Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.205
10.786
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
De aanschaf daarvan kan denk ik niet echt uit met die circa 10 platen die ik moet schroeven...


Lidl had er een tijdje geleden een in de aanieding, vriend van mij heeft er een gekocht, werkte prima met osb plaat 30 euro.

Niet de kwaliteit van mijn makita van meer dan 10 jaar oud, maar hoeft ook niet zo vaak gebruikt te worden.
 
Had ik gezien inderdaad, maar dan heb ik ook weer een stuk gereedschap liggen dat ik verder zelden nodig zal hebben.
Met zo'n dopje gaat prima werken :)

De grotere vraag is of ik het een beetje netjes afgewerkt krijg :+ En of ik het parket netjes gelegd en gelakt krijg.....
 
Vandaag weer een Hitachi slagmoersleutel geklikoneerd. Gister ook al één. Ze zijn bijna op :')

Maar het schijnt dat de voorjaars kortings actie bij de leverancier weer loopt. Dus een lijstje maken met al het spul dat we denken nodig te hebben voor een heel jaar.

Ik wil niet weten hoe veel de baas uitgeeft aan gereedschapjes :X

En daarbij: vanaf morgen ben ik ook chef van de garage, waar het onderhoud van alle voertuigen van het bedrijf gedaan wordt (stuk of 50). 2 monteurs, waarvan het 1 nederlands kan _O-

Maar: nog meer gereedschapjes *O*
 
Nieuw huis, 4x zo grote werkplek (van tuinschuurtje naar garage) dus meteen een werkbank inrichten.

Oude keuken van als basis, uitgebreid met nog 1,5e meter er naast. Achterwand er achter gemaakt, bankschroef er op en wat meer stopcontacten (ook in de kastjes voor radio en opladers).
2e2jj9d.jpg


Voor €20 kon ik deze kastjes ook nog ophalen, dus er tegenover gehangen. Het plafond is 270, dus er is gewoon onderdoor te lopen.
29c7xfp.jpg


Vandaag een pakketje ontvangen
se2hiq.jpg


Uitbreiding op Wera Kraftform. Heb nu eigenlijk alles wat ik in pz, ph, inbus en torx wil hebben.
34y426a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er net weer 2 besteld op de zaak. Jongens die ze gebruiken zijn nogal koppig en bang om te wisselen naar iets anders -O-
Het ligt bij mij ook aan de baas.
Actie is 2e apparaat 40%.
Elk apparaat dus dubbel bestellen.

slijptol klein 4x
slijptol groot 6x
slagmoersleutel klein 6x
slagmoersleutel groot 2x
accu boor 4x
accu schroef 4x
etc

Ik heb niet de hele lijst gezien.
Ben benieuwd wat er binnen komt :')

zelf nog 4x dopje 46 besteld. En 4x lange 19 (voor de beugels van Heras hekken), kunnen de bougiedoppen terug vanuit de werkbussen naar de garage.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nieuw huis, 4x zo grote werkplek (van tuinschuurtje naar garage) dus meteen een werkbank inrichten.

Oude keuken van als basis, uitgebreid met nog 1,5e meter er naast. Achterwand er achter gemaakt, bankschroef er op en wat meer stopcontacten (ook in de kastjes voor radio en opladers).
[afbeelding]

Voor €20 kon ik deze kastjes ook nog ophalen, dus er tegenover gehangen. Het plafond is 270, dus er is gewoon onderdoor te lopen.
[afbeelding]

Vandaag een pakketje ontvangen
[afbeelding]

Uitbreiding op Wera Kraftform. Heb nu eigenlijk alles wat ik in pz, ph, inbus en torx wil hebben.
[afbeelding]
:t

ff deze nog:
f003e03fc207056021cd732f99c9ef3e7f62d667.jpg
 
Nieuw huis, 4x zo grote werkplek (van tuinschuurtje naar garage) dus meteen een werkbank inrichten.

Oude keuken van als basis, uitgebreid met nog 1,5e meter er naast. Achterwand er achter gemaakt, bankschroef er op en wat meer stopcontacten (ook in de kastjes voor radio en opladers).
[afbeelding]
Wauw schitterend plekje! :}
Ik hoop ooit ook nog eens zoiets te kunnen bewerkstelligen!
 
Yes...ik bedoel Jis! Vond de schroevendraaiers wat prijzig voor het zeldzame gebruik (alles op m'n Japanner is al aangepast naar inbus) en de bitjes waren telkens niet verkrijgbaar.
Om inbus er in te doen, moet eerst een jis er uit. En er komt vast nog wel een ouder gebakje bij je langs ;)
Daarnaast zitten er her en der nog meer jis boutjes hoor.
Ook nog: Jis past wmb prima op PZ en PH, itt andersom.

Bij mij liggen de drie JIS kruis schroevendraaiers gewoon als 'eerste pak' in de lade van de kar.

Bitjes wil ik eigenlijk ook nog wel eens hebben.
 
Voor of nadelen weet ik niet maar ik gebruik vanaf ik mijn motor heb al die van efka. Doet het perfect. De trilling van de wijzers kan je minimaliseren door het schroefje voorzichtig aan te draaien.
Prima apparaatje. Zullen vast betere zijn maar deze doet wat ie moet doen.
Gr. Silva
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen allemaal,

Ik wil een synchronisatie-apparaat aan gaan schaffen.

Zo is er bijvoorbeeld de carbtune pro:

Morgan Carbtune - carburetor synchronizer for balancing motorcycle carbs

maar ik zie bij onze huisleverancier ook setjes met 4 manometers van het merk efka:

Synchronisator 4 carburateurs, EFKA

Kan iemand me vertellen wat de voor/nadelen zijn van deze sets?


Je moet de demping van de meters even leren instellen, maar dan zijn ze een stuk accurater, dan de carbtune. Ik heb meegemaakt, dat de staafjes van de carbtune bleven hangen, dus vertrouw ze niet. Ben altijd bij mijn vertrouwde metertjes gebleven .
 
Terug
Bovenaan Onderaan