Motor mee naar Zweden of niet?

Verblijven en wonen.

Je kunt beter zeggen: verblijven en domicilie.

In NL is de regel, dat je verplicht ben om in te schrijven op het adres waar je langer dan een half jaar verblijft. 1 dag langer is dan al voldoende. Dat adres is dan je officiele woonadres, je domicilie adres.

Los daarvan ben je vrij om elders te verblijven. Voor een kwartier, week, of maanden.

Omgekeerd geldt het ook in NL: als je op een adres minder dan een half verblijft, mag dat in beginsel niet je domicilie adres zijn. Er wordt overigens alleen op gecontroleerd bij aanleiding. En er zijn uitzonderingen mogelijk (uiteraard :') )
 
Zoals jullie ook al zeggen blijft het lastig idd. Aan de ene kant zou het wel echt fijn zijn om daar in de omgeving rond te kunnen rijden, in Amerika had ik bijvoorbeeld alleen een fiets waardoor je relatief weinig van de mooie omgeving kan zien, terwijl gewoon een beetje rondrijden hartstikke leuk is! :]

Wat ik waarschijnlijk ga doen is de motor van september tot het voorjaar in Nederland stallen, en dan bepaal ik wel of ik hem op wil halen of niet :) Dan is de motor zelf sws niet langer dan een halfjaar in het buitenland. Het hoofddoel blijft natuurlijk ook daar naar school gaan, en niet er een motorvakantie van maken (helaas! :+))

@Dutchy748, is dat Skåne? Die weg op de tweede foto ziet er wel erg mooi uit zeg! :]
 
Laatst bewerkt:
Zoals jullie ook al zeggen blijft het lastig idd. Aan de ene kant zou het wel echt fijn zijn om daar in de omgeving rond te kunnen rijden, in Amerika had ik bijvoorbeeld alleen een fiets waardoor je relatief weinig van de mooie omgeving kan zien, terwijl gewoon een beetje rondrijden hartstikke leuk is! :]

Wat ik waarschijnlijk ga doen is de motor van september tot het voorjaar in Nederland stallen, en dan bepaal ik wel of ik hem op wil halen of niet :) Dan is de motor zelf sws niet langer dan een halfjaar in het buitenland. Het hoofddoel blijft natuurlijk ook daar naar school gaan, en niet er een motorvakantie van maken (helaas! :+))

@Dutchy748, is dat Skåne? Die weg op de tweede foto ziet er wel erg mooi uit zeg! :]
Niemand weet precies hoe lang je ergens bent hoor.

De regels zijn in beginsel voor mensen die echt ergens gaan wonen. Bestendig heet dat. In normale taal: langdurig met lokale verplichtingen (werk, woning, etc).

Als je bijv 8 maanden gaat, zou ik gewoon alles in NL laten doorlopen hier. En motor kan gewoon mee. Bij een vraag, zeg je dat je gewoon twee keer gaat: een keer 5 maanden, dan ff terug in NL, en toen nog een keer 3 maanden :t
 
Als je bijv 8 maanden gaat, zou ik gewoon alles in NL laten doorlopen hier. En motor kan gewoon mee. Bij een vraag, zeg je dat je gewoon twee keer gaat: een keer 5 maanden, dan ff terug in NL, en toen nog een keer 3 maanden :t

Juist. Dit is precies wat mijn zoon doet. PhD in Cambridge, woont in België. Ik vermoed dat binnen de EU overal dezelfde woon/verblijfsregelingen zijn, zeker wanneer het over studie gaat. Hij zorgt gewoon dat hij alle drie maanden aantoonbaar "thuis" is. Zowel voertuigverzekering, ziekteverzekering etc lopen dan gewoon door.
Overigens is de regio tussen Lund en Jönköping niet de allermooiste, maar toch mooi genoeg voor eindeloos motorplezier.
 
@Dutchy748, is dat Skåne? Die weg op de tweede foto ziet er wel erg mooi uit zeg! :]


Varmlands geloof ik, ben vanuit Landskrona naar het noorden gereden, overnacht in Sukken, Noorwegen Bij Stöten weer Zweden ingereden. Had geen vaste route, alleen een boeking op de veerboot naar Finalnd :-)


Ik hoop dat je van vis houdt..... _O-
IMAG4594.thumb.jpg.f64c5d2bbf231a4bc9c788f18477998e.jpg
 
Dat weet ik niet meer precies..... Aan de rechterkant liep een rivier, dat herinner ik mij wel...
 
Terug
Bovenaan Onderaan