Android Smartphone Navigatie

De Nomu S30 mini heeft een relatief klein display. De S10 Pro is wel op voorraad daar en heeft een groter scherm en volgens mij zijn de specificaties niet of nauwelijks slechter.
De S10 wordt hier op het forum ook al naar volle tevredenheid gebruikt. Zou goed moeten zijn dus.
Groter scherm heeft vooral als voordeel dat routeplanning óp het toestel zelf makkelijker gaat.
Bestel je in China dan moet je gewoon rekening houden met de kans op 30 Euro invoerkosten.

http://www.nomu.hk/pro/s10pro/
 
Laatst bewerkt:
De Nomu S30 mini heeft een relatief klein display. De S10 Pro is wel op voorraad daar en heeft een groter scherm en volgens mij zijn de specificaties niet of nauwelijks slechter.
De S10 wordt hier op het forum ook al naar volle tevredenheid gebruikt. Zou goed moeten zijn dus.
Groter scherm heeft vooral als voordeel dat routeplanning óp het toestel zelf makkelijker gaat.
Bestel je in China dan moet je gewoon rekening houden met de kans op 30 Euro invoerkosten.

http://www.nomu.hk/pro/s10pro/

Ik zal de s10pro eens bekijken.
Bedankt voor de tip.
 
Ali, Banggood, Gearbest, Ebay, zijn de meest bekende kanalen.
Bestellen en leveren gaat wel goed.
Kans op Douanekosten valt reuze mee. Er is een kans maar ik heb nog niet meegemaakt maar zelf ook meestal het kleine spul.

Garantie daar ligt het probleem. Het is niet zo zeer dat de aanbieder geen garantie geven wil maar het terugsturen is gezien de aankoopprijs gewoon kostbaar.

Mijn Geotel kostte nog geen 60 euro maar is niet goed. Leverancier deed niet moeilijk maar ik moest het zelf terugsturen. De kosten hiervan waren ongeveer 25 euro. En weet nog niet hoe lang het gaat duren en of het echt goed komt. Na een paar keer mailen is mij het verschil tussen verzendkosten een aanschaf teruggestort. Dit was overigens binnen een week geregeld.
 
Enige verschil en pluspunt wat ik zo snel even zie van de S30 is de waterdichte usb poort. Dat zou betekenen dat je makkelijker een laadaansluiting kunt maken. Maar werkt het laden ook echt als er wat water tussen zit?

De S10 pro is bij de Nederlandse Marktplaatsverkoper op voorraad. Dus die zou je daar kunnen halen.

Tip: Check eerst de gps ontvangst voordat je iets anders met het toestel doet. Ik had een Geotel G1 besteld. Dat leek een prachtig navigatie ding. Echter bleek de gps ontvangst bar slecht te zijn. Gewoon even een appje installeren en dan kijken hoeveel satellieten er gezien worden. Zijn het er maar 4-5 en blijven ze allemaal onder de 30% signaal dan is de gps niet goed.
Ik heb daarnaast ook een stuk of 4-5 toestellen in handen gehad waar de ontvangst wel goed van was trouwens! Dus het kan toeval zijn. Ik kwam er bij de G1 pas achter toen ik het toestel al gemonteerd had en helemaal ingericht als navigatie. Gelukkig was de Chinese leverancier bereid het aankoopbedrag terug te betalen.
 
Gisteren mijn S10 geupgraded naar Android 7.0. Veiligheids dingetjes en het ding zou nog wat soepeler lopen en energie-efficienter zijn.
Donderdag en vrijdag twee dagen allroad in Drenthe eo. Vooralsnog alles ok.
 
Daarnet de S10pro besteld bij Amazon.de.
https://www.amazon.de/gp/product/B07726WLW5/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Waarom daar?
De MPverkoper vond ik verdacht. Eerst had hij de S30 mini niet meer maar wel nog adverteren. Daarna was de laatste S10pro net verkocht. Kan allemaal best wel maar ik vertrouw het niet. Ik zou ook eerst een overschrijving moeten doen (vanuit België dus geen ideal) voordat hij ook maar iets verstuurd.Er doen hier ook verhalen de ronde van oplichters op MP, dus daarmee pas ik extra op.
Als deze MPverkoper geen oplichter is, bij deze mijn excuses. Als hij wel eentje is :r
Waarom dan Amazon en niet Ali? As ik rekening houd met 30€ extra kosten bovenop het toestel kom je ook op 165€ uit. Voor de 4€ meer heb ik em wel al vrijdag in huis.
Een soort X-grip heb ik besteld bij Gearbest.
 
Vraagje voor de OSMand experts; Sinds een paar ritten "flikkert" het blauwe pijltje met mijn locatie continu tussen blauw en grijs. Ook de knop rechtsonder waarmee je je locatie centreert, flikkert synchroon mee. Het lijkt wel alsof elke seconde de GPS een keer aan en uit gaat. In zowel google maps als de "GPS test" app is de ontvangst gewoon stabiel. Dit doet mij vermoeden dat het puur een osmand probleem is.

Wie heeft de gouden tip?
Het betreft een S10 Pro en OSMand is up to date.
 
Weet iemand een verbetering voor de aanduiding van rotondes in Osmand? Heel vaak zegt ie sla linksaf en meteen daarna rechts. Terwijl bedoeld wordt dat ik rechtdoor over de rotonde moet.
 
En dan zijn er mensen die klagen dat TomTom op de rotondes er een potje van maakt van de aanwijzingen. Als ik dit zo lees doet TomTom het nog best netjes
 
Vandaag de S1O pro op het werk ontvangen. Ziet er netjes uit.
Osmand+ via apk geïnstalleerd en gedurende de dag enkele kaarten gedownload.
FF snel een mount gemaakt om onderweg naar huis al eens te testen.
Maar op zo'n kort stukje (15min) valt er weinig te beleven, navigatie van A naar B zal wel geen probleem zijn.
Daarnet Tomtom Go app er ook maar gelijk op gezet (ook weer met een apk-tje) en de midden-Europakaart gedownload.
Deze app ziet er visueel wel beter uit dan Osmand+.
Tomtom nog niet getest op de weg maar is volgens mij een interessantere app dan Osmand.
Flitsers, kronkelroutes, ...

Wat ligt jullie voorkeur en waarom?
 
TomTom GO is super. Ik heb hem eventueel gekraakt voor je.

Ook begin ik steeds meer fan te worden van het My Route App platform en de bijbehorende navigatie app.
 
Ik ken osmand niet, althans niet gebruikt maar TomTom GO bevalt mij erg goed. Is uiteraard niet perfect maar dat is geen enkele navigatie app.
De MyRoute Navigatie gebruik ik ook. Deze is verre van af maar doet het best aardig.
 
De meerwaarde van osmand is (voor mij in ieder geval) het kunnen rijden van (onverharde) "tracks". Bij Garmin heet dat een "spoor" als ik me niet vergis. Dit lijntje legt hij als het ware bovenop de kaart en is niet gebonden aan de infrastructuur.
Een tomtom zal je bijvoorbeeld nooit diagonaal een weiland over sturen. Die stuurt je eromheen, over straat.
 
@ Tourtukker, doel je op de gesproken instructie?
Ik kijk altijd alleen op het scherm en dat geeft ie perfect aan.

Het probleempje met de flikkerende blauwe cursor is ook weer opgelost... er stond toch nog een update in de wacht |(
 
Ik denk dat ik de Tomtom app ga blijven gebruiken. Ziet er goed uit, werkt lekker, herrekenen routes gaat vlot.

Deze morgen op de motor gesprongen om te gaan vissen. Gisteren eerst mijn visstek via mydrive doorgestuurd, werkt super.
2de visstek op de kaart aangeduid, snelste route er heen gereden. 3de plek via kronkelfunctie. Werkt als een trein.

Ook over de S10pro ben ik tevreden. Gisteren morgen met een volle batterij vertrokken, naar enkele winkels genavigeerd,nog enkele apps geinstalleerd.
Bij Vandenborre (soort mediamarkt maar dan int klein) zag ik trouwens juist dezelfde smartphone als de S10, maar dan van het merk Archos voor 199€.

In de namiddag de motor op, korte rondrit gedaan van ca 150km. Scherm blijft duidelijk zichtbaar ook in volle zon.
Deze morgen dus gaan vissen. Ook weer een kleine 100km genavigeerd.
Nu nog steeds 25% batterij!!!

Ben dus heel tevreden over de aankoop van de S10pro en de Tomtom app.
Bedankt voor de tips en hulp. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan