Wie rijdt er met een hele dure helm?

:W Oma....Dure helm....
Tot vandaag was een HJC Rpha Max voor mij m'n duurste helm ooit.
Vandaag ging ik om de nieuwe Rpha 90 te passen, om niet helemaal vast te zitten in m'n HJC tunnelvisie nog wat andere systeemhelmen gepast en daar zat uiteindelijk ook de voor mij duurste helm ooit bij.
Maar wat is deze superlichte beauty de moeite waard :Y
Poservideo:
:9~
 
Dat is een marketing filmpje............. wij willen uiteraard een foto van JOU met helm en motor
:-)
 
Die AGV heb ik ook nog opgehad... Toen erachter gekomen dat ik toch echt geen AGV hoofd heb maar meer een Shoei hoofd. Dus ik rijd met een Shoei Neotec. Was ergens rond de 500 euro, vind ik nog steeds best geld voor een helm.
 
Die AGV heb ik ook nog opgehad... Toen erachter gekomen dat ik toch echt geen AGV hoofd heb maar meer een Shoei hoofd. Dus ik rijd met een Shoei Neotec. Was ergens rond de 500 euro, vind ik nog steeds best geld voor een helm.
AGV hoofd blijk ik ook niet te hebben :P

Wel een shoei/arai hoofd :+
Mijn vader rijd ook met een Neotec rond en is er zeer tevreden over :Y
 
Het liefst rijd ik zonder helm.
Ik ook, en op de Filipijnen, buiten de stedelijke omgevingen, doen we dat ook nog wel eens.
Maar ja, daar is het motorrijden wel anders dan hier. Veel leuker ook.

Maar on topic: nee, voor mij is een helm hier een veiligheids aspect, waar uiteraard ook wel comfort bij komt kijken. De prijs wordt bij mij dus bepaald door kwaliteit en comfort, en vanaf 200€ heb je er dan al goede, al wil ik als het er eens vanaf kan voor mijn volgende wel iets meer uitgeven, tot ongeveer 500 voor een Schubert, heb ooit de C3 fluogeel gehad, veruit mijn beste helm ooit.

Maar om astronomische bedragen neer te tellen voor een design helm? Nee.
Of ik moest echt veeeel geld teveel hebben ... maar dan nog zou ik het eerder uitgeven aa een gepersonaliseerde nummerplaat.
 
Het is onzin dat 'design' of replica helmen veel duurder zijn.
Neem mijn Arai RX-7GP... Volgens mij scheelde het destijds maar 50 euro oid met een zwarte of zilveren zonder opsmuk. Arai helmen zijn gewoon high end helmen, die kosten nu eenmaal wat geld.

Ik heb er met eentje met 140 km/h meerdere malen het asfalt gekopt en m'n vizer zat nog vast en iedere klap, voelde als een harde klap met een zwaar kussen. Dus ik kan (helaas) uit ervaring vertellen dat het hele fijne helmen zijn. Mooi design is dan alleen maar meegenomen.
 
Mijn vader rijd ook met een Neotec rond en is er zeer tevreden over :Y
Manman die Neotec is me toch een partij een heerlijke helm :} Zeker met de speciaal voor de Neotec gemaakte "pro" bluetooth inbouwheadset van Interphone.

Als je dan toch regelmatig een paar uur per dag in een helm vertoeft kan het maar beter een comfortabele zijn. Veiligheid is natuurlijk belangrijk, maar ik denk dan toch van goedgekeurd is goedgekeurd, als ik val zien wel het dan wel weer, ik zoek die helm die gewoon niet na een uur al gaat irriteren. En sowieso, als je de kosten van een helm uitsmeert over het aantal kilometers dat je ermee maakt, wat is dan honderd euro meer of minder?

Maar om astronomische bedragen neer te tellen voor een design helm? Nee.
Of ik moest echt veeeel geld teveel hebben ... maar dan nog zou ik het eerder uitgeven aa een gepersonaliseerde nummerplaat.
Belgische opscheppert... ;) Vorige week bij de BNR Autoshow nog de RDW horen zeggen dat het zo'n beetje never nooit niet gaat happenen in Nederland B|

Design rot mij ook niet. Comfort is alles.
 
Laatst bewerkt:
Het is onzin dat 'design' of replica helmen veel duurder zijn.
Neem mijn Arai RX-7GP... Volgens mij scheelde het destijds maar 50 euro oid met een zwarte of zilveren zonder opsmuk.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens...
Kan best dat het toen 50 euro verschil was, nu is het wel wat meer. Als ik bij TenKate kijk voor de RX-7V, is de zwarte/witte 806 euro en de eerstvolgende 899 euro (Nakano & Doohan TT kleuren). Rea/Hayden replica helmen vanaf 949 euro. Dat is toch een best verschil.

Zelfde voor de X-Spirit3; zonder kleurtje 630 euro, eerstvolgende (afgezien van outlet) is vanaf 780.
 
Ik ook, en op de Filipijnen, buiten de stedelijke omgevingen, doen we dat ook nog wel eens.
Maar ja, daar is het motorrijden wel anders dan hier. Veel leuker ook.

Maar on topic: nee, voor mij is een helm hier een veiligheids aspect, waar uiteraard ook wel comfort bij komt kijken. De prijs wordt bij mij dus bepaald door kwaliteit en comfort, en vanaf 200€ heb je er dan al goede, al wil ik als het er eens vanaf kan voor mijn volgende wel iets meer uitgeven, tot ongeveer 500 voor een Schubert, heb ooit de C3 fluogeel gehad, veruit mijn beste helm ooit.

Maar om astronomische bedragen neer te tellen voor een design helm? Nee.
Of ik moest echt veeeel geld teveel hebben ... maar dan nog zou ik het eerder uitgeven aa een gepersonaliseerde nummerplaat.
Is het asfalt daar zachter?
 
Het liefst rijd ik zonder helm.
Nou, ik heb een tussenweg:

Helm op en scharnierdeel omhoog...bij lage snelheden hè.

En een designhelm van eea coureur vind ik de grootste onzin, ik er helemaal niks mee...Rossi of wie dan ook... ;)
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik heb een tussenweg:

Helm op en scharnierdeel omhoog...bij lage snelheden hè.

:Y dat en het feit dat het handig is met een bril is voor mij een reden om met een systeemhelm te rijden.
Gelukkig heb ik wel een AGV hoofd want man wat scheelt dat aan gewicht *O* 300 + gram ten opzichte van de meeste duurdere systeemhelmen :t
Design maakt me heel weinig uit want daar zie je toch niks van als je de helm op hebt.
En zien is ook wel een dingetje met de AGV Sportmodular :Y
Heb een hoop gemist in de afgelopen jaren :P

:N Ik heb geen sponsorcontract (wel een leuke korting gekregen bij Bikeroutfit te Amsterdam)
Ben gewoon heel enthousiast over een voor mij super helm :Y
 
Hier ben ik het niet helemaal mee eens...
Kan best dat het toen 50 euro verschil was, nu is het wel wat meer. Als ik bij TenKate kijk voor de RX-7V, is de zwarte/witte 806 euro en de eerstvolgende 899 euro (Nakano & Doohan TT kleuren). Rea/Hayden replica helmen vanaf 949 euro. Dat is toch een best verschil.

Zelfde voor de X-Spirit3; zonder kleurtje 630 euro, eerstvolgende (afgezien van outlet) is vanaf 780.
Ik zie het ja. Nou ja, doelde ook meer op het verschil tussen design van Arai zelf of race replica, die zijn even duur. Maar goed, wees eerlijk een design helm is nu eenmaal ook duurder om te maken ivm spuiten/stickeren etc. Dan mogen ze daar toch ook meer voor vragen lijkt me? Dan vind ik 100 verschil weer niet duur.
 
Ik zie het ja. Nou ja, doelde ook meer op het verschil tussen design van Arai zelf of race replica, die zijn even duur. Maar goed, wees eerlijk een design helm is nu eenmaal ook duurder om te maken ivm spuiten/stickeren etc. Dan mogen ze daar toch ook meer voor vragen lijkt me? Dan vind ik 100 verschil weer niet duur.
Dat het duurder is om de spuiten ben ik zonder meer met je eens :Y
Wat ik me afvraag is of zoveel euro's meer wel écht de bovenliggende kosten zijn, of dat het mooie spuitwerk twee tientjes kost en de rest alleen maar winst.
Niet dat het uitmaakt, als je het ervoor over hebt en kan betalen, lekker doen natuurlijk *O*
Mij boeit het niet zo veel eerlijk gezegd.. Ik heb wel een beetje kleurtjes erin zitten, omdat ik toch liever daar tegenaan kijk dan een uniform kleurtje :P
 
Is het asfalt daar zachter?
Meestal is het daar beton. In betere staat dan in B, en op veel nieuwe wegen zelfs beter dan in NL :P

Behalve op de meer afgelegen plaatsen waar de wegen idd wat afgeleefd zijn. En dikwijls nog onverharde wegen zijn.

Maar in geen enkel geval is vallen leuk. Dus als je gaat voor de highways doe je best een helm aan, want dat is daar, net als in steden (en intussen ook al veel van de grotere dorpen), verplicht, net alsook een lange broek, lange mouwen en gesloten schoenen. De verplichting naar een motorpak is dus niet zo ver meer af.

Tegen dat wij naar daar verhuizen is dat wellicht al het geval.
(bedoeling is binnen 8,5 jaar naar daar te verhuizen. Maar dat plan kan nog veranderen. De economie groeit er enorm snel, en als de levenstandaard daar op gelijk, of hoger niveau komt te liggen als hier, ben ik er nog niet uit of ik nog wel naar daar wil, tenzij ergens heel goed afgelegen. Ik wil juist weg uit deze westerse en gejaagde materialistische levenstijl, maar dat is verder niets voor in dit topic).

Maar op de afgelegen plaatsen en de niet al te grote eilanden is rijden in summer dress en geen helm geen probleem.
Hoe meer afgelegen, hoe minder controle, niet alleen wat betreft kledij en helm, maar ook verzekering en rbw :P

On topic: voor mij is design dus van volledig onbelang.
Maar ik begrijp wel dat er mensen zijn die dat wel belangrijk/leuk vinden. Ieder zijn hobby, toch? En de ene geeft graag geld uit aan een helm met een design dat hij gewoon wil, de ander aan Marklïn treintjes, wat voor die ene gewoon geweldig is en voor de ander een plastiek doosje dat op een "speelgoedrail" rijdt en dus onnoemelijk veel te veel geld kost.
 
Als ik bij TenKate kijk voor de RX-7V, is de zwarte/witte 806 euro en de eerstvolgende 899 euro (Nakano & Doohan TT kleuren). Rea/Hayden replica helmen vanaf 949 euro. Dat is toch een best verschil.

Zelfde voor de X-Spirit3; zonder kleurtje 630 euro, eerstvolgende (afgezien van outlet) is vanaf 780.
Verkeerde winkel.. Arai/Shoei hier gewoon nieuw voor veeeeeel minder... :+

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een prijzige Arai RX7V in speciale uitvoering, namelijk de Dunlop 200 Edition by Drudi Design.
Wat hij zou kosten weet ik niet, ik heb hem gekregen (van Dunlop). :}
 
Als ik een helm koop is het niet om er goed uit te zien, maar dat ie comfortabel is, een volledig verwijderbare liner heeft, en geen dubbele D sluiting heeft.

HJC IS Max II: 200-220€
Komt ook in leuke designs.
Veilig? Is gekeurd, en dat is het belangrijkste.

Deze helm kan ik makkelijk 3 uren aan een stuk aan houden, mits ik m'n helmmuts wel juist heb gepositioneerd, anders krijg ik een deuk in m'n schedel :')

Eensch!

Heb dezelfde op de kop getikt voor 150 euro bij fc-moto.

Knalgeel, zonnevizier, kinstuk kan omhoog geklapt worden. Ideaal!
 
Vandaar dat de leverancier zo positief is over Dunlop. :P ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan