Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Het is sowieso een goed idee om je laadcircuit te optimaliseren. Anders gaat een normale accu ook niet lang mee. En sta je alsnog elke dag aan de druppellader te hangen.

Dus, soldeer de bruine connector door. En trek een extra min draad van de regelaar naar de accu. Evt ook een plus draad. Zoek even op brown connector mod. Hierna kreeg ik netjes 14.2 laadspanning.

Staat enkel in de winter enkele keren aan de lader.

Ik heb een YTZ-14BS erin. Deze heeft 200cca en is niet zo lomp groot en zwaar als de ytx14. Die minder cca heeft.

Enige nadelen die ik kan bedenken voor lithium accu is de prijs, speciale lader. En kunnen niet goed tegen kou.
 
Laatst bewerkt:
Is dat zo?? Ik heb al even LED met een koelelement aan de achterzijde zodat die goed zn warmte kwijt kan.

Tot heden werkt dat prima en het licht is super..

Indien anders hoor ik het wel graag natuurlijk :t
 
Deze zitten er nu bij mij in...
full
 
In Kader van de Koplampen ; ik Zoek nog steeds een aardige koplamp-unit voor mijn 2001-gen1 model!
Iemand nog eentje te verkopen die wel licht geeft ?
 
Zou je willen laten weten wat Roke zegt?
Ik heb hetzelfde probleem. Zaterdag uit de stalling gehaald zonder druk op koppeling.


Ik heb ze gemaild (naar het magazijn) maar pas net, dus nog geen reactie gehad. Wel heb ik nu via Ali Express een set (rem en koppeling) gekocht en op de fiets gezet. Hij koppelt weer als vanouds nu, (dus het is echt de masterclutch en niet de slave).

Via Ebay nog ergens een rubbertje weten te bemachtigen voor een Brembo koppelingspomp van 13mm. Misschien past die ook nog! Zodra het oude setje weer werkt zal ik laten weten hoe, en als de oude niet meer werkt laat ik het ook weten ;(
 
wie weet welke accu de max is dat past in een 2001 mille?
ik wil een zwaardere (14a?) halen met max cca voor koude start

wat is het beste aan te schaffen?


Ik had er een ytx12-bs in en kreeg ook om de zoveel tijd een reset. Alles weer instellen |( . Sinds vorig jaar een ytx14-bs ingezet, inclusief een ander startrelais (ik weet niet of dat er mee te maken heeft maar ik meende dat het standaardrelais te zwak is? (50amp?) er zit nu een veel zwaardere in. Nooit meer problemen gehad! De 14-bs accu is net iets hoger dan de 12, maar past precies! (2001 model)
 
Ik heb ze gemaild (naar het magazijn) maar pas net, dus nog geen reactie gehad. Wel heb ik nu via Ali Express een set (rem en koppeling) gekocht en op de fiets gezet. Hij koppelt weer als vanouds nu, (dus het is echt de masterclutch en niet de slave).

Via Ebay nog ergens een rubbertje weten te bemachtigen voor een Brembo koppelingspomp van 13mm. Misschien past die ook nog! Zodra het oude setje weer werkt zal ik laten weten hoe, en als de oude niet meer werkt laat ik het ook weten ;(


Helaas! Roke geeft aan dat ze die nog niet gevonden hebben, wel ligt er een tweedehands [cilinder].
Omdat ik nu de andere er op heb zitten (en nog even de seal van Ebay wil afwachten) laat ik die aan mij voorbijgaan.
 
Ik had er een ytx12-bs in en kreeg ook om de zoveel tijd een reset. Alles weer instellen |( . Sinds vorig jaar een ytx14-bs ingezet, inclusief een ander startrelais (ik weet niet of dat er mee te maken heeft maar ik meende dat het standaardrelais te zwak is? (50amp?) er zit nu een veel zwaardere in. Nooit meer problemen gehad! De 14-bs accu is net iets hoger dan de 12, maar past precies! (2001 model)

Hier de MotoBatt MBTX12U 14AH en 200CCA startcapaciteit. (Icm de bruine stekker doorsolderen) Tot op heden nooit in de steek gelaten en had hiervoor elke rit wel problemen.
 
Laatst bewerkt:
via de "Aprilia Factory" groep op Facebook deze mooie originele Carbon Aprilia Zijkappen gekocht voor mijn Gen2.
gaat zeer mooi staan als ik de fiets uiteindelijk ombouw tot circuit fiets :D

Scheelt echt heel wat in gewicht met de originele. nog even wat lagen blanke lak erover, wat stickers erop en dan zijn ze klaar :D

0hZLagq.jpg.jpg

Abb0qlL.jpg

cFv4R7l.jpg

PugRuDM.jpg
 
Laatst bewerkt:
via de "Aprilia Factory" groep op Facebook deze mooie originele Carbon Aprilia Zijkappen gekocht voor mijn Gen2.
gaat zeer mooi staan als ik de fiets uiteindelijk ombouw tot circuit fiets :D

Scheelt echt heel wat in gewicht met de originele. nog even wat lagen blanke lak erover, wat stickers erop en dan zijn ze klaar :D

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heel gaaf 8-)

Zit eraan te denken het circuitrijden weer op te pakken en nu met de Mille, en als het bevalt met deze evt ombouwen.
Iemand die nog een setje extra wielen tekoop heeft/weet voor een schappelijke prijs?
 
.
gaat zeer mooi staan als ik de fiets uiteindelijk ombouw tot circuit fiets :D

Zeer leuk setje!

Let wel; als je wedstrijden gaat rijden dat je niet met dit kuipwerk mag rijden.
Wedstrijdfietsen moeten een afgesloten onderzijde hebben, waarin minimaal de capaciteit van de motorolie vanuit carter in opgevangen kan worden.

Bij alleen trackdays is het geen probleem.
 
Zeer leuk setje!

Let wel; als je wedstrijden gaat rijden dat je niet met dit kuipwerk mag rijden.
Wedstrijdfietsen moeten een afgesloten onderzijde hebben, waarin minimaal de capaciteit van de motorolie vanuit carter in opgevangen kan worden.

Bij alleen trackdays is het geen probleem.

zal voorlopig alleen trackdays zijn.
ik heb geen race licensie, en ben nog lang niet snel genoeg om echt wedstrijden te gaan rijden..
 
Mogen mijn OP foto’s veranderd worden in deze 2?
En uitlaat is inmiddels een GPR :9

11173376_802100869867495_1710024491016000894_n.jpg


10363133_633267836750800_6791376207911399124_n.jpg




zal voorlopig alleen trackdays zijn.
ik heb geen race licensie, en ben nog lang niet snel genoeg om echt wedstrijden te gaan rijden..
Nice, waar rij je zoal op circuit?

Ik wil het dit jaar ook weer oppakken, twijfel nog tussen Zolder en Zandvoort, Assen is mooiste maar meteen zo prijzig :/
 
Laatst bewerkt:
Beste Apriliarijders,

Ik heb nu al bijna een jaar in het bezit van een rsv uit 2001 en hij bevalt prima. Nou ging in net even een stukje rijden en bij optrekken(sportief maar niet vol) stopte de motor er ineens mee:(
Ook de benzinepomp hoor je nu niet meer of de startmotor heeft iemand hier ervaring mee wat dit kan zijn? ikzelf vrees het ergste maar misschien dat dit euvel mensen bekend voorkomt.

Alvast bedankt
 
Ja me lampen branden wel zelfs me dimlichten branden. De motor komt ook net van de druppellader af al kan het natuurlijk geen kwaad om hem even door te meten. Als hij thuis is zal ik er gelijk even mee beginnen, hij viel helaas niet stil voor de deur 😑
 
Terug
Bovenaan Onderaan