35kw "beginners" klassieker

wds

Rookie
15 jan 2018
22
1
Hey motorforummers,

Ik zit momenteel vooral in het mini 4 takt wereldje maar ik ben eens aan het rondkijken naar leuke oldtimer motoren die onder de 35kw zijn en een beetje beschikbaar zijn voor een "beginner". Hiermee bedoel ik relatief makkelijk om aan onderdelen te raken , relatief betrouwbaar en om het nog eens moeilijker te maken relatief betaalbaar zijn ( +-2000 euro aanschaf + wat sleutelbudget)



Hierbij kwam ik zelf al met het volgende lijstje

  • honda cb350 four
  • honda cb 400 four
  • HONDA CB125
  • HONDA XR/XL modellen
  • Yamaha XT 250
  • ...

Zoals jullie misschien wel zien veel Honda in de lijst, ben buiten de honda modellen niet echt gekend kwa leuke modellen dus daarvoor graag wat tips *D

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Jawa 634/640 enz
Oerdegelijke simpele 2 cilinder 2takten.
Verwacht niets snels, wel een hoop lol en aandacht als je voorbij knettert
Groet
Sebas
 
Eens bekijken bedankt :) snelheid speelt geen rol, rijplezier en looks wel. Rij nu ook nog met mini 4 takt, zeer veel fun maar hard loopt dat ook niet })
 
Laatst bewerkt:
Honda CB350 twin (veel zeldzamer dan de F in NL)
Honda CB200 twin
Yamaha XT500
Yamaha SR500
 
Laatst bewerkt:
Semi klassiekers Honda XBR500,Honda CB400N ,betrouwbaar en sturen en remmen ook nog eens goed,wat van die heel ouwe motoren niet gezegd kan worden.
 
Laatst bewerkt:
Semi klassiekers Honda XBR500,Honda CB400N ,betrouwbaar en sturen en remmen ook nog eens goed,wat van die heel ouwe motoren niet gezegd kan worden.

Hartelijk bedankt, deze modellen lijken me zeker wel wat :]
 
Mijn Moto Guzzi heeft precies 35kw,is een Nevada,maar ik denk dat alle smallblocks onder de 35kw zitten.
 
Oh, is een semi ook klassiek genoeg? Dat verbreedt het nogal. Dan is er nog veel te kiezen uit de 80's of vroeger 90's
 
Ja hoor, alles van de 80's en vroege 90's komt ook nog wel in aanmerking, het zou een motor voor erbij zijn dus ga er niet dagelijks op rijden maar enige betrouwbaarheid is ook wel gewenst. Hou zelf niet heel hard van sleutelen :)
 
Ja hoor, alles van de 80's en vroege 90's komt ook nog wel in aanmerking, het zou een motor voor erbij zijn dus ga er niet dagelijks op rijden maar enige betrouwbaarheid is ook wel gewenst. Hou zelf niet heel hard van sleutelen :)

Dan moet je zeker geen heel oude nemen,en ook geen Jawa.
En zeker geen motor waar geen of weinig onderhoud aan gepleegd is.
 
Hartelijk bedankt iedereen het gaat in de richting van de CB400N gaan denk ik, lijkt me een prima motor. Nog eventjes doorrijden op de mini 4 takt en als deze aan een fair bod buitengaat rondkijken naar een CB400N.
 
Hartelijk bedankt iedereen het gaat in de richting van de CB400N gaan denk ik, lijkt me een prima motor. Nog eventjes doorrijden op de mini 4 takt en als deze aan een fair bod buitengaat rondkijken naar een CB400N.
Onderdelen zijn wat schaarser voor de Honda twins. Heb zelf 3 jaar lang een project CB450N gehad (nooit echt aan begonnen, net verkocht) maar al die tijd wel marktplaats in de gaten gehouden voor onderdelen. He-le-maal niets. De 400N versie komt wel iets vaker voorbij, maar ook niet veel.

Heb ondertussen een Suzuki twin erbij gekocht: GSX400E. Overal onderdelen, soms zelfs een draaiend blok te vinden voor onder de 100euro. En hij deelt bijna alle delen met de GS450E en veel delen met de GS450L en GS500E.

Moet wel toegeven: de Honda was wel specialer, het voelt ook 'meer motor' want hij is gewoon wat groter en zwaarder gebouwd.
 
Laatst bewerkt:
Dat is nog wel een belangrijk punt om rekening mee te houden bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan