Inbouw aansluiting

Chris ofc

MF veteraan
25 dec 2012
5.006
2.562
Voor het aansluiten van de tomtom/telefoon etc ben ik op zoek naar een inbouw/opbouw aansluiting of iets wat netjes ergens op de cockpit/het stuur kan plaatsen/inbouwen.

De standaard tomtom stekker vind ik nou niet echt geweldig. Het hangt los en het is best een gefriemel om dat ding aan te kunnen sluiten. Ik ben dus op zoek naar een waterproof inbouw/opbouw contactdoosje in combinatie met een bijbehorende stekker

Het plan is om de aansluiting van de tomtom/telefoon uit te rusten met deze stekker.

Zoiets maar dan voor op de motor.
l35185-techno-stopcontact-opbouw-2-polig-waterdicht.jpg


Ik ben op zoek naar suggesties of ervaringen hoe dit het beste/netste te doen.
Natuurlijk ken ik de standaard sigarettenaansteker / doos.. maar is dit bestand tegen een flinke regenbui?
 
Laatst bewerkt:
Op de site van Conrad staan erg veel soorten stekkers waterdicht en voor elk budget het is wel zoeken er staat veel op.
Ik heb zelf gewoon een USB van de action vast gemaakt onder de buddysit en dat werkt.
Er zitten 2 USB aan en 3 grote pluggen kost erg weinig.
Staat direct op de accu met een zekering van 2 AMP
 
Ik zit nu eventueel te kijken naar die BMW stekkers (Hella),

Lijkt me best redelijke kwaliteit en klein genoeg om ergens in te bouwen in het kuipwerk / op het stuur.
 
In de industrie worden er M8 en M12 stekkers gebruikt voor sensoren. In diverse uitvoeringen te krijgen, klein genoeg om netjes weg te werken, en ip67 dicht mits ze zijn aangedraaid.

Dat zou mijn keus zijn. (Ze kosten ook wel wat overigens)
 
Terug
Bovenaan Onderaan