BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Hier ook maar even, met het MRA ruitje:

full
 
Ik kon vanmiddag niet kiezen, boven of onder de tellers :?

full


Dan maar allebei :')
 
Da’s grappig, als mijn vrouw en ik samen op pad gaan per motor, krijg ik haar met geen mogelijkheid van haar (onze) RS af en op de RT. Ik heb met beide fietsen hele stukken op de snelweg afgelegd op best hoge snelheden. Mij maakt het (mits droog en warmer dan 12 graden) qua comfort dan nix uit (1.86 m, Puig ruit)
Voor een tripje naar de Eiffel of Luxemburg maakt het mij ook niet zoveel uit, het gaat meer over afstanden richting Italië , Zuid-Frankrijk of Spanje. Met het Givi scherm is dat prima te doen, maar dat geeft mij zo'n Holleeder Scooter gevoel. Maar eenmaal in het warme zuiden zijn de rollen omgedraaid.
 
Gisteren nog een heerljjke afscheidrit gemaakt met de RS. Het is en blijft een heerlijke fiets. Gezien de verkoop aantallen versus de waardering ( zie MotoPlus) een fors ondergewaardeerde fiets.

Natuurlijk even bij van Harten langs gegaan om te kijken hoever zijn opvolger is. Bijna klaar, alleen de remklauwen zijn nog niet terug van de spuiter.
Er lag wel een verrassing voor me klaar. Als extraatje heeft GJ mijn koffers laten spuiten ipv wrappen

Gaaaaf.
2hgb67a.jpg
 
Gisteren nog een heerljjke afscheidrit gemaakt met de RS. Het is en blijft een heerlijke fiets. Gezien de verkoop aantallen versus de waardering ( zie MotoPlus) een fors ondergewaardeerde fiets.

Natuurlijk even bij van Harten langs gegaan om te kijken hoever zijn opvolger is. Bijna klaar, alleen de remklauwen zijn nog niet terug van de spuiter.
Er lag wel een verrassing voor me klaar. Als extraatje heeft GJ mijn koffers laten spuiten ipv wrappen

Gaaaaf.
[afbeelding]

Dit soort spontane acties doet hij bij mij nooit.

Zou het zijn omdat hij de liefhebber herkent en een broodrijder zoals ik niet...?
 
Vorig jaar toch wat oeps! momentjes gehad tijdens het navelstaren naar mijn TomTom. Bijvoorbeeld bij een wegafsluiting, als ik vooral in de kaartweergave-modus aan het navigeren ben is het best wel link. Dus de BikePenR steun vervangen door een steun van Hornig.

De steun van Honig is niet fraai om te zien, de constructie twijfelachtig (met bijv. witte opvulringetjes) en de pasvorm is matig (inbuskop sluit niet goed aan). Eenmaal gemonteerd zit het geheel toch verrassend stevig. Ik heb toch deze gekozen, omdat ik van plan met mijn camera ook op de stang te plaatsen.

Dit weekend ruim 500 km gereden met deze setup. Was niet zo'n succes, de TomTom staat voor mij iets te hoog gekanteld (kan niet anders vanwege de stuuruitslag) waardoor veel spiegeling en in de horizontale stand is het bovenste gedeelte van het display niet zichtbaar. In verticale stand is ook bijv. de versnellingsindicator niet meer zichtbaar.

Dus maar weer oldskool met Ram Mount aan de slag gegaan:

full


Met de korte knijper past het met het MRA scherm wel aardig, hier met het scherm in de stand laag-laag:

full


Missie geslaagd, vleugelbout nog even vervangen door een anti-diefstal iets en :] maar!
 
Laatst bewerkt:
Die navigatiesteun van Hornig had ik ook bekeken, maar ik kan 'm absoluut niet mooi vinden. Ik heb nu 2 exemplaren van de GPS Vortex mount, via het internationale RS forum uit Australië laten komen, maar die zijn nu uitverkocht. Inmiddels wèl bij MV Motorrad Technik een alternatie gezien en zo op het plaatje ziet het er goed uit.
Met keuze voor RAM-mount of de NAV steun.

klik


Inmiddels alweer een kleine 1300 km op de teller. Woensdag de eerste servicebeurt. De week daarop is nr. 2 aan de beurt.
 
De steun van Hornig ziet er niet uit, maar het plan is om mijn action cam ernaast te zetten, om zo langs het scherm te kunnen filmen. De steun van MV heb ik over getwijfeld, maar ik vraag me af hoe stevig die (geklemd) zit en waarom ze de houder van de TomTom een kwartslag gemonteerd hebben. Ik wacht eerst maar eens wat reviews af.
 
Tja, dat moet ik ook nog doen, de camera('s) monteren.

Is wel even een dingetje want ik heb camera-steunen voor montage op de knipperlichtbevestiging, maar dat gaat aan de voorzijde niet lukken zonder een van de kappen er af te halen. Ben ook bang dat er dan wat lakbeschadiging optreedt.
Eerst maar kijken of ik een RAM bolletje op de spiegelsteun kan monteren.
 
Ik had vorig jaar de bouten van de stuurproppen vervangen door een Ram Mount variant:

full


Gewoon, omdat het kan :Y
 
Dit:

full


Camera moet teveel naar buiten, anders film je vooral je eigen motor.
 
Duidelijk. Wel jammer want het was best creatief. En je kan meestal de beeldhoek wel terugbrengen, maar ja, dan mis je weer zoveel beeld.
 
Gisteren afscheid genomen van de RS. Fijne fiets, dus als je er nog eentje zoekt...........

De eerste kilometers op de GS zitten erop. Even wennen hoor. De zit is anders en het stuur is eerst erg breed. Opvallende verschillen: De bak is veel stiller en de “ESA” verschillen zijn veel groter. Met name in stand ROAD is de vering veel soepeler.
Tevens “rolt” de motor makkelijker van links naar recht. Zal wellicht met de banden te maken hebben ( Conti).
De aankleding, met 39 gespoten delen, is helemaal naar mijn zin.

2mplwk1.jpg


10gz8lg.jpg
 
Das een vette custom! Daar kan geen cafe racer tegen op!

Ik houd veel van mijn RS'je, maar hier word ik echt verliefd op!
 
@GLK; Heel fraai, kan het zijn dat ik je gisteren in Zaltbommel heb gespot?

Als ik me dan toch in een goed gesprek meng; ik heb in het verleden een paar GS-en gereden, en momenteel een TDM 900. Gisteren proefgereden op een 1200RS, en ben daar erg van gecharmeerd. Alleen de beenruimte houdt met mijn 1,96m niet echt over, en ik vraag me af of dat op de lange afstanden wel goed gaat.

Zijn er meer piloten vqn bovengemiddelde lengte op een RS? En zo ja, wat is de beste mod om wat meer ruimte te creeeren? Er is een sportzadel te krijgen zag ik. Op mijn TDM had ik steps verlaagd met de set van MV Verholen, maar dat gaat volgens mij niet zo simpel op de RS.

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Ik ben 1,90 en heb het sportzadel i.c.m. de verstelbare voetsteunen van BMW. Dat is goed te doen, maar houd wel rekening met de nodige modificatie aan je zijstandaard als je de laagste stand van de voetsteunen wilt gebruiken. Zie hier voor een kleine toelichting van mijn gepruts.
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor de snelle reactie. Goed te horen dat je een oplossing hebt gevonden. Ik ben niet vies van wat modificeerwerk als het moet, ik zal mijn maat 45 ook kwijt moeten.
 
full

Helemaal zwart, prachtig (ja, slechte foto met Samsung, maar het gaat om een indruk)
Deze staat in de werkplaats bij MotoPort Den Bosch, moet nog worden klaargezet.
204 geregistreerde deelnemers aan de Brabantse landschapsrit van mijn BMW club, we starten dan vanuit deze Motoport vestiging, die ons ook sponsort.
Tijdens de rit sprak ik met een zeer lange man, meer dan 2 meter en schoenmaat 47 (nu dat toch ter sprake kwam) en hij zat niet goed op een GSA, maar wel op zijn huidige zes cilinder. Misschien ook een idee als je ruimte zoekt....
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor de suggestie. Ik heb zelf een GSA gehad en daar zat ik prima op, zonder verdere aanpassingen. Ik ben nu naar een RS aan het kijken omdat ik een iets actievere zit wil proberen ivm rugklachten. Daarbij wil ik na al de jaren hoogpoters wel weer eens iets wat een tikkie sportiever is. Ik heb wel vaker gehoord dat een K1600 erg goed zit en rijdt trouwens. Misschien iets voor later :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan