BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Probleem opgelost om de diverse boutjes te sorteren :+

full
 
De navigator VI maar weer eens op Sidney gezet. Nadat het bellen via Siri en Sena 20S enige tijd werkte, is het nu weer hommeles. Vandaag testje gedaan, bellen via Navigator VI lukt wel, hoewel er zodra de telefoon overgaat een foutmelding in beeld komt: “geen adressen geladen, bellen mislukt”, maar dus wel.

Wat ik mij afvraag: zou het theoretisch en technisch mogelijk zijn om een Navigator VI houder met Wonder Wiel te retrofitten op een Pre-LC RT? Zo ja, zou het dan ook mogelijk zijn om boord computer data af te tappen, op RooS zie ik dan van allerlei data op het nav schermpje, data die Sidney vast ook ergens heeft (zoals bijv huidig verbruik)...

Morgen met de audio aan de gang, muzak kon ik nu alleen van het SD kaartje in de navigator spelen, daardoor geen FM audio waarschuwingen. Vaste flitsers doet de Nav VI wel melden in beeld en geluid...

Claire heb ik met moeite de mond gesnoerd. Ze praat me te vaak door de muzak heen. Raadselachtig: beroerde kwaliteit van stem geluid terwijl de muziek kraakhelder doorkomt uit hetzelfde kastje...

File info nog steeds volkomen onzinnig... vandaag minimaal 17 minuten oponthoud gehad volgens de Navigator op Smartlink, geen langzaamrijdend voertuig gezien...

Kortom: ik zie nog wel wat verbeterpuntjes.
 
Nog ff gevoeld met het ritje gister op Sidney, maar het schakelen zowel op als neer gaat echt belachelijk makkelijk. Hooguit van 1 naar 2 dat ik frutseltje meer kracht moet zetten omdat ik anders in de N gas geef hetgeen wel enigszins belachelijk overkomt op de mede weggebruikers....

Met liefde mag je eens langskomen en een vergelijk voelen/ervaren... Fiets nagenoeg even oud met nagenoeg dezelfde kilometerstand.

Maar leuk weer eens een verslag van jouw hand hier te lezen!! Ik zou zeggen, ga zo door!
 
De navigator VI maar weer eens op Sidney gezet. Nadat het bellen via Siri en Sena 20S enige tijd werkte, is het nu weer hommeles. Vandaag testje gedaan, bellen via Navigator VI lukt wel, hoewel er zodra de telefoon overgaat een foutmelding in beeld komt: “geen adressen geladen, bellen mislukt”, maar dus wel.
Toen ik mijn Zumo595 vrijwel gelijk aan de Nav VI meen ik...? net had, was er ook 'gedoe' met bellen. Mijn oplossing: iPhone eruit, Android erin. had toch al een hekel aan die Appel En de fone niet meer op de Sena gekoppeld maar alleen aan de Zumo. En die vervolgens aan de Fone. Ik moet zeggen; werkt feilloos. Zumo weet ook soms waar ik heen wil, zonder 'm dat te vertellen. Als ik eind van de dag in Gouda op de fiets stap geeft 'ie aan hoe lang het naar huis is en welke vertraging ik kan verwachten. Die verkeersinfo is bij mij over het algemeen prima, alleen snapt Zumo niet dat ik op een fiets zit... dus de vertraging die 'ie berekend loopt meestal heel snel terug zo door de file heen }) en hij trapt er elke keer weer in.... :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dat ook maar eens doen, iPhone alleen aan de Navigator. Op dit moment is Androïd voor mij nog net ff een stap te ver. Poosje geprobeerd met een Sony, maar heel erg blij werd ik er dan weer niet van. Hoewel ik eigenlijk ook een tikje kriegelig wordt van Apple omdat ze naar mijn smaak belachelijke prijzen vragen.
 
Hallo heren RT rijders.
Mag ik om advies vragen?
Is er iemand van jullie die op een R1200RT rijdt en nadien een radio-systeem heeft laten inbouwen?
Zoja, was het de moeite waard en wat zijn jullie bevindingen over dat radio-systeem?
Hoor graag de ervaringen.
Vr gr
 
Vandaag een giro door Toscane gedaan.

Schitterende wegen met Belgisch asfalt.
Gelukkig heeft de tijdelijk tot onze beschikking staande 500c daar geen moeite mee.
 
PANIEK!!!

Gister na dag 5 ruim voor 5 uur in de ochtend wakker gerammeld te worden wegens verplichtingen richting de Koninklijke Kerosine-Naar-Kilometers-Converteer Maatschappij, kwam ik enigszins duffig thuis... Bij het naar binnen drukken van Sidney bleef ik haken achter de sneeuwschep die dus niet al te handig stond opgesteld, kukkelde met Sidney en al voor over. Dat heeft het transparante lensje van het knipperlicht rechtsvoor niet overleefd. Nou probeer ik dat ding dus te vinden, kom ik bij de Knalpot op het hele huis uit, maar dan is de kleur niet goed van het huis dat ik ook niet nodig heb.

En als ik in Google op deze afbeelding van het lensje klik dat ik zoek:
knipperlicht-X3.jpg

Dan vindt mijn browser uiteindelijk geen pagina.

Dus dacht ik: ik vraag het mijn vrienden van het MF even, daar zitten een aantal onderdelen-vindt-ik-wel-snel tijgers tussen.

Alvast bedankt!!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een giro door Toscane gedaan.

Schitterende wegen met Belgisch asfalt.
Gelukkig heeft de tijdelijk tot onze beschikking staande 500c daar geen moeite mee.

Fiets ter plaatse gehuurd Bart?

Ondertussen ben ik stik jaloers, dat tochtje staat hier vrij hoog op het Emmer Lijstje...

Geniet er van!!
 
Hallo heren RT rijders.
Mag ik om advies vragen?
Is er iemand van jullie die op een R1200RT rijdt en nadien een radio-systeem heeft laten inbouwen?
Zoja, was het de moeite waard en wat zijn jullie bevindingen over dat radio-systeem?
Hoor graag de ervaringen.
Vr gr

Ik heb het niet naderhand in laten bouwen maar ik heb een radiosysteem. Het grote voordeel vind ik dat je de zender of muziek van usb of telefoon kiest in je scherm voor je, je bij een bmw helm het volume via de draaiknop op je motor kunt regelen en de ontvangst beter is dan dat je de radio in je bluetoothsysteem hebt zitten. De speakers in de motor gebruik ik nooit. Ook ontvang je via rds verkeersinformatie die ook in je navigatie getoond wordt.
 
Ik heb het niet naderhand in laten bouwen maar ik heb een radiosysteem. Het grote voordeel vind ik dat je de zender of muziek van usb of telefoon kiest in je scherm voor je, je bij een bmw helm het volume via de draaiknop op je motor kunt regelen en de ontvangst beter is dan dat je de radio in je bluetoothsysteem hebt zitten. De speakers in de motor gebruik ik nooit. Ook ontvang je via rds verkeersinformatie die ook in je navigatie getoond wordt.

Let wel op dat hij een DOHC rijdt ;)
Wat je nu verteld is voor de LC.
 
Bedankt voor de reacties en info heren.
Ik heb tussentijds nog wat info vergaard en het nadien laten doen inbouwen kost een flink duit.
Dat tegenover hoe vaak ik het systeem daadwerkelijk zou gaan gebruiken doet mij nog wijfelen.
Maar in elk geval heel erg bedankt voor het meedenken.
Vr gr
 
Goedendag heren en dames van het goede leven.
Mag ik nog een vraag stellen aan de R1200RT rijders?
Heeft iemand van jullie ervaring met een andere demper op zijn/haar R1200RT?
Ik ben verzot op 2 cilinder motoren vanwege het heerlijke geluid.
Maar mijn R1200RT (2013) die maakt met haar toch originele fabrieks-uitlaat een best wel dociel geluid.
Niks mis mee, maar ik vraag me af of het veel verschil ten positieve uitmaakt als er bijvoorbeeld een Akrapovic opkomt.
Uiteraard heb ik al de nodige You Tube filmpjes bekeken, maar dat is toch altijd anders dan real live.
Iemand ervaring met een vervangingsdemper?
Vr Gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan