Piaggio X10 500 ervaringen?

AVee

MF'er
15 mei 2017
91
13
Hulst
Beste scooterliefhebbers,

Ik ben op zoek naar een wat zwaardere motorscooter. Ik kan nu weer wat meer kilo's baas na herstel van een motorongeval nu 1 jaar gelden. Ik heb momenteel een PCX 125 en een Burgman 200. De PCX is mijn brommer voor in de buurt. Heerlijk ! Voor de Burgman 200 ABS 2014 zoek ik mogelijk een zwaardere voor lange ritten. Ik wil denk ik naar een Burgman 400, maar zie ook enkele Piaggio's X10 500 te koop staan. Is wel iets appart. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze motorscooter? Ik heb gelezen dat MTeun-03 er een heeft gehad. Qua gewicht en grootte is dit wel de max voor mij.

Graag jullie reactie.

Groeten, Arnold
 
ik vond het een fijne snelwegscooter maar met wat ik nu weet zou ik voor de 350 gaan.de 500 stampt en beukt de hele dag door ik werd daar gek van.en qwa gewicht merk je rijdend weinig van maar op de middenbok krijgen is geen pretje en eraf ook niet.voor de rest een prima scooter maar door het trillen en klapperen bij het optrekken vooral in de stad zou ik hem niet meer willen.
de 350 doet er niet veel voor onder en rijd veel stiller.
 
ik heb ongeveer 10 jaar lang op een Aprillia Atlantic 500 sprint gereden. Die heeft hetzelfde blok als de X10. Fijne motorscooter, zonder veel tierelantijnen. Rijdt vlot en het trillen zoals MTeun dat had kende ik minder. Zat in de eenclinder natuurlijk wel beweging, maar bij mij was dat niet storend. Heb ongeveer 160.000 km met twee van deze machines gereden. Vooral bescherming van weersinvloeden zoals regen e.d. is geweldig. Met de juiste banden eronder gaat ie ook als een speer, ik had standaard het hele jaar Heidenau winterbander eronder liggen. Die hebben een zacht compound, dus ook bij warm weer een goed grip.
 
Goede dag heren. Dank voor jullie reactie. Vooral de handeling als je niet rijd is voor mij belangrijk. Het stampen van een eencilinder ken ik wel. BMW r26, Yamaha sr500 en BMW r65gs. Het heeft zeker zijn charme. Maar of ik dat nu nog wil? Is een burgman 400 zo veel rustiger van lopen en rijden? Of moet je daarvoor echt een tweecilinder hebben? Ik denk dat ik vrijdag naar motoport Rockanje ga kijken. Daar staan en Honda silverwing 400, een burgman 400 en een x10 500. Wat is de beste keus? Ik weet het nog niet. Verdere reacties zijn altijd welkom.
 
handeling van een diepvrieskist uit 1980 heeft ie ;)
ik ben juist liefhebber van 1 cilinders en heb jaren een harley gehad maar dit trillen en stampen is niet leuk meer.en dat in combi met kleine klinkers vooral in amsterdam was niet leuk meer.
 
Laatst bewerkt:
Oei. Da’s niet best. Die diepvrieskisten stonden toen niet bekend om hun goede handleling. Ik zal hierop letten. Een goede bm 400 is ook mooi en probleemloos. Bedankt!
 
Goede dag heren. Dank voor jullie reactie. Vooral de handeling als je niet rijd is voor mij belangrijk. Het stampen van een eencilinder ken ik wel. BMW r26, Yamaha sr500 en BMW r65gs. Het heeft zeker zijn charme. Maar of ik dat nu nog wil? Is een burgman 400 zo veel rustiger van lopen en rijden? Of moet je daarvoor echt een tweecilinder hebben? Ik denk dat ik vrijdag naar motoport Rockanje ga kijken. Daar staan en Honda silverwing 400, een burgman 400 en een x10 500. Wat is de beste keus? Ik weet het nog niet. Verdere reacties zijn altijd welkom.

Burgman 400 is gewoon goed, maar niet spannend. SW vind ik niet mooi. De X10 vind ik prachtig en exclusief. Hiervan kun je ook de 350 overwegen.
 
Als je voor de x10 gaat, dan is de 350 de betere keuze.
Ooit een test gelezen waarin staat dat het wel lijkt of de 350 juist ontwikkeld was voor de x10.

Vooral op de langere termijn gaan de onderhoudskosten meetellen en die zijn van een 350 lager, omdat hij beurt intervallen van 10.000km [snaar 20k] heeft en de 500 van 5.000km [snaar 15k].
 
....de 500 stampt en beukt de hele dag door ik werd daar gek van.en qwa gewicht merk je rijdend weinig van maar op de middenbok krijgen is geen pretje en eraf ook niet.voor de rest een prima scooter maar door het trillen en klapperen bij het optrekken vooral in de stad zou ik hem niet meer willen.....

Voor jou maakt het nu niet meer uit maar wat jij beschrijft is precies wat ik destijds had met mijn Majesty 400.

Het bleek te liggen aan de vario die te snel “opschakelde”. Met andere rollen, Dr. Pulley sliders of een J.Costa vario was dat getril compleet over en had ik ineens een heel andere scooter die wel heel fijn optrok.
 
ik heb dat toen der tijd ook overwogen maar er zaten te veel rammels aan die scooter. en het korte werk was te veel gedoe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan