Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Na een tijdje twijfelen toch maar besloten om mijn Hawk GT te gaan verkopen, hij is me toch iets te zwaar/serieus voor rondjes rond de kerk en wil eigenlijk dus iets lichters.

Zit nieuwe olie op, nieuwe voorvork olie met Wilbers voorveren, nieuwe bougies, K&N Pod filters met Remus demper en is hier op afgesteld bij Ten Kate motoren (55PK gemeten), stalen remleidingen voor en achter en maar 25.000 kilometer op de teller. Heeft nog wel een plekje op de tank zitten en voorspatbord. Alle originele onderdelen zijn ook nog aanwezig (zelfs de originele handleiding).

Als iemand hier interesse heeft hoor ik het graag, zat te denken aan zo'n €1500. Zal over een paar dagen nog wat duidelijkere foto's maken.

VEknQbo.jpg

rTRDXXh.jpg
 
Na een tijdje twijfelen toch maar besloten om mijn Hawk GT te gaan verkopen, hij is me toch iets te zwaar/serieus voor rondjes rond de kerk en wil eigenlijk dus iets lichters.

Zit nieuwe olie op, nieuwe voorvork olie met Wilbers voorveren, nieuwe bougies, K&N Pod filters met Remus demper en is hier op afgesteld bij Ten Kate motoren (55PK gemeten), stalen remleidingen voor en achter en maar 25.000 kilometer op de teller. Heeft nog wel een plekje op de tank zitten en voorspatbord. Alle originele onderdelen zijn ook nog aanwezig (zelfs de originele handleiding).

Als iemand hier interesse heeft hoor ik het graag, zat te denken aan zo'n €1500. Zal over een paar dagen nog wat duidelijkere foto's maken.

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi ding! Te zwaar? Ik vind de Hawk juist zo lekker licht en wendbaar? Als je 'm gaat verkopen, ik zal mijn collega hier over inlichten. Ik kom hier nog op terug :)
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding! Te zwaar? Ik vind de Hawk juist zo lekker licht en wendbaar? Als je 'm gaat verkopen, ik zal mijn collega hier over inlichten. Ik kom hier nog op terug :)
Dankje :)

Zoek iets waar je ook mee kan gassen zonder echt snel te gaan, iets meer brommer achtig dus. Een lichte dual-sport lijkt me dan wel wat (zoals bijv. de NX250), zijn hier ook nog zandpaadjes in de buurt waar je legaal mag rijden dus dat lijkt me eigenlijk ook leuk. Zit ook te kijken naar lichte (80/90s) tweetakts maar die zitten vaak boven het budget van de Hawk voor een nette dus dat word hem denk ik niet. Vind het overigens ook zonde om de Hawk aan te trappen voor ritjes van 10km, dan liever verkopen aan iemand die hem gebruikt voor langere ritten, wat ook wel is mag met deze lage kilometerstand. :Y

Zit overigens ook een nieuwe accu in, dus iig de komende jaren ook een goede accu. :)
 
Dankje :)

Zoek iets waar je ook mee kan gassen zonder echt snel te gaan, iets meer brommer achtig dus. Een lichte dual-sport lijkt me dan wel wat (zoals bijv. de NX250), zijn hier ook nog zandpaadjes in de buurt waar je legaal mag rijden dus dat lijkt me eigenlijk ook leuk. Zit ook te kijken naar lichte (80/90s) tweetakts maar die zitten vaak boven het budget van de Hawk voor een nette dus dat word hem denk ik niet. Vind het overigens ook zonde om de Hawk aan te trappen voor ritjes van 10km, dan liever verkopen aan iemand die hem gebruikt voor langere ritten, wat ook wel is mag met deze lage kilometerstand. :Y

Zit overigens ook een nieuwe accu in, dus iig de komende jaren ook een goede accu. :)
Ik heb het hem gevraagd, maar helaas, hij heeft momenteel geen geld en wil toch liever een 4 cylinder. Waarom, ik heb geen idee. Real men ride naked twins 8-)

Een andere vraag, ik heb een tijdje terug met Guntherrex een nieuw kitje er in gezet. Vlotterkamers zijn weer goed afgesteld. We hebben toen ook de db killer eruit gehaald (BSM Vampire demper). Nu ga ik dit weekend een stukje rijden en dan kom ik ook door Rotterdam en hoogstwaarschijnlijk ook wat dijken. Kan ik die killer er weer inzetten zonder dat dit nadelige gevolgen heeft voor de performance? Ik had namelijk het probleem dat de Hawk maar op één cylinder ging lopen. Dat is nu dus wel opgelost.

Of staat dit helemaal los van die killer? Ben trouwens niet van plan om als een hooligan te gaan rijden, het is een beginnersritje. Maar omdat ze in regio Rotterdam nogal streng controleren (terecht ook) vroeg ik het me af.
 
Vond bij m'n vorige Hawk de DB killers niet fijn, hij reageerde merkbaar minder op het gas. Maar je kan het gewoon proberen toch? Tenzij als ie nu veel te rijk staat zal er weinig gebeuren, als het niet bevalt haal je hem er weer uit. :)
 
Hoe weet ik of ie te rijk staat? Ik rij op een volle tank max 140km en hoorde een tijdje terug van iemand die achter me reed dat het leek alsof er pure benzine uit de uitlaat kwam :X

Eigenlijk best dom dat ik dit niet gewoon weet ;(
 
Laatst bewerkt:
Hoe snel je tank er doorheen gaat ligt ook beetje aan je rechterhand, ik haal meestal wel 170km. Mijn Hawk kun je ook wel goed ruiken vergeleken met de TDM, is meestal wel zo als er geknutseld is met de afstelling. Zwarte rook is meestal wel een goede indicatie gezien dat gewoon zichtbaar onverbrande benzine is. Heb ook dat ze wat moeilijk wakker worden als ze koud zijn vergeleken met origineel, maar m'n huidige is volgens mij wel wat minder rijk afgesteld, knalt ook minder (aka minder onverbrande benzine).

Maar ik zou het gewoon proberen, als het niet echt lekker rijdt heb je twee opties: afstellen met DB killer of gewoon lawaai blijven maken met de kans op een boete of erger een WOK (ik woon gelukkig ver van Rdam af :+).

Zonder testbank is het sowieso een beetje gissen of de motor optimaal afgesteld is en is het gewoon een kwestie van gevoel en proberen. :)
 
Ja daar heb je wel een punt. Ik ga morgen gewoon maar eens een stukje rijden zonder en met hier in de buurt. Kijken of ik er wat van merk.
Zou ik eventueel de slijptol in de killer kunnen zetten zodat alleen het laatste deel overblijft? Of ga ik daar onmeunig veel meer herrie van door maken? :+
 
Je kunt ook eerst en paar gaatjes in de db killer boren, dan hoor je het gelijk.
 
Nieuwe Hawkert hier, heb me er op vrijdag de 13e eentje aangeschaft.
Doe dur 'n plaatje bij.[afbeelding]
Netties, ook mooie uitlaat trouwens. :)

Ja daar heb je wel een punt. Ik ga morgen gewoon maar eens een stukje rijden zonder en met hier in de buurt. Kijken of ik er wat van merk.
Zou ik eventueel de slijptol in de killer kunnen zetten zodat alleen het laatste deel overblijft? Of ga ik daar onmeunig veel meer herrie van door maken? :+
euh tja, je moet aan een bepaalde DB grens voldoen (bij mij staat 92dB), als ie alsnog teveel lawaai maakt door een ingekorte DB killer ga je alsnog op de bon. :9
 
Hallo mensen,

Vroeger reed ik (met veel plezier) een NTV650. Ook heb ik daarop een paar vakantie tripjes gereden.
Ik heb toen zelf daarvoor een paar zijtassen gemaakt.
Deze zijtassen wil ik nu gratis weggeven aan iemand die ook graag met z’n NTV op reis wil.
Ze staan namelijk in de weg in onze garage (we gaan verhuizen).

In dit filmpje zijn de tassen goed te zien: https://youtu.be/cIPBIX51VH0

Aanvragen via een privé bericht.
Als er meerdere belangstellenden zijn, gaan ze weg naar diegene met het beste verhaal.

Ophalen in Kampen.
 
Thanks mannen :Y

De koplamp is inderdaad van een Duke II, die ruimte had ik nodig om m'n elektronica kwijt te kunnen, om de achterkant zo strak mogelijk te houden. Nu rijden...

Hij heeft me wel direct in de maling genomen: alles in elkaar gezet, alles aangesloten, dus ik zet hem in zijn 1 en.... alles viel uit.
Massa-probleem op de sensor van de koppelingsschakelaar, die zat gemonteerd op een subframe dat door poedercoating geen contact maakt met het hoofdframe _O- _O- _O-
 
Motor start niet, doet helemaal niks, geen lampjes ook(heel zwak). 4 weken geleden nog gereden en zo weggezet. Denk een dooie accu. De druppellader geeft al 24 uur 12,5 volt aan maar laadt niet bij. Welke nieuwe accu koop ik het best?
 
Motor start niet, doet helemaal niks, geen lampjes ook(heel zwak). 4 weken geleden nog gereden en zo weggezet. Denk een dooie accu. De druppellader geeft al 24 uur 12,5 volt aan maar laadt niet bij. Welke nieuwe accu koop ik het best?

MotoBatt, my 2 cents. Lekker veel extra punch, zodat hij makkelijker start.
 
Terug
Bovenaan Onderaan