Motorgroet

Geloof me: een motorscooter in de stad is een feestje om mee te rijden.
Ik doe niet anders.
Je bent snel en wendbaar.
Zuinig met de peut en als het gaat zeikregenen ben je ook nog niet gelijk kleddernat omdat een beetje scooter ietwat bescherming geeft tegen de weerselementen.
Ik pak voor het stadsgebruik eerder mijn Xmax250LS dan mijn R1200RT, want die is met name toch een stukkie looiiger.
Vr Gr

Dat (maar ook alleen dat) zou voor mij een reden kunnen zijn om er een motorscooter naast te zetten. Zo'n ding pak je gewoon wat makkelijker om 'ff snel' door de stad te rijden.

Maar als ik dan kijk wat die dingen moeten kosten.... Nope, nvm :N
 
Dus jij vind de prijs van een motorscooter doorgaans te duur?
Denk dat dat ook eraan ligt welk model je wenst en met name vanaf hoeveel cc.
Vind de modellen tot 300cc en dan de wat oudere types wel betaalbaar.
Maar de jongere modellen en dan met name de meest populaire zijn inderdaad flink aan de prijs.
Verleden jaar heb ik eens rondgekeken wat zo'n Yamaha T-max 535 moet doen als nieuw model.
Zit je al snel boven de 13.000 euro.
Vind dat persoonlijk een smak geld voor een 500cc 2 cilinder hok.
Ik rij nu sinds september 2017 op een Xmax250 rond, en kan je zeggen dat het naast een 'gewone' motor voor in de stad meer dan goed bevalt.
Het is dan toch vaak echt even snel de scooter 'pakken' om van A naar B te rijden en dan met name in de stad. ( opstappen, starten en wegwezen )
Dat gemak heeft een 'echte' motor toch minder vind ik.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het best wel grappig om de aard van de reacties te lezen😉 gaat alle kanten op...

Ik rij nu enkele weken woon werkverkeer op een vulcan s. En ik groet elke motor die ik tegenkom. Schrik nog steeds als ze teruggroeten 😉 En ik word er nog steeds echt blij van.

Hier (België, Voorkempen en Kempen) zijn er best veel motoren op de baan met hetzelfde doel. En die groeten allemaal. Behalve de scooters dan. Ik ben er dan ook mee gestopt om die te groeten, krijg er echt 0,0 reactie van. 1 keertje werd ik vuil bekeken door een 'baanmachien' . Die vond duidelijk een vulcan s wat minderwaardig...

Ik begin stilletjes al te dromen van een tweede motor, eentje die iets meer op woon werkverkeer afgestemd is. Een tour of een Naked, zelfs sport zou er best wel bij mogen, als ik maar met mijn voeten aan de grond kan. Ik vind best veel mooi. Geen idee in welk vakje ik nu pas..

Het voelt als motorrijder😉
 
Dus jij vind de prijs van een motorscooter doorgaans te duur?
Denk dat dat ook eraan ligt welk model je wenst en met name vanaf hoeveel cc.
Vind de modellen tot 300cc en dan de wat oudere types wel betaalbaar.
Maar de jongere modellen en dan met name de meest populaire zijn inderdaad flink aan de prijs.
Verleden jaar heb ik eens rondgekeken wat zo'n Yamaha T-max 535 moet doen als nieuw model.
Zit je al snel boven de 13.000 euro.
Vind dat persoonlijk een smak geld voor een 500cc 2 cilinder hok.
Ik rij nu sinds september 2017 op een Xmax250 rond, en kan je zeggen dat het naast een 'gewone' motor voor in de stad meer dan goed bevalt.
Het is dan toch vaak echt even snel de scooter 'pakken' om van A naar B te rijden en dan met name in de stad. ( opstappen, starten en wegwezen )
Dat gemak heeft een 'echte' motor toch minder vind ik.
Vr Gr

Met een gewone motor is het anders net zo goed opstappen en wegwezen,dus die reden heb je jezelf aangepraat,met een lichte motor ben je net zo snel in de stad. :Y :P
 
Hoi hoi.
Nou wil ik jou niet tegen de haren instrijken, maar ik ben het niet helemaal met je eens.
Als jij bedoelt dat het stadswerk met een motorscooter net zo makkelijk en praktisch is als met een lichte motorfiets, dan zullen we het samen eens zijn.
Maar gaan we het hebben over een doorgaans 'echte' motorfiets van meer cc zoals een 800 of zwaarder dan is het vaak niet effe opstappen en wegwezen.
Was het alleen al vanwege de motorkleding die aan zou moeten, of het veelal meergewicht van de zwaardere motorfiets.
Op en met een motorscooter is dat vaak net effe niet het geval.
Ik rijd dus met mijn 250cc motorscooter ook in de stad en pak zo nu en dan effe een sluipweggetje of stoepje mee.
Met mijn andere (gewone) motorfiets, de R1200RT is dat wel effe een ander verhaal.
Dus als jij schrijft: Met een gewone motor is het anders net zo goed opstappen en wegwezen.
Dan ben ik dat niet met je eens.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
@Rg gamma

Met een motorscooter zit je ook wat meer beschermd als het regent, het gemak om wat spullen onder je zadel op te bergen, bv je helm, die hoef je niet mee te nemen of aan je motortje te bevestigen met de kans dat andere mensen daar iets mee doen.... Zelfs met mijn c 650 sport is het in de stad prima te doen,,,,,
Btw, ik werd gister zomaar gegroet door een paar echte motorrijders, en ik heb zowaar teruggegroet.....Er is nog hoop.....
 
Ik heb een oude Transalp als stadsbrommertje. Zit een topkoffer op waar helm en spullen in kunnen. Ik zie niet helemaal in waarom een scooter makkelijker is qua opstappen en wegwezen dan die Transalp. Ook daar pak ik regelmatig een stukje fietspad of stoep mee (met mijn GS trouwens ook).

Het wel of niet dragen van motorkleding is een keuze die niet zoveel te maken heeft met een scooter of een motorfiets. Tenzij de scooter een BMW C1 is.
 
lichte motor met kuip of scherm en topkoffer,dan is dat voordeel van je scooter ook al weg. :P Van de week stond de brom scooter van mijn neef naast mijn motor,het viel mij op
dat mijn motor een stuk minder breed is,en mijn motor is geen licht fietsje,ik kan dus overal
makkelijker tussendoor dan zo'n pleepotje. :Y :P
 
Laatst bewerkt:
Hoi hoi.
Nou wil ik jou niet tegen de haren instrijken, maar ik ben het niet helemaal met je eens.
Als jij bedoelt dat het stadswerk met een motorscooter net zo makkelijk en praktisch is als met een lichte motorfiets, dan zullen we het samen eens zijn.
Maar gaan we het hebben over een doorgaans 'echte' motorfiets van meer cc zoals een 800 of zwaarder dan is het vaak niet effe opstappen en wegwezen.
Was het alleen al vanwege de motorkleding die aan zou moeten, of het veelal meergewicht van de zwaardere motorfiets.
Op en met een motorscooter is dat vaak net effe niet het geval.
Ik rijd dus met mijn 250cc motorscooter ook in de stad en pak zo nu en dan effe een sluipweggetje of stoepje mee.
Met mijn andere (gewone) motorfiets, de R1200RT is dat wel effe een ander verhaal.
Dus als jij schrijft: Met een gewone motor is het anders net zo goed opstappen en wegwezen.
Dan ben ik dat niet met je eens.
Vr Gr
maar wie gaat er nou een 250cc scootertje vergelijken met een bakbeest van een gs :+
dat is geen vergelijking..

maar pak je 250cc scooter en mijn xt660x. stoepje, fietspadje, stukje afsnijden. kan allemaal.
een scooter rijd als een auto, je hoeft weinig te doen. dat maakt het makkelijk..
 
maar wie gaat er nou een 250cc scootertje vergelijken met een bakbeest van een gs :+
dat is geen vergelijking..

maar pak je 250cc scooter en mijn xt660x. stoepje, fietspadje, stukje afsnijden. kan allemaal.
een scooter rijd als een auto, je hoeft weinig te doen. dat maakt het makkelijk..

Een scooter rijd als een auto?wat is dat nou weer voor een vergelijk :? ,buiten dat
ze beide eventueel een automaat hebben is er totaal niets het zelfde :N
 

:Y :+
article-2328830-19E85128000005DC-256_634x417.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een scooter rijd als een auto?wat is dat nou weer voor een vergelijk :? ,buiten dat
ze beide eventueel een automaat hebben is er totaal niets het zelfde :N


Ben t wel een beetje met m eens :Y ik heb een pcx150 gehad ,wekt weinig emotie op om mee te rijden ,wel vergelijkbaar met een auto,rijden en verder :Z
 
Gaat lekker dit topic, bijna 500.
Doorgaan, dan zijn we met Juni op een vol topic.

maar wie gaat er nou een 250cc scootertje vergelijken met een bakbeest van een gs :+
dat is geen vergelijking..

maar pak je 250cc scooter en mijn xt660x. stoepje, fietspadje, stukje afsnijden. kan allemaal.
een scooter rijd als een auto, je hoeft weinig te doen. dat maakt het makkelijk..

berijders van een 250cc scoot en/of van een XT660 kunnen vaak Wel rijden.

:W

*loopt snel topic weer uit*
 
Laatst bewerkt:
Een scooter rijd als een auto?wat is dat nou weer voor een vergelijk :? ,buiten dat
ze beide eventueel een automaat hebben is er totaal niets het zelfde :N
Nou ik voel me op de scooter echt als rijden in de auto..

simpel, bijna een soort van automatische piloot, geen beleving, geen spanning etc.
 
Zo te zien gaat het al even niet meer over het onderwerp. Om daar op terug te komen: vorige week mijn eerste ritje van het jaar gehad en na een paar kilometer had ik het alweer helemaal gehad met die motorgroet. Op mooie dagen is het tegenwoordig net zo normaal om een motor tegen te komen als een auto. En gezien ik in de auto ook niet zwaai naar andere koekblikkers, ben ik vorige week na een paar kilometer ook gestopt met de motorgroet. Bij deze nog een symbolische: :W
 
Laatst bewerkt:
Om maar lekker te polariseren.
Mijn vuistregel voor 't groeten is alleen naar voertuigen waarbij je handen verder naar voren zitten dan de voeten. :+
 
Als je gewoon een (halve) minuut lang je handje op kan houden voor de zoveelste kolonne, dan is bij mij de lol er gewoon vanaf. Ik stel dan ook voor om de motor groet af te schaffen.
 
Als je gewoon een (halve) minuut lang je handje op kan houden voor de zoveelste kolonne, dan is bij mij de lol er gewoon vanaf. Ik stel dan ook voor om de motor groet af te schaffen.


full

:t
 
Ik groet gewoon iedereen die ik tegen kom op 2 wielen. Ook scooters. En de nodige versnellings-brommers die ik vaak tegen kom waar ik woon. Ze lijken zo veel op motoren dat ik het verschil niet kan zien. :+
En ze groeten terug ook.
Degenen die niet groeten, vaak idd BMW rijders, jammer dan.

Hun vooroordelen, wat dat ook moge zijn zijn niet de mijne.
 
Terug
Bovenaan Onderaan