Versnellingsbak hulp gezocht

Jeulle

MF veteraan
17 jun 2009
2.525
155
Ede (Gelderland)
Hallo allemaal!

Is er iemand hier die mij kan helpen of voor mij een versnellingsbak te wisselen.

Ik heb een zx10r van 2006 waarvan de bak kapot gegaan is en Ik heb al een 2e hands bak die ik binnenkort kan ophalen.

Nou ben ik wel wel aardig handig en denk dat ik een heel eind kom, maar het lijkt me toch fijn/ beter als iemand mij kan helpen. Ik heb het blok er al onderuit maar verder nog niet los gehaald.
Daar wou ik mee wachten totdat ik de nieuwe bak binnen heb..

Wie o wie kent iemand die dit voor een zacht prijsje kan? Liefst regio ede.
 
Volgens mij moet je jezelf dan gewoon bij de ZXnnR club aansluiten.

ZXR-Club.nl

Daar zitten altijd autisten (positief bedoeld) of mongolen die er een weekeinde voor op willen offeren om je bakkie te reviseren...
 
Nou ja ik weet t arbeids tarief niet maar ik zoek eigenlijk niet echt een bedrijf want dan geef ik alles uit handen en dat wil ik niet want ik sleutel zelf ook graag.



Zou het Arnold laten doen en jij hem meehelpen ,zodoende leer je iets en zie je ook niets over het hoofd heen.

Elk foutje of vergissing kost je een bak of meer.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik niet helemaal begrijp is dat je vooraf al vind dat bovengenoemde bedrijven te duur zijn, of jou niet mee willen laten kijken/meehelpen, maar je al wel een gebruikte versnellingsbak aanschaft voordat je weet wat er kapot is......
Ik zou hen liever een uurtje loon betalen om precies te weten wat er kapot is voor ik onderdelen aanschaf.
 
Bij mijnes zeggen 1 en 2 krak, 3 springt over en 4 en 5 doen het... Ligt dat dan aan de ontsteking, remmen of balhoofdlager???? Neetoch? Nee...
 
Laatst bewerkt:
Wat heb jij dan gezopen?
Ik zal proberen om het zou uit te leggen dat zelfs jij snapt.....

Waarom zou je een hele versnellingsbak kopen en vervangen als het niet nodig is, misschien is er maar een klein onderdeel kapot. Dus eerst goed kijken welke onderdelen van de versnellingsbak (en aanverwant), dan bepalen wat je nodig hebt en dan pas spullen aanschaffen.
 
Wat heb jij dan gezopen?
Ik zal proberen om het zou uit te leggen dat zelfs jij snapt.....

Waarom zou je een hele versnellingsbak kopen en vervangen als het niet nodig is, misschien is er maar een klein onderdeel kapot. Dus eerst goed kijken welke onderdelen van de versnellingsbak (en aanverwant), dan bepalen wat je nodig hebt en dan pas spullen aanschaffen.

In het kawa ZX10 R topic en door een monteur is al geconstateerd dat de bak deels defect is.

Een tandwiel nieuw kost al 100 euro ex btw dan is tweedehandse bak ( montage of voor onderdelen ) vele male goedkoper.
 
Wat heb jij dan gezopen?

Kan er nie afblijven... Behandelingen hebben geen effect

Ik zal proberen om het zou uit te leggen dat zelfs jij snapt.....

Waarom zou je een hele versnellingsbak kopen en vervangen als het niet nodig is, misschien is er maar een klein onderdeel kapot. Dus eerst goed kijken welke onderdelen van de versnellingsbak (en aanverwant), dan bepalen wat je nodig hebt en dan pas spullen aanschaffen.

Zie de post na de jouwe... Ik ben zoekende naar een compleet blok... Ja, voor de onderdelen. Om niet 900 euro aan tandwielen en schakelvorken uit te geven aan een fiets van 450 euro.

Ik zou zeggen, ga es een avondje mee afkicken :) :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan