GSXR600 1999 mega-dip

joepju

MF'er
4 sep 2013
121
14
rotterdam
Facebook
Beste Motorvrienden,

ik heb vandaag een (vintage) gixxer aangeschaft voor een prikkie vanwege een mega-dip in het toerental bereik van 2000 t/m 6000.
Daarna komen de pk's wel weer los.
Bij het uitrijden blijft hij ongeveer 30 seconden erg hoog stationair draaien, waarna hij weer langzaam terugzakt naar normaal.

De man waarvan ik hem gekocht heb geeft aan de carbs te hebben gesynchroniseerd (niet schoongemaakt, wat ik raar vond :? )
Maar dit haalde weinig uit zei hij.

Ik denk nu zelf aan een elektronisch probleem (massa, stekkers of iets dergelijks)
(heb je carbs, zit ik nog met elektronisch gezeik? :? -O- )
Ik weet dus ook niet of de carbs van een SRAD elektronisch gestuurd worden?

wat denken jullie??
suggesties zijn heeeeeeel erg welkom aangezien ik een hekel heb aan zoekwerk... B|

alvast hartelijk dank mensen.... :} :} :}

groet, Joep
 
zie hier; aangegeven met pen
full
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor jullie reacties.. :}
ik heb net in het wph gekeken, en daar staat het t-stuk helemaal niet aangegeven op de tekening... :?
Dus de slang loopt van de benzinekraan direct door naar het blok.
Erg vreemd dat ik er een t-stuk tussen heb zitten... B|
Idd.

Dat heeft iemand er ooit tussengezet.
Of een ander slangetje gepakt of zo.

Het t stuk lijkt ook wel 'passend' gemaakt te zijn voor de huidige in twee geknipt slang.
Misschien een extra vacuumaansluiting voor bijv en smeersysteem.

Je kunt bij een automaterialenzaak of motorzaak, een goede maat slang op lengte kopen. Prik je zo tussen kraan en vacuumaansluiting blok/carbs/inlaat
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat heeft iemand er ooit tussengezet.
Of een ander slangetje gepakt of zo.

Het t stuk lijkt ook wel 'passend' gemaakt te zijn voor de huidige in twee geknipt slang.
Misschien een extra vacuumaansluiting voor bijv en smeersysteem.

lijkt er idd heel erg op... B|
als t morgen weer droog is, ga ik weer even rijden.
Maar ik kan me nog moeilijk voorstellen dat zo'n vacuumlek zoveel invloed kan hebben op het stationair. Al hoop ik natuurlijk van wel...
 
lijkt er idd heel erg op... B|
als t morgen weer droog is, ga ik weer even rijden.
Maar ik kan me nog moeilijk voorstellen dat zo'n vacuumlek zoveel invloed kan hebben op het stationair. Al hoop ik natuurlijk van wel...
Geloof de mensen hier nou maar.
Met dat open gatje in de vacuumleiding, loopt je motor ruk bij met name de lagere toerentallen, en al helemaal bij stationair.

dat moet sowieso opgelost worden. Daarna merk je wel of het beter of zelfs goed loopt.
 
Geloof de mensen hier nou maar.
Met dat open gatje in de vacuumleiding, loopt je motor ruk bij met name de lagere toerentallen, en al helemaal bij stationair.

dat moet sowieso opgelost worden. Daarna merk je wel of het beter of zelfs goed loopt.

o, begrijp me niet verkeerd hoor, ik geloof jullie helemaal. :Y Ik vraag jullie niet voor niets advies... ;)
En ik ga hem morgen natuurlijk gelijk afstoppen... :t

dank!!
 
Laatst bewerkt:
heb ff wat tekeningen bekeken van mn srad 600 uit 1998 en daar zat gewoon 1 vacuum slang op die liep naar het blok. Dus geen T stukje . Dus afdoppen die openinge van het tStuk of een losse slang kopen waarbij het T stukje komt te vervallen. Zo rijden is idd ruk.
 
T stukje er tussen gezet om de carbs makkelijker te kunnen synchroniseren met de gewone benzinetank er op?
Wel knap dat je vacuüm kraan wel gewoon werkt

De man van wie ik hem gekocht heb, vertelde dat hij de carbs had laten synchroniseren, dus dit klinkt erg plausibel inderdaad.. :Y
Wel weer een prutsers dat ze hem daarna niet afgestopt hebben... -O-
Het t-stukje heeft een binnendiameter van ik schat 1,5mm, dus ik denk net klein genoeg om nog genoeg vacuum te genereren...
Maar die zit nu dus dicht, nu alleen nog ff wachten op de zon... :Z
 
Laatst bewerkt:
Net lange proefrit gemaakt; hij loopt weer perfect... :)
Mengelschroeven had ik ook nog halve slag open gedraaid, en hij pakt onderin ook veel beter op, weer zoals vanouds!!
Dus zeer tevreden...

De dingen die ik gedaan heb zijn;

  • Membraan benzinekraan vernieuwd
  • luchtfilter op juiste manier gemonteerd
  • carbs gecheckt en gereinigd
  • vacuum lek afgestopt
  • olie vervangen ivm benzinelek
  • oliefilter vervangen
  • compressie gemeten
  • mengelschroeven halve slag open

nogmaals dank voor jullie assistentie... :}
24 mei dagje op Zandvoort gereserveerd; ik ben er helemaal klaar voor... :t
 
Net lange proefrit gemaakt; hij loopt weer perfect... :)
Mengelschroeven had ik ook nog halve slag open gedraaid, en hij pakt onderin ook veel beter op, weer zoals vanouds!!
Dus zeer tevreden...

De dingen die ik gedaan heb zijn;

  • Membraan benzinekraan vernieuwd
  • luchtfilter op juiste manier gemonteerd
  • carbs gecheckt en gereinigd
  • vacuum lek afgestopt
  • olie vervangen ivm benzinelek
  • oliefilter vervangen
  • compressie gemeten
  • mengelschroeven halve slag open

nogmaals dank voor jullie assistentie... :}
24 mei dagje op Zandvoort gereserveerd; ik ben er helemaal klaar voor... :t
:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan