Yamaha R6 2003

  • Onderwerp starter Anoniempje284
  • Startdatum
A

Anoniempje284

Guest
Beste leden,

Ik heb sinds 2 weken mijn motorrijbewijs *O* en ben nu dus op zoek naar een leuke motor. Ik heb een beetje rond zitten kijken naar een Yamaha R6 tot ik op de verhalen over de afbrokkelende cilinderwand stuitte. Schijnbaar komt dit dus voor tot en met de 2002 modellen.

Ik heb nu een R6 van 2003 gevonden voor niet al teveel geld, maar hij ziet er qua uiterlijk uit als een 2002 (volgens mij). Ik heb verder nog niet zo heel veel verstand van motoren, maar weet iemand of dit model ook nog last heeft van de afbrokkelende cilinderwand?

Het gaat om dit model.
$_86.JPG


Alvast bedankt!

Bob
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vaak verwarren mensen het bouwjaar met de datum eerste toelating. Een motor gebouwd in 2001 kan wel in 2003 op kenteken gekomen zijn. Manier om dit na te kijken is een framenummer check.
 
R6 die goed warm gereden word voor je aan het gas gaat hangen levert weinig problemen op
rij zelf met een 99-02 op circuit sinds 2010 en geen probs.
motor deze winter grote beurt laten krijgen en compressie was nog steeds aanvaardbaar
 
Ga voor de 2003-2005 model. Die jij laat zien is de 2002 model met inderdaad de cilinderwand kwaal.
Er zijn sommigen die een redelijke kmstand mee halen, maar het blijft een tikkende tijdbom.

Ik heb zelf de R6 2004 gehad en het is een degelijke motor. Ik heb hier 3.5 jaar woon werk mee gereden. Enige wat ik op te merken heb op dit model is gevoeligheid voor kabelbreuken en slechte connectoren. Motorisch verder prima. Dit is ook het eerste injectie model.
 
Ga voor de 2003-2005 model. Die jij laat zien is de 2002 model met inderdaad de cilinderwand kwaal.
Er zijn sommigen die een redelijke kmstand mee halen, maar het blijft een tikkende tijdbom.

Ik heb zelf de R6 2004 gehad en het is een degelijke motor. Ik heb hier 3.5 jaar woon werk mee gereden. Enige wat ik op te merken heb op dit model is gevoeligheid voor kabelbreuken en slechte connectoren. Motorisch verder prima. Dit is ook het eerste injectie model.

Dan is hij dus zoals eerder gezegd waarschijnlijk in 2003 op kenteken gezet en laat ik deze staan.

Bedankt voor jullie hulp. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan