Honda CB750C op 3 cilinders - Help?!

Globastiaan

MF'er
27 okt 2013
30
0
's-Hertogenbosch
Hallo, nieuw hier.

Ik heb sinds één week een mooie CB750C (custom) uit 1980. De Honda loopt op 3 cilinders:
1-3-4 , maar cilinder 2 wilt niet mee. De motor start nu met nieuwe accu eigenlijk meteen. Loopt redelijk stationair. En rijdt ook op 3 cilinders :S

Om het probleem te verhelpen heb ik het volgende ondernomen:
- Nieuwe accu
- Carburateurs eraf en volledig gereinigd (leken van binnen als nieuw/ nergens aanslag o.i.d)
- Nieuwe luchtfilter
- Nieuwe bougies 4x

Na gisteren alles weer in elkaar, vandaag naar buiten gereden om te starten. Zelfde probleem: weer cilinder 2 wil niet mee (uitlaat blijft koud en andere 3 warm.)

Bobine/bougiekabels zitten:
links 1-4 rechts 2-3 en bougie 2 geeft ook vonk (getest door eruit te halen)

Ik weet nu even niet wat ik moet proberen. Graag hulp!!
full
 
Laatst bewerkt:
Vlotters zijn geheel van plastic en kunnen niet worden aangepast :s . De naalden gaan soepel op en neer en toch blijft dit gebeuren. Met luchtdruk geprobeerd door te spuiten met vlotters omhoog en dan sluiten ze ook goed af. Heel vreemd.
 
In het midden van de U vorm, bij het draaipunt van de vlotter zit een klein metalen lipje, dat drukt de vlotternaald omhoog. Dat lipje kun je buigen, dat is het afstellen.

Bij deze carbs zit aan de vlotter helaas geen metalen lipje. Ik zal maandag avond (dan ben ik weer bij de garage) de hoogte even opmeten. Maar er zit geen stel lipje aan de vlotter. Is geheel gemaakt van hard plastic.
 
Ben je er zeker van dat de naalden afsluiten en niet dat enkele van de o-ringen op verbindingsbuisjes tussen de carburateurs lekken?
Had ik namelijk. Het leek alsof een vlotter overliep maar het bleken wat lekke o-ringen te zijn waarlangs de benzine via de buitenkant van de vlotterbak over de overloop liep. Ik kwam er pas achter nadat ik de slangen omhoog hield. Er kwam geen benzine uit die slang maar viel na de bocht naar beneden.

Hoeft niet zo te zijn maar zou ook kunnen
 
De kans is groot dat je een carburateur set voor gebruik in combinatie met een vacuüm kraan heb.
Dan helpt maar 1 ding en dat is de kraan iedere keer dichtzetten als je de motor stopt.
Of een vacuüm kraan monteren.
Dat is nummer 2 op de tekening,heb je die wel dan kan deze ook defect zijn.
honda-cb750c-1981-b-canada-e-19-automatic-fuel-cock-cb750-cb-cc_big3IMG01166344_9a47.gif
 
Laatst bewerkt:
De kans is groot dat je een carburateur set voor gebruik in combinatie met een vacuüm kraan heb.
Dan helpt maar 1 ding en dat is de kraan iedere keer dichtzetten als je de motor stopt.
Of een vacuüm kraan monteren.
Dat is nummer 2 op de tekening,heb je die wel dan kan deze ook defect zijn.
[afbeelding]

Alweer helemaal gelijk RG-gamma. Nu vraag ik me dan wel af of dit niet slecht is tijdens het rijden of stationair draaien? Zou het kunnen dat hij hierdoor verzuipt na lange tijd stationair draaien?
 
Wel herkenbaar dat er eentje overloopt 🙁,
Zet je kraan eens dicht en laat die bewuste carb eens leeglopen onderwijl tikken met een schroevendraaier tegen het vlotterbakje, aftap schroef dichtzetten en kraan weer openen en weer tikken tegen de vlotterbak.
De vlotternaald moet zich zetten en dan afdichten, iets of wat rottigheid aan de zitting en hij blijft overlopen.

Pas de latere modellen kregen die vacuumgestuurde kraan maar de carbs zijn voor t overige gelijk, normaal mag ie ook zonder vacuumkraan niet doorlopen, maar ik zet m ook wel altijd dicht.

Wel goed dat ie nou iig op 4poten loopt.👍🏻
 
Wat ook kan is dat er vuil of roest in de tank zit,dan blijf je het probleem van overlopen houden,
controleer eerst goed of de tank helemaal roestvrij en schoon is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan