Zadeltasje

Beetje vertrouwen. ;)

In mijn geval zit die tas met elastiek onder het zadel, en een deel daarvan zit nog voor het bevestigingspunt van 't zadel. Daar kan 'ie dus niet voorbij, ofwel, hij kan in principe niet van het zadel schuiven. Nog even los van 't feit dat de spanning op het elastiek ervoor zorgt dat 'ie prima op zijn plaats blijft. En of de tas gesloten is ligt aan jezelf. Ik gooi na het tanken m'n portemonnee nogal eens in de tas omdat 't zo'n gedoe is om 'm tussen m'n motorbroek door weer in m'n kontzak te schuiven. Daarna moet ik wel zelf de rits van de tas weer dichtdoen... maar ervaring leert dat het zelfs met de rits open lang goed gaat. :')
Zitten er geen zakken in je motorbroek? :?
 
Natuurlijk wel, maar daar past m'n portemonnee nauwelijks in. En die tas heb ik toch achterop want m'n laptop en lunch krijg ik echt niet in de zakken van m'n pak weggestopt. :)
 
Een foto tasje . Bij de kringloop voor 2,50 werkt prima
full
 
Ha, leuk topic. Ik zat net gisteren met ongeveer dezelfde vraag. Rugzak beetje omslachtig voor elke dag als je alleen maar een paar kleine dingen bij je wilt hebben. Ben even wezen graaien bij wat wij (pluralis majestatis) thuis "de T van Tassen" noemen, en vond daar een klein plat Samsonite tablet-tasje. Gewoon een tasje met één vak en twee draaghengsels. Dat heb ik, met het merkje aan de motor-kant, in mijn crash cage geprakt. Voor de "wat een armoedzaaier-hok, daar is vast niets te halen"-indruk nog even met een heel lelijk blauw tie-wrapje aan een pijpie van de cage vastgetrokken. Het binnenste hengsel ook vastgemaakt, en die tas kan er niet meer uit dus dat zit wel zo'n beetje goed genoeg.

Tasje is, zo bleek vandaag, pretty much waterdicht (had er wat keukenpapier ingemieterd, kan nooit kwaad, en dat kwam er kurkdroog uit ondanks de hele dag regen), zelfs met gewoon de rits naar boven.

Blijkt de ideale oplossing! En je geeft nog eens een nieuw leven aan een tas die je niet verwacht had ooit nog eens te gaan gebruiken.

Aan mij om te zorgen dat er niks belangrijks in zit als ik er niet bij ben. Voornamelijk bedoeld voor mijn schijfremslot (dat ik eruit haal en vastmaak als ik wegloop natuurlijk) en misschien wat andere kleine nuttige rommeltjes. Zodat het me niet kan schelen dat er af en toe iemand in kijkt of graait.

xPkOx4C.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een klein tasje van Aliexpress want zoveel hoeft dit niet te kosten. De banden die onder de zitting doorlopen, is geen doorslaand succes dus afgeknipt en met zelftappertjes aan de binnnenkant van de zitting geschroefd.
Als ik het tasje niet gebruik, verdwijnen die losse eindjes + gespen onder de zitting.
Ideaal voor regenpak, ehbo tasje schijfremslot en nog wat klein spul.
Foto volgt nog wel.
 
Laatst bewerkt:
Of vol pist..... :X

Wat een vertrouwen in je medemens. _O-

Blind vertrouwen op de medemens, zeker als het om zaken gaat waar het risico beperkt blijft tot een paar vervangbare gebruiksvoorwerpen, geeft me veel rust en ruimte in mijn hoofd en vergroot mijn levensvreugde. Om er maar even wat gewichtige termen bij te halen :+

Zo veel zelfs dat het accepteren van de occasional eikel die ertussen zit en misschien een keer in dat tasje graait, of misschien zelfs dat hele tasje van mijn motor rukt (of erin pist, maar die kans acht ik klein) er werkelijk moeiteloos vanaf kan.

/edit: Kijk, spullen zijn gewoon weer te vervangen (en ik laat er natuurlijk geen dingen in zitten waarvan ik het erg zou vinden om ze kwijt te raken), maar tijd en moeite geïnvesteerd in je daar zorgen over maken is wèl definitief weg. Keuze is dus makkelijk :)
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet een min of meer kleine/grote rugzak ? Je moet je zadeltas toch ook telkens meeslepen wanneer je ergens je moto laat staan, bijv. om even de stad in te gaan; is het dan niet gemakkelijker om gewoon af te kunnen stappen en gaan, zonder risico je tasje achterop te vergeten ?
Rugzak is niet veilig als je onderuit gaat. Ik draag maximaal een Kriega waterzak op mijn rug. Hij is zacht en gaat als een kussen werken. De rest is op de motor bevestigd. Ja, neemt meer tijd om te vertrekken, maar veiligheid is über alles.
 
Los daarvan: ik heb iets langer dan een week met een rugtas gereden omdat ik bij m'n nieuwe werkgever een 15" laptop kreeg terwijl ik vooraf al had aangegeven dat die niet in m'n motortas past. Een 13" is daarop meteen besteld maar ik moest 'm toch even meenemen. Blij dat ik hem nu even in een kluisje op kantoor achter kan laten want die paar kilo in m'n rugtas kost mij m'n rug, nek en schouders! Ik vind rijden met een (zware) rugtas echt he-le-maal niets.

Blind vertrouwen op de medemens, zeker als het om zaken gaat waar het risico beperkt blijft tot een paar vervangbare gebruiksvoorwerpen, geeft me veel rust en ruimte in mijn hoofd en vergroot mijn levensvreugde. Om er maar even wat gewichtige termen bij te halen :+
:^

En doorgaans blijft iedereen er gewoon vanaf. Net zoiets als je helm bij je motor laten... ik hang 'm bijvoorbeeld wel eens aan een spiegel en rijg er een staalkabeltje door die ik aan het schijfremslot koppel. Hoef ik niet te sjouwen met dat ding. Daarmee neem ik het risico dat een onverlaat aan m'n helm zit maar de kans daarop is zo klein en het voordeel van niet te hoeven sjouwen is zo groot dat ik dat kleine risico graag neem. Liever dat dan dat ik m'n helm bijvoorbeeld bij de garderobe van een concertzaal achterlaat... :X
 
Laatst bewerkt:
Los daarvan: ik heb iets langer dan een week met een rugtas gereden omdat ik bij m'n nieuwe werkgever een 15" laptop kreeg terwijl ik vooraf al had aangegeven dat die niet in m'n motortas past. Een 13" is daarop meteen besteld maar ik moest 'm toch even meenemen. Blij dat ik hem nu even in een kluisje op kantoor achter kan laten want die paar kilo in m'n rugtas kost mij m'n rug, nek en schouders! Ik vind rijden met een (zware) rugtas echt he-le-maal niets.:^

En doorgaans blijft iedereen er gewoon vanaf. Net zoiets als je helm bij je motor laten... ik hang 'm bijvoorbeeld wel eens aan een spiegel en rijg er een staalkabeltje door die ik aan het schijfremslot koppel. Hoef ik niet te sjouwen met dat ding. Daarmee neem ik het risico dat een onverlaat aan m'n helm zit maar de kans daarop is zo klein en het voordeel van niet te hoeven sjouwen is zo groot dat ik dat kleine risico graag neem. Liever dat dan dat ik m'n helm bijvoorbeeld bij de garderobe van een concertzaal achterlaat... :X
Hoe ga je dan naar huis ... :?
 
Hoe ga je dan naar huis ... :?
Tja, dat kan dan een probleem worden. Net als het feit dat iemand m'n motor in een busje kan plaatsen en er per ongeluk mee weg kan rijden. Misschien moeten we maar stoppen met motorrijden en de trein pakken, dan kan er niemand aan onze spullen zitten. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zag laatst ergens in een youtube filmpje trouwens de volgende tip: zo'n plastic hersluitbaar zakje met wat magneetjes op je tank plakken. Als een magnetische tanktas goed blijft zitten dan zal dat ook vast werken. Zelf nog niet geprobeerd, iemand anders wel?
 
Op de motor iets op je rug, zelfs een waterzak(je): VRESELIJK!!
Na 500m zit zo'n rugtasje mij al erg ongemakkelijk.

Wat een gedoe allemaal........Gewoon een dikke topkoffer en klaar ben je!!
Inhoud blijft zeker droog, niet (al) te snel open en alles past erin.
Op plaats bestemming met 1 klik de hele handel mee te dragen aan het handvat.

En dat de buurman het er niet uit vindt zien? Dat is dan vooral ZIJN probleem.
Hij lacht dan maar.........IK zit er niet mee! Rossi gaan we toch niet inhalen..........
 
Dikke topkoffer op mijn FJR is heerlijk, ik zou er zo ook eentje op mijn CBR willen hebben. Maar dan moet het wel een goede zijn, en dat vind ik dan weer zonde van het geld op zo'n aftrappert. En zonde van de moeite/geld om hem te monteren met beugels en zo... Maar misschien een keer iets tweedehands zoeken.

Wat betreft het belang van de buurman z'n esthetische omgevingsbeleving: 100% eens.
 
Ik zag laatst ergens in een youtube filmpje trouwens de volgende tip: zo'n plastic hersluitbaar zakje met wat magneetjes op je tank plakken. Als een magnetische tanktas goed blijft zitten dan zal dat ook vast werken. Zelf nog niet geprobeerd, iemand anders wel?
Ik raad het af tenzij je van krassen op je tank houdt.
 
Dikke topkoffer op mijn FJR is heerlijk, ik zou er zo ook eentje op mijn CBR willen hebben. Maar dan moet het wel een goede zijn, en dat vind ik dan weer zonde van het geld op zo'n aftrappert. En zonde van de moeite/geld om hem te monteren met beugels en zo... Maar misschien een keer iets tweedehands zoeken.

Wat betreft het belang van de buurman z'n esthetische omgevingsbeleving: 100% eens.
Ik heb eentje ook gehad. Handig, maar verpest de motor. Ik laat topkoffers tegenwoordig aan pizza coureurs over.
 
Hoezo verpest de motor?
Als je d'r op zit, is de topkoffer achter je. Zie je dus niks van!

Heel enkele keer doe ik een check onderweg of koffer idd nog goed op z'n plek zit.
Dan moet ik al heel goed mijn best doen om 'm in de spiegel te kunnen zien.
(en mijn koffer kan je gerust met 'flink' aanduiden)

Voor de rest is het gas geven, want van de koffer merk je helemaal niks :]
 
Laatst bewerkt:
Hoezo verpest de motor?
Als je d'r op zit, is de topkoffer achter je. Zie je dus niks van!
:^ die volg ik ook even niet. Misschien wegens de beugels die je moet monteren, wat soms best wel een serieuze aanpassing is?

Dan moet ik al heel goed mijn best doen om 'm in de spiegel te kunnen zien.
(en mijn koffer kan je gerust met 'flink' aanduiden)
Same here, en ik heb een Givi E55 Maxia 3 :} Ook "flink".
 
Persoonlijk heb ik mijn motor gekocht omdat ik, naast het karakter van de fiets ook de looks gewoon erg mooi vind. Dat ga je dan tocj niet vervolgens verpesten met een kneiter grote topkoffer...
 
:^ die volg ik ook even niet. Misschien wegens de beugels die je moet monteren, wat soms best wel een serieuze aanpassing is?


Same here, en ik heb een Givi E55 Maxia 3 :} Ook "flink".
Ja, ik heb ook een Maxxia. Ruimte zat!!

Het zal per motor verschillen of de beugels een beetje netjes te monteren zijn.
Bij mij lopen de steunen parallel aan de afdekkappen subframe. Niet storend aanwezig.
4 lippen gelast aan onderzijde van het subframe. Daarna simpele montage.
De adapterplaat ligt maar net iets boven het kontje. Ook niet storend!
Maar OKE, maar dat zou soms heel anders kunnen zijn................
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan