Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja inderdaad wat Duitse sites bieden meer aan dan NL/UK sites, maar helaas geen sc50 covers, ik vind alleen frame covers, en air intakes
Klopt, ik dacht een link te hebben, in de tekst stond ook swingarm cover. Klik ik 'm aan, krijg ik frame covers te zien |(
 
Laatst bewerkt:
Mijn rechter voorpoot zweet een beetje en met 77k op de teller denk ik dat mijn voorvork seals vervangen dienen te worden. Is dit een beetje zelf te doen zonder speciaal gereedschap?
 
Mijn rechter voorpoot zweet een beetje en met 77k op de teller denk ik dat mijn voorvork seals vervangen dienen te worden. Is dit een beetje zelf te doen zonder speciaal gereedschap?

Ja dat kan best. stuk PVC pijp met een net dikkere diameter dan je binnenpoot, en een segerring tang kom je een heel eind.
Oude keerringen kun je eruit halen door een parker een klein stukje erin te draaien en met een tang eruit te trekken.
 
Mijn rechter voorpoot zweet een beetje en met 77k op de teller denk ik dat mijn voorvork seals vervangen dienen te worden. Is dit een beetje zelf te doen zonder speciaal gereedschap?
Eerst de vorkpoot goed checken. Als deze een pit heeft (of andere beschadiging), heeft seals vervangen weinig zin. Vorkpoot loshalen lukt nog wel maar vork demonteren is vrij lastig. Wat ik kan herinneren is dat je er speciaal gereedschap voor nodig hebt. Maar kan alleen bij de 954 zijn. Weet het niet meer zo goed. Laat het tegenwoordig maar doen. Kan je nog terug als het niet goed is.
 
Laatst bewerkt:
Jawel. Met WD40 en Ducttape kom je een heel eind.

Duct tape is misschien een beetje radicaal, maar ik heb van mijn SRAD destijds een zwetende vorkpoot gefixed met plakband *O*

1 Wikkeltje om de poot gedaan, en een paar keer door zijn vering laten gaan, lekken over.
Zat dus een zand korrel oid tussen de poot en de keerring. Het lekken was gewoon voorbij :] Dacht dat het een broodje-aap verhaal was maar het lukte nog ook 8-)
 
Duct tape is misschien een beetje radicaal, maar ik heb van mijn SRAD destijds een zwetende vorkpoot gefixed met plakband *O*

1 Wikkeltje om de poot gedaan, en een paar keer door zijn vering laten gaan, lekken over.
Zat dus een zand korrel oid tussen de poot en de keerring. Het lekken was gewoon voorbij :] Dacht dat het een broodje-aap verhaal was maar het lukte nog ook 8-)

Kijk, zo leer je nog eens iets. *D

Bedoel, met ducttape en WD40 klopt dus. Je moet natuurlijk niet denken dat ik hier onzin sta te verkondigen. :+ 8-) })
 
Laatst bewerkt:
Duct tape is misschien een beetje radicaal, maar ik heb van mijn SRAD destijds een zwetende vorkpoot gefixed met plakband *O*

1 Wikkeltje om de poot gedaan, en een paar keer door zijn vering laten gaan, lekken over.
Zat dus een zand korrel oid tussen de poot en de keerring. Het lekken was gewoon voorbij :] Dacht dat het een broodje-aap verhaal was maar het lukte nog ook 8-)

Goeie tip :]
 
Vandaag is mijn motor bij de motorzaak geweest voor het controleren van de klepspeling.

Er hoefden geen kleppen gesteld te worden dus het bleef bij alleen controleren van de klepspeling.

Nu nog wat zaken in orde maken zodat de motor er weer tegenaan kan! :t
 
Vandaag is mijn motor bij de motorzaak geweest voor het controleren van de klepspeling.

Er hoefden geen kleppen gesteld te worden dus het bleef bij alleen controleren van de klepspeling.

Nu nog wat zaken in orde maken zodat de motor er weer tegenaan kan! :t
*O* *O* :t
 
Vanmorgen met gemengde gevoelens afscheid genomen van mijn 954RR. Afgelopen jaar heb ik er ongeveer 200 km mee gereden. Het ritje naar mijn werk (30 km) is niet echt spannend, en de V-strom 650 staat voor het opstappen. En dat ding is gewoon een stuk comfortabeler, dus de Blade kwam amper de schuur uit. Het is een geweldig apparaat om te rijden en om naar te kijken, maar ik word een beetje te oud en te stijf ervoor vrees ik. Voorlopig dus maar de V-strom voor dagelijks gebruik, en de "oudjes" (Yamaha RD250 uit 1975, Suzuki T500 uit 1974 en BMW R45 uit 1980) voor de fun. Misschien dat ik in de toekomst nog eens ga kijken voor een VFR800, of een CBR600F, maar dat zal deze zomer niet meer gaan worden. Heb de ruimte in de schuur nodig om de T500 aan te pakken.
 
Vanmorgen met gemengde gevoelens afscheid genomen van mijn 954RR. Afgelopen jaar heb ik er ongeveer 200 km mee gereden. Het ritje naar mijn werk (30 km) is niet echt spannend, en de V-strom 650 staat voor het opstappen. En dat ding is gewoon een stuk comfortabeler, dus de Blade kwam amper de schuur uit. Het is een geweldig apparaat om te rijden en om naar te kijken, maar ik word een beetje te oud en te stijf ervoor vrees ik. Voorlopig dus maar de V-strom voor dagelijks gebruik, en de "oudjes" (Yamaha RD250 uit 1975, Suzuki T500 uit 1974 en BMW R45 uit 1980) voor de fun. Misschien dat ik in de toekomst nog eens ga kijken voor een VFR800, of een CBR600F, maar dat zal deze zomer niet meer gaan worden. Heb de ruimte in de schuur nodig om de T500 aan te pakken.
Gefeliciteerd. Duurde wat lang maar toch gelukt. En je hebt in mijn ogen een heel goed excuus om de Blade te verkopen. Ruimte voor de T500. Mijn oude liefde :}
 
Ben al 3 dagen achtereen op de Blade naar het werk... voor mij een unicum 8-) (vaak dochter wegbrengen enzo)

Ik kan dat helaas niet meer, voor mijn werk moet ik altijd gereedschap meenemen en als ik ergens een paar dagen zit kan het zomaar zijn dat ik tussendoor weer weggebeld wordt.

(Met de motor naar de zaak is ook geen optie, dat is maar 800 meter ofzo :+ )

@Vuurmesje:

Ik heb vorige week ff een stukje gereden, nu ligt de motor even los ivm het synchroniseren van de gaskleppen.

Dit is klaar en het filter heb ik gisteren gereinigd.

Daarna nog even verse vloeistoffen, filter, remblokken en de nieuwe slicks om de circuitwielen gooien en dan ben ik klaar voor de circuitdag 9 mei.

Maar eerst even zorgen dat ik de boel weer dicht kan schroeven want zondag moet de motor me wel naar Assen brengen :t
 
Ik kan dat helaas niet meer, voor mijn werk moet ik altijd gereedschap meenemen en als ik ergens een paar dagen zit kan het zomaar zijn dat ik tussendoor weer weggebeld wordt.

(Met de motor naar de zaak is ook geen optie, dat is maar 800 meter ofzo :+ )

Het is voor mij ook maar 5km, gelukkig heb ik alleen een rugtasje met bammetjes mee 8-)
Ik hoop aankomende zondag wel even een tochtje te kunnen maken, als het een beetje lekker wordt.
 
Ik kan dat helaas niet meer, voor mijn werk moet ik altijd gereedschap meenemen en als ik ergens een paar dagen zit kan het zomaar zijn dat ik tussendoor weer weggebeld wordt.

(Met de motor naar de zaak is ook geen optie, dat is maar 800 meter ofzo :+ )

@Vuurmesje:

Ik heb vorige week ff een stukje gereden, nu ligt de motor even los ivm het synchroniseren van de gaskleppen.

Dit is klaar en het filter heb ik gisteren gereinigd.

Daarna nog even verse vloeistoffen, filter, remblokken en de nieuwe slicks om de circuitwielen gooien en dan ben ik klaar voor de circuitdag 9 mei.

Maar eerst even zorgen dat ik de boel weer dicht kan schroeven want zondag moet de motor me wel naar Assen brengen :t
Klinkt goed Joep. Zie alleen niet dat 2TE op 9 mei circuit heeft. :+
 
Lees dat jullie rugzakje mee hebben en/of bammetje. Ook nog kleine ritjes. Had vandaag toch maar mooi mazzel. Moest een versnellingsbak voor de V70 ophalen uit Druten. Opsturen zou 80 euro kosten. Dacht even dat ik wel met de Blade kon. Rugzakje mee en lekker ritje van 250 km. Moest naar Zwolle dus toch maar met de auto. Wordt de versnellingsbak aangereden met een takel. Niet te tillen dat ding en past ook niet in een rugzak. Hutkoffer komt eerder kijken.

Soms is het maar goed dat je een auto hebt. *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan