin !
Leuke review ook weer !

Dat laden van routes via de smartphone is wel de belangrijkste verbetering.

Ga er eens over nadenken, en kijken of de 590 goed in de markt ligt.
 
Laatst bewerkt:
Hans, heb je ook kunnen testen op de weg ermee?

Ik kan me nog herinneren in Frankrijk dat het rook uit de Zumo660 kwam als je door een plaats reed met iets teveel straatjes en POI's.
 
Op de weg functioneert hij gelijk aan de zumo 390/395. Het probleem dat je omschrijft met de 660 heb ik zelf nooit ervaren. Heeft mogelijk te maken gehad met dubbel geladen kaarten; daar kunnen de zumo's niet zo goed tegen.
 
Hmmm... dit zou wel eens dé opvolger kunnen zijn van mijn oude vertrouwde 220. Zat al met 1 oog naar de TomTom 550 te loeren. Maar ik kan lezen en schrijven met BC en de 220. Heb een lel van een routebibliotheek in BC. Dus ik wil niet zomaar overstappen (wat een boer niet kent...). Dank voor de review mrgps!
 
Terug
Bovenaan Onderaan