scooter is niet vooruit te branden

WebEngine,

Nogmaals bedankt voor je reactie. Vd Kuinder uit Hilversum heeft de PC gemonteerd bij vorige eigenaar, en wat ik begreep wat hij mij zei is dat hij het niet nodig vond om de oxygen sensor er nog op te laten ivm de PC achte hij dit niet meer noodzakelijk. Dus ik geloof dat er geen apparaatje ergens tussen zit.
Zou ik kunnen proberen de oxygen sensor te monteren zodra ik heb binnen heb gekregen ? of zou dat funest zijn voor de PC ?

Alvast bedankt voor je goede uitleg 👊🏻

Groeten
Theemaks
 
Als jij zegt dat ze het niet nodig achte om de O² sensor er op te laten zitten betekend dat:

Of je hebt een andere type Powercommander dan waar het hier om gaat, eentje die ook beschikt over een piggyback/ bypass functie, zodat de O² sensor er niet op hoeft, en de motor vervolgens wel denkt dat er een O² sensor op zit.
De gebruiksaanwijzing van de PCIII heeft het helemaal nergens over het al dan niet verwijderen van de O² sensor.

Of je hebt wel de PCIII waar het hier overgaat, maar dan heb je ergens nog een kassie zitten die dienst doet als bypass.
Een motor kan nou eenmaal niet zomaar zonder O² sensor, dan doet hij het gewoon niet.

Zit er geen O² sensor meer op dan kan dat volgens mij dus alleen via een bypass functie, al dan niet op een bepaalt type Powercommander of ander type kassie of fuel-controller.

De Engelse gebruiksaanwijzing van de PCIII staat 4 berichten hoger lees hem door en je zult zien dat deze PCIII niets zegt over de O² sensor, je kunt dan in de gebruiksaanwijzing gelijk ook zien of dit daadwerkelijk jou PowerCommander betreft.

Als je het nog niet zeker weet of hij er wel/niet op zit,
Kijk dan hieronder op het screenshot waar de O² sensor zich bevindt.
Volg desnoods dan ook gelijk op jou scoot de route naar de "O² sensor coupler", desnoods vanaf de "O² sensor coupler" de route verder volgen dan weet je zelf wat/waar/hoe.

full



Voor de rest heb ik eigenlijk geen verstand van PowerCommanders en consorten,
heb er zelfs nog nooit een in mijn hand gehad... O² sensors zijn trouwens
best prijzig om te kopen als die er niet op zit.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
De Powercommander 3 USB is specifiek voor deze motor en kan relatief worden gemonteerd. De Powercommander wordt geleverd inclusief benodige kabels (specifiek voor je motor) en een eenvoudige instructie om deze aan te sluiten. Door de aanpassing van de injectie en soms onstekingstijdstip is een beter performance mogelijk. Daarnaast zal de dip verdwijnen die bij sommige motoren aanwezig is rond de 3000-4000 toeren. Indien nodig voor je model, worden ook O2-sensor eliminator(s) meegeleverd. Deze zijn voor sommige motoren nodig voor een volledige controle van de afstelling door de Powercommander.

Of uw motor nu volledig standaard is, of u heeft een andere sportdemper en luchtfilter, via de website van www.powercommander.com zijn een breed scala aan mappings te downloaden. Door de Powercommander thuis op de computer aan te sluiten zijn deze eenvoudig zelf te installeren. Daarnaast bieden wij ook telefonische ondersteuning, en kunnen wij u kostenloos in contact brengen met de Dynojet Research afdeling in Nederland.

Dit staat op site mlmparts
 
Laatst bewerkt:
Dat is de bypass of piggyback die hun dus eliminator noemen, en overigens dus niet in de gebruiksaanwijzing staat.
Mvg. Jan

Wat is opmaak is de die O2 sensor eliminator een soort eindstekker (eindstop) is die je in de aansluiting steekt waar normaliter de orginele O2 senor in zit. Bij mij zit er niets in en is hij afgetapet, daar waar dus normaliter de O2 sensor in zit die naar de uitlaat gaat.
Dus zou volgens jou mijn PC3 anders moeten zijn met software of zo die doorgeeft alsof er een O2 sensor is gemonteerd.
Ik zal nog eens goed kijken naar het kastje vd. PC3
Wat ik ook gezien heb is dat ik niet een grijs of andere kleur draad heb lopen zoals jij laat zien (aangesloten op de gele draad) die naar het gasklephuis loopt. Wel heb ik hier een tussen stekker op zitten vanuit de PC3

Groeten
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Iemand idee als ik mijn PC3 eraf haal of hij nog wel goed loopt op alleen de lamdasonde ?
Ik heb een Akra en een KN luchtfilter.

Groeten
Theemaks
 
Oma is alweer gesignaleerd...

Hoe is het met de T-max, is ie alweer vooruit te branden ? En wat was er aan de hand ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan