Bluetooth Headsets

Ik heb de Lexin R6 van ali-express

HTB16d.qRVXXXXaDXFXXq6xXFXXXf.jpg


Vorig jaar samen met 3 andere maatjes gekocht. kwam uiteindelijk op 35 euro de man uit.

Ja het zijn drama apparaten om te connecten onder elkaar.
Maar voor de rest vind ik het super apparaatjes.

Bluetooth linken met mijn telefoon of met mijn navigatie werkt perfect.
We zijn toen op de quads binnendoor naar Luxemburg gereden met de setjes constant aan.
Uiteindelijk na 10 uur vielen ze uit. Regen is ook geen probleem.

Bereik is naar mijn idee ook goed. we reden met een groep van 14 man. ik had constant verbinding met de achterste rijder. 1200 meter is overdreven maar 500 meter is makkelijk haalbaar en ruim voldoende.

Dus voor die paar centen hoor je mij niet klagen :t
 
Ik ben opzoek naar een goede Bluetooth headset voor mijzelf en mijn vriendin (gaat achterop).

Nu was ik bij een dealer vorig weekend en die zei dat er bij Sena maar twee opties zijn zodra ik de volgende verbindingen/mogelijkheden wil:
- verbinden met navigatie (TomTom) om de stem te horen
- verbinden met vriendin (achterop)
- radio luisteren (samen)

De dealer gaf aan eigenlijk twee opties te hebben bij Sena in dat geval. Dat is de Sena 10R en de 10S.

Ik vraag mij af of dit wel klopt. Weten iemand dit hier? :)
 
- verbinden met navigatie (TomTom) om de stem te horen
- verbinden met vriendin (achterop)
- radio luisteren (samen)

Wat verwacht je van de FM ontvangst? Bij veruit de meeste headsets met FM radio is de ontvangst belabberd. Niet te vergelijken met een autoradio bijvoorbeeld.
 
Ik ben opzoek naar een goede Bluetooth headset voor mijzelf en mijn vriendin (gaat achterop).

Nu was ik bij een dealer vorig weekend en die zei dat er bij Sena maar twee opties zijn zodra ik de volgende verbindingen/mogelijkheden wil:
- verbinden met navigatie (TomTom) om de stem te horen
- verbinden met vriendin (achterop)
- radio luisteren (samen)

De dealer gaf aan eigenlijk twee opties te hebben bij Sena in dat geval. Dat is de Sena 10R en de 10S.

Ik vraag mij af of dit wel klopt. Weten iemand dit hier? :)

Cardo Packtalk!
 
Ik had een probleem met de PackTalk als ik muziek luisterde vanaf mijn mobiel en deze zat in mijn rechter broekzak en de unit zit ,links op mijn helm dan viel de muziek soms een fractie weg, nu had ik mijn mobiel in mijn linker binnenzak van mijn jas en had ik geen wegvallende haperingen meer. Kortom telefoon was toch te ver weg in mijn broekzak voor een naadloze bluetooth verbinding.
 
Heb inmiddels al jaren een scalarider Q3. Accu nog steeds niet verouderd, bluetooth werkt gewoon perfect. Af en toe software update.
Heb wel de beugelmicrofoon in de integraalhelm gezet zodat je die altijd precies voor je mond kan richten, en ook op korte afstand van je mond kan zetten.

Geluidskwaliteit is zeer goed, zowel muziek via bluetooth, radio als onderlinge communicatie.

Was en is best prijzig, maar daar is de kwaliteit dan ook naar.
 
Smh 5 fm kan ook. Radio valt in praktijk wat tegen. Bellen, intercome bike to bike en duo werkt prima. Voordeel is dat hij kleiner is dan de 10 en 20. Wél draaiknop ruisonderdrukking e.d. is prima. Maar is verder erg basic. (Vaak is dat genoeg)
 
Laatst bewerkt:
Smh 5 fm kan ook. Radio valt in praktijk wat tegen. Bellen, intercome bike to bike en duo werkt prima. Voordeel is dat hij kleiner is dan de 10 en 20. Wél draaiknop ruisonderdrukking e.d. is prima. Maar is verder erg basic. (Vaak is dat genoeg)
Helaas is die na jaaaren gewoon nog steeds meer dan 100 euro per stuk... waarvoor je een nieuwe 2018 cardo freecom voor hebt.
 
Deze opties zijn nog duurder dan de twee die ik noemde toch? Het gaat mij ook op de prijs.
Maar ik dacht dat de SMH5
FM dat ook wel kon bijvoorbeeld.


Zijn inderdaad duurdere opties, maar dat had ik niet uit je vraag opgemaakt .....

Met wat jij wilt zijn de meeste basis bt headsets wel voldoende.

Radio stelt bij de meeste niet zoveel voor, kies dan lekker verbinden met je telefoon en stream muziek of mp3’s.
 
Ik had eigenlijk de 10R in gedachten voor ons allebei, maar het is de Sena SMH5 geworden voor m'n vriendin en de 30K voor mijzelf. :o

Een combi waar ik zelf niet aan had gedacht. Op deze manier heb ik (met de 30K) de mogelijkheid om radio en/of muziek (via telefoon) te luisteren van goede kwaliteit en ook verbinding te maken met mn TomTom en bijrijder, daarnaast nog de mogelijkheid om de muziek te streamen naar de SMH5FM zodat m'n vriendin het ook kan horen.
De 'antenne' van de 30K vind ik niet mooi maar ik begreep dat die niet omhoog hoeft, alleen bij veel verder bereik e.d. maar dat is in mijn geval niet vaak van toepassing.

Bedenk me net dat ik niet heb gecheckt of er plak microfoon bij de 30K zit voor in m'n integraalhelm, zal toch wel :?
Van de week wordt het ingebouwd, nog even de helmen langsbrengen volgende week. Ik ben benieuwd en hoop dat het een goede keuze is. 8-) :]
 
Laatst bewerkt:
Zijn inderdaad duurdere opties, maar dat had ik niet uit je vraag opgemaakt .....

Met wat jij wilt zijn de meeste basis bt headsets wel voldoende.

Radio stelt bij de meeste niet zoveel voor, kies dan lekker verbinden met je telefoon en stream muziek of mp3’s.

Dat begrijp ik, misschien was mijn bericht daarin niet echt duidelijk.
Ja de radio is inderdaad niet veel soeps meestal begreep ik en verbinden met de telefoon is dan juist het beste alternatief volgens mij. Maar daarom dus nog wel beperkingen qua modellen omdat ik ook connectie met mn vriendin en navi wil hebben.
 
Cardo Packtalk!

Zoals reeds aangegeven Cardo FREECOM 4 sind een korte tijd in gebruik, en bevalt me erg goed.

Radio ontvangst is ook goed (en mocht het wegvallen scant hij automatisch naar een sterkere frequentie van het zelfde station).

Bellen 1 keer uitgetest en werkt ook goed.

Kost wat maar dan heb je wel wat.
 
als je de onderlinge (groeps)communicatie niet wilt is de Packtalk inderdaad nogal een overkill optie.

Ook qua prijs is het voor alleen de verbindingen op 1 motor en wat muziek luisteren niet de meest effectieve optie.
Wél werkt het allemaal gewoon. Dus het is zeker een optie als de prijs niet zo relevant is; De Freecom heeft voor een stuk aantrekkelijkere prijs vergelijkbare mogelijkheden, buiten het bike-to-bike verhaal. Dus in deze situatie is dat een goede oplossing.
 
Zoals reeds aangegeven Cardo FREECOM 4 sind een korte tijd in gebruik, en bevalt me erg goed.

Radio ontvangst is ook goed (en mocht het wegvallen scant hij automatisch naar een sterkere frequentie van het zelfde station).

Bellen 1 keer uitgetest en werkt ook goed.

Kost wat maar dan heb je wel wat.
Geen last van slechte kwaliteit bij bluetooth muziek? Lees ik overal
 
Ik had eigenlijk de 10R in gedachten voor ons allebei, maar het is de Sena SMH5 geworden voor m'n vriendin en de 30K voor mijzelf. :o

Een combi waar ik zelf niet aan had gedacht. Op deze manier heb ik (met de 30K) de mogelijkheid om radio en/of muziek (via telefoon) te luisteren van goede kwaliteit en ook verbinding te maken met mn TomTom en bijrijder, daarnaast nog de mogelijkheid om de muziek te streamen naar de SMH5FM zodat m'n vriendin het ook kan horen.
De 'antenne' van de 30K vind ik niet mooi maar ik begreep dat die niet omhoog hoeft, alleen bij veel verder bereik e.d. maar dat is in mijn geval niet vaak van toepassing.

Bedenk me net dat ik niet heb gecheckt of er plak microfoon bij de 30K zit voor in m'n integraalhelm, zal toch wel :?
Van de week wordt het ingebouwd, nog even de helmen langsbrengen volgende week. Ik ben benieuwd en hoop dat het een goede keuze is. 8-) :]


Ik vraag me af of het voorstel van gisteren van de dealer wel de juiste is geweest en of het niet 'eenvoudiger' en 'goedkoper' opgelost kan worden. Ik heb niet het idee dat ik namelijk een hele moeilijke situatie vraag qua verbindingen enz.

Dus mijn vraag, is bovenstaande niet wat overrated op basis van onderstaande schema? :?
Graag jullie reactie :Y
p.s. ik kies wel voor Sena alleen de vraag is of ik niet beter een ander model/type kan kiezen.

8yg8u4nma.56.46.png
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar.... een BT headset (zonder set!)
wil eigenlijk alleen platte speakers met batterij in mijn helm plaatsen.
Heb een shark die geschikt is voor sharktooth.
Maar heb geen behoefte aan bellen en praten.
Wel aan muziek/radio en zeker ook navigatie .

Had simpel oordopje van de overzeese euroknallers, maar die kunnen mij niet bekoren.

Dus.... speaker al dan niet 1 of 2 met batterij liefts inbouw in shark.
Wil niet een microfoon gaan afknippen.
Zie trouwens heel veel sets waarbij altijd de mic. vast zit aan alles wat verbonden is .
 
Ik ben op zoek naar.... een BT headset (zonder set!)
wil eigenlijk alleen platte speakers met batterij in mijn helm plaatsen.
Heb een shark die geschikt is voor sharktooth.
Maar heb geen behoefte aan bellen en praten.
Wel aan muziek/radio en zeker ook navigatie .

Had simpel oordopje van de overzeese euroknallers, maar die kunnen mij niet bekoren.

Dus.... speaker al dan niet 1 of 2 met batterij liefts inbouw in shark.
Wil niet een microfoon gaan afknippen.
Zie trouwens heel veel sets waarbij altijd de mic. vast zit aan alles wat verbonden is .


Je kunt dan toch gewoon speakers van tork x pro pakken of zo'n setje speakers van U-clear? Die zijn daar speciaal voor gemaakt....
 
Ik ben op zoek naar.... een BT headset (zonder set!)
wil eigenlijk alleen platte speakers met batterij in mijn helm plaatsen.
Heb een shark die geschikt is voor sharktooth.
Maar heb geen behoefte aan bellen en praten.
Wel aan muziek/radio en zeker ook navigatie .

Had simpel oordopje van de overzeese euroknallers, maar die kunnen mij niet bekoren.

Dus.... speaker al dan niet 1 of 2 met batterij liefts inbouw in shark.
Wil niet een microfoon gaan afknippen.
Zie trouwens heel veel sets waarbij altijd de mic. vast zit aan alles wat verbonden is .
Ik heb deze: Online Shop 2017 Handsfree Motorfiets Draadloze Bluetooth Headset Motorhelm Oortelefoon Hoofdtelefoon Speaker Muziek Voor MP3 MP4 Smartphone | Aliexpress Mobile

Cheap, microfoon (=afstandsbediening) steekt aan de onderkant uit m'n helm waar ik er geen last van heb en tot 100-120 kan ik de muziek nog prima horn :)
 
Iemand een idee hoe een Interphone V6 op te laden zonder de bijgeleverde kabel?? Ik kan deze niet meer vinden :')

Is het een simpele usb->Jackplug??
 
Terug
Bovenaan Onderaan