KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Leuk om de verhalen van mede eigenaren te lezen. Heb zelf de grey versie eind 2017 opgehaald. Nu ongeveer 5000km op het klokje gezet. Erg gecharmeerd van deze fiets!

Afgelopen week de SAS en canister verwijderd van de motor. Tevens de fueling dongles geinstalleerd. Alles van Rottweiler performance. Moet zeggen dat het blok een stuk soepeler draait onder de 5000 toeren.

Nu zit ik te denken om de uitlaat te gaan doen. Vraag mij af of er al ervaringen zijn opgedaan??
 
Leuk om de verhalen van mede eigenaren te lezen. Heb zelf de grey versie eind 2017 opgehaald. Nu ongeveer 5000km op het klokje gezet. Erg gecharmeerd van deze fiets!

Afgelopen week de SAS en canister verwijderd van de motor. Tevens de fueling dongles geinstalleerd. Alles van Rottweiler performance. Moet zeggen dat het blok een stuk soepeler draait onder de 5000 toeren.

Nu zit ik te denken om de uitlaat te gaan doen. Vraag mij af of er al ervaringen zijn opgedaan??
Kopuh kopuh kopuh!!! :+

Bikes - Super Duke GT 1290 - Page 1 - rottweilerperformance


Inked1_LI__00873.1518386260.1280.1280.jpg


Ik vraag me af of Akra hier in blauw een volledige Akra uitlaat is of alleen de Akra slip-on.
 
Laatst bewerkt:
Waar gekocht?

Komen ze met blind-pluggen; om de verwijderde lambdasensors af te pluggen?

Ik heb ze gewoon online besteld bij rottweiler zelf. Duurde ongeveer 2 weken voordat ze hier in NL waren. Zag later dat je ze volgensmij in de UK ook kan bestellen bij p3tuning. Misschien scheelt dat weer aan verzendkosten/BTW. Bij mij kwam er totaal nog ongeveer 35 euro aan BTW bij

De blind -pluggen kun je erbij bestellen. Alles past perfect moet ik zeggen. Geen foutmeldingen etc. Alles bij elkaar duurde het een paar uurtjes on te installeren. De instructievideo op de site van Rottweiler scheelt een hoop.

Enige wat mij afgelopen dagen opviel is dat het blok iets meer vibraties lijkt te geven boven de 6000 toeren. Vraag mij af waar dit aan zou kunnen liggen?
 
Het lijkt erop dat ze hier het volledige systeem van akra bedoelen. Dat is tenminste zoals ik het lees, links onderin de afbeelding.
 
Nice. Oranje koffers staan m goed. Had die ook graag gehad, maar de mijne kwam met grijze.

Andere kleurencombo toch nog wel mooier, wel.
 
Laatst bewerkt:
Mijn onderdelen voor de bevestiging van de powerparts handkappen en topkoffer zijn toegekomen, dus heb de boel maar direct gemonteerd:

p6pb15799814.jpg

p6pb15799833.jpg

p6pb15799832.jpg

p6pb15799828.jpg

p6pb15799824.jpg

p6pb15799822.jpg


Best tevreden van het resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Nice. Oranje koffers staan m goed. Had die ook graag gehad, maar de mijne kwam met grijze.

Andere kleurencombo toch nog wel mooier, wel.
Ik had bewust voor de oranje gekozen bij het bestellen, anders had ik er ook grijze bij ontvangen.
Overigens, deze sluiten ook niet zo best.
Vooral na een stukje rijden gaan ze vrij ver openstaan -O-
De koffer rechts meer dan links overigens.
 
Mijne blijven redelijk toe, maar de dichting valt er telkens uit als ik een koffer open doe.

Deze week eens naar de dealer ermee.
 
Mijne blijven redelijk toe, maar de dichting valt er telkens uit als ik een koffer open doe.

Deze week eens naar de dealer ermee.

Welk rekje heb jij voor de topkoffer? Dat is behoorlijk anders dan de originele zoals ik hem heb :)

Voor de rest wel identiek dezelfde kleurencombo, inclusief oranje deksel op de topkoffer!

De handkappen snap ik als je veel woonwerk doet, maar anders heb ik ze liever niet. Snel last van oververhitting met al die windbescherming :+
 
Is inderdaad m'n professionele vervoermiddel voor de werfbezoeken.
Sinds laatste week van maart heb ik m'n pak binnen, teller staat sindsdien al op 5100.. Ik heb die handkappen al gemist in de ijzige ochtenkou. Vanmorgen bleken ze best te werken.
Topkoffer was stilaan ook welkom, al zo handig om je kleren allemaal in de koffers kwijt te kunnen en de hele boel toch enigszins op slot te zetten.

Rekje voor de koffer en beugeltjes voor de (afgezaagde) handkappen zijn eigen ontwerp.
Zal een dezer eens een foto nemen zonder de ktm plaat.
 
Laatst bewerkt:
Net even de rem-update gehaald. Klein uurtje en zaak weer bijgewerkt. Tevens ongevraagd nieuwe vloeistof in de hydraulische koppeling gekregen. Weer helemaal blij.

Ook het idee dat er nieuwe software op de motor is gekomen, hij lijkt namelijk voelbaar soepeler te lopen. Kan je de software versie eenvoudig op je display naar voren toveren??
 
Zijn de handkappen voor de duke 390. Gedeelte dat rond het stuur klemt is eraf gezaagd, beugels naar de spiegels heb ik zelf ontworpen en laten laseren / plooien / stralen. Zal overigens wellicht werken met zowat alle 'rondom' handkappen. Ik plan een dezer wel eens deftige foto's te nemen wvan wat en hoe en een kleine how to te maken.

Indien voldoende interesse wil ik ook wel eens informeren naar de eventuele kosten voor handkapbeugels / kofferrekje.
 
Waarom zit er zo’n groot verschil in de nieuwprijzen van deze motor? Ene dealer staan ze voor 17.000€ en de volgende voor 21.000€. Volgens mij met dezelfde opties en accesoires. Of heb ik het fout?
 
Net terug van een klein ritje in de Ardennen. Goede drie uur non-stop gereden. Was echt ideaal weer hiervoor :)

De motor zelf ligt me steeds beter, en tegenwoordig rijd ik altijd in sport/sport, bevalt prima. Wat mij betreft blijft hij te kort gegeared en draait hij niet graag genoeg zijn toeren (>8.000tpm) maar daar valt wel een mouw aan te passen gezien het overdadige middengebied :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan