SV1000 topic deel XI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmiddag bij de Valkenier in Barneveld op de dynobank gestaan. Na diverse runs en wat aanpassingen dmv een yoshibox loopt mijn SV nu keurig. Resultaat is nu 113 pk aan het wiel en 107 Nm. Topsnelheid iets boven de 245 kmh, al zal ik dat er nooit mee rijden. Best netjes.
 
Ik ben een beetje aan het inlezen in het vervangen van de voorvork van de SV1000.
Ik zie enkele complete GSXR-750/1000 USD vorken op marktplaats staan, maarrrrr...
Wat moet er allemaal gebeuren om zo'n vork passend te maken in de SV?
Ik weet dat er op SVportal enkele tabellen staan met allerlei informatie. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer met al die informatie. Is er een relatief eenvoudige plug-en-play voorvork?

Een voorbeeld van wat op marktplaats te vinden is:
https://www.marktplaats.nl/a/motore...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

je kan kan een gsxr 600 k4/k5 kroonplaat met vorken pakken, voordeel is dat je je motor gewoon opslot kan zetten met stuurslot.

de velg is 1 op 1 over te zetten.

de remmen wordt een ander verhaal. monteer je een gouden klauw van een K4/K5 moet je een 300 GSXR schijf monteren.

neem je een zwarte K6/K7 klauw dan moet je eigenlijk een 320 schijf monteren van een hayabusa.
maar om eerlijk te zijn ik rij zelf nog steeds met de orginele 310 SV schijven met K6/.K7 klauwen iets minder raakvlak maar nog steeds genoeg stoppower om met enige regelmaat de achterkant omhoog te hebben staan.
 
Vanmiddag bij de Valkenier in Barneveld op de dynobank gestaan. Na diverse runs en wat aanpassingen dmv een yoshibox loopt mijn SV nu keurig. Resultaat is nu 113 pk aan het wiel en 107 Nm. Topsnelheid iets boven de 245 kmh, al zal ik dat er nooit mee rijden. Best netjes.


245 is best aan de lage kant eerlijk gezegd.

en uhhh regelmatig wil ik het niet noemen maar die snelheden lukken gemakkelijk en uhh te vaak
 
245 is best aan de lage kant eerlijk gezegd.

en uhhh regelmatig wil ik het niet noemen maar die snelheden lukken gemakkelijk en uhh te vaak

Volgens mij is dat toch een prima snelheid? Aangezien ik ook voor een tandje minder op het tandwiel heb. Ik ben er iig tevreden over.
 
Volgens mij is dat toch een prima snelheid? Aangezien ik ook voor een tandje minder op het tandwiel heb. Ik ben er iig tevreden over.
je snelheid wordt gemeten op je voorste tandwiel, grote kans omdat je een tand minder heb dat hij ook meer aangeeft op je dashboard dan dat je werkelijk rijdt.

tja ik zelf uhh mag graag gas geven ;)
 
je snelheid wordt gemeten op je voorste tandwiel, grote kans omdat je een tand minder heb dat hij ook meer aangeeft op je dashboard dan dat je werkelijk rijdt.

tja ik zelf uhh mag graag gas geven ;)

Hij geeft idd teveel aan. Hij was al niet echt nauwkeurig, maar nu idd helemaal niet meer.
 
Helaas gaan mijn beowulf dempers weer in de verkoop, ik had een glimlach van oor tot oor van het geluid, alleen is het geluid te hard als ik met mijn vrouw rustig ga touren. Mocht iemand interesse hebben de vraagprijs is 200 euro, ze hebben welgeteld 45 minuten onder een motor gezeten.
Geen e-keur, uiteraard wel met db-killers
Ze glimmen zelfs nog aan de binnenkant.
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik weer lekker getoerd op de SV. Maar sinds de onderhoudsbeurt (eind vorig seizoen) hoor ik veel meer knallen bij het loslaten van gas. Ik vind het wel mooi klinken, maar enig idee hoe dat komt? Of 'slijt' dat er nog weer uit?
 
Knallen komen door het pair systeem. Je kan deze dicht maken en dan is het voor 95% opgelost. Mogelijk knalt ie nu meer omdat het warm is of omdat de blokkade is weg gehaalt bij de beurt. Bij mijn motor was het zo erg dat ik het systeem wel moest dicht maken. Af en toe een knal is wel leuk, maar dit was niet normaal meer hoe hard en hoe vaak het was. Verder sloopt het de dempingswol in de uitlaat. Knallen met open dempers en een niet geblokkeerd pair systeem zijn normaal, dat wel.
 
Laatst bewerkt:
Ben al heel wat jaren lid zie ik, maar heb nog nooit echt op dit forum gezeten...
full

Wordt tijd dat ik maar eens in de OP erbij gezet wordt ;)

Enige modificaties:
SV1000 2K4
Taartschep vervangen door een kortere nummerplaathouder.
Andere spiegels (welke binnenkort weer vervangen worden)

full


Om maar gelijk met een probleem te komen, mijn rechter voorvork is lek.

Lang verhaal kort:
Mijn voorvork was lek, heb ik laten maken. Paar maanden later weer lek. Ik terug voor garantie. Reactie: komt omdat er een braam op mijn voorvork zit. (Hele discussie waarom ze daar niet op gecontroleerd hadden, maar goed, ik trok aan het kortste eind).

Nu wil ik dit gaan oppakken. Maar deze (in mijn ogen mini) putjes kunnen niet gerepareerd worden en advies is: andere binnenpoot/voorvork (hetzij nieuw, hetzij tweedehands).
full

Is dit nog te fixen? Of kan ik beter naar een andere binnenpoot/voorvork kijken?

Tweedehands binnenpoot/voorvork zijn lastig te vinden. Een nieuwe binnenpoot kost me ook al €210.
Ik heb altijd een GSXR vork mooier gevonden dan die van de SV1000. Maar welke past? GSXR 750 of de 1000? Of beide?
En passen mijn remkauwen voorwiel/-as hier ook op? Moet ik met nog meer rekening houden?

Ik zie GSXR750 complete voorvorken voor ~€250 en die van de GSXR1000 voor rond de €450 (echter vind ik goudkleurige vork denk ik niet zo mooi op mijn fiets met zilveren frame).

Graag jullie advies mede SV'ers :} :]

Ohja: ik wil perse naked blijven, heb nu handlebar-mirrors besteld om beetje cafe-racer idee te krijgen.
 
je kunt de scherpe randen met een sleutelvijltje weg vijlen. En dan nieuwe keerringen plaatsen en hopen dat ze niet weer lek raken.

en als je wilt ombouwen dan zul je even op reactie hier moeten wachten.
 
Kan iemand mij vertellen hoe ik een schakelas-keerring kan vervangen, zonder het gehele blok te hoeven uitbouwen?

Ik heb het asje enkel al vervangen, deze was ingelopen, maar dit was niet voldoende. hij lekt nog steeds :(
 
Kan iemand mij vertellen hoe ik een schakelas-keerring kan vervangen, zonder het gehele blok te hoeven uitbouwen?

Ik heb het asje enkel al vervangen, deze was ingelopen, maar dit was niet voldoende. hij lekt nog steeds :(

volgensmij kan je de oude er uitpeuteren met een o-ring verwijderaar (haaksetje) of iets degelijks, ik hoor ook dat ze er wel eens een gaatje in boren en dan een draadend in draaien en zo de seal er uit trekken.
 
Binnendiameter van de keerring is groter dan de diameter van het stuk wat je aan de buitenkant ziet.
Hij moet er dus vanaf binnenaf in.
 
Nee het gaat om pos nummer 35 (zie bijlage)
full



volgens mij is deze niet vanaf buiten te vervangen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan