Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

En maar weer bellen met de verzekering, nog steeds geen conclusie bij verzekering.
En nog steeds voor hun niet duidelijk dat tegenpartij aansprakelijk is... whut?!?
 
En maar weer bellen met de verzekering, nog steeds geen conclusie bij verzekering.
En nog steeds voor hun niet duidelijk dat tegenpartij aansprakelijk is... whut?!?
bij mij hielp die rechtsbijstand heel goed. Briefje onder de ruitewisser met naam en adres, dus ik bel mijn verzekering en vertel het verhaal en de schade. 10 minuten later belt die rechtsbijstand me op en zegt: "stuur maar een foto van dat briefje en de schade, laat een prijsopgave voor reparatie maken en wij doen de rest" Interpolis...
 
bij mij hielp die rechtsbijstand heel goed. Briefje onder de ruitewisser met naam en adres, dus ik bel mijn verzekering en vertel het verhaal en de schade. 10 minuten later belt die rechtsbijstand me op en zegt: "stuur maar een foto van dat briefje en de schade, laat een prijsopgave voor reparatie maken en wij doen de rest" Interpolis...

Mnjah, dat is nog het ergste... gok ik...
Zit dus bij de KNMV verzekerd, met opzittende en rechtsbijstand verzekering.
Maar jah dat is dus allemaal ondergebracht bij verschillende verzekeraars....
Rechtsbijstand is ook bezig (sinds 4-4-2018) (voor letselschade) en heb ook nog niks van hun vernomen....
Gok dat ik die morgen maar eens bel en ook eens kijk of hun de schade-afdeling van de verzekering een schop kunnen geven.

Ondertussen vanaf woensdag maar een auto huren (en kosten declareren), 2 uur reistijd deur-deur woon-werk is mij te gortig aan het worden gezien het 35 minuten deur-deur is met auto/motor. (enkele reis)
 
Laatst bewerkt:
Tegenpartij accepteert de aansprakelijkheid niet aangezien hij/zij geen schade heeft. Althans de verzekering van de tegenpartij accepteert de schade niet. Zit ik een beetje in de juiste richting.

Ik zit momenteel met zo'n situatie. Gelukkig alleen materiële schade welke eventueel ook zelf wel te dragen is.
 
Mnjah, dat is nog het ergste... gok ik...
Zit dus bij de KNMV verzekerd, met opzittende en rechtsbijstand verzekering.
Maar jah dat is dus allemaal ondergebracht bij verschillende verzekeraars....
Rechtsbijstand is ook bezig (sinds 4-4-2018) (voor letselschade) en heb ook nog niks van hun vernomen....
Gok dat ik die morgen maar eens bel en ook eens kijk of hun de schade-afdeling van de verzekering een schop kunnen geven.

Ondertussen vanaf woensdag maar een auto huren (en kosten declareren), 2 uur reistijd deur-deur woon-werk is mij te gortig aan het worden gezien het 35 minuten deur-deur is met auto/motor. (enkele reis)

Tja knmv, ook zo situatie met ze mee gemaakt, daarom zit ik niet meer bij de knmv echt div keren gezijk mee gehad die verzekering.
Idd ze blijven bellen en wakker houden.
 
bij mij hielp die rechtsbijstand heel goed. Briefje onder de ruitewisser met naam en adres, dus ik bel mijn verzekering en vertel het verhaal en de schade. 10 minuten later belt die rechtsbijstand me op en zegt: "stuur maar een foto van dat briefje en de schade, laat een prijsopgave voor reparatie maken en wij doen de rest" Interpolis...

Glashelder.
 
Tegenpartij accepteert de aansprakelijkheid niet aangezien hij/zij geen schade heeft. Althans de verzekering van de tegenpartij accepteert de schade niet. Zit ik een beetje in de juiste richting.

Tegenpartij gaf aan aansprakelijk te zijn... en heeft wel schade, als in deukje en gescheurde bumper...
Wat alleen raar is is dat de schade-expert vanuit mijn verzekering is gestuurd.... en niet vanuit de tegenpartij?!?

Mjah, bellen bellen bellen... net zo lang dat ik de behandelaar te spreken krijg ipv een random call-center medewerker.

edit:
Daarnaast, waar de aansprakelijkheid ligt is met de 2 filmpjes heel duidelijk.
 
Laatst bewerkt:
as seen on: CDA441 in "Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan"

Vandaag de neppe RAM mount binnen gekregen en kon eindelijk de phone mount monteren op de fiets :)

Pics!!
2KUWeR3.jpg


sQoMesl.jpg


t6OS7HO.jpg


HArdmav.jpg


Wel moet het oppervlak van de RAM ballen en klem met schuurpapier bewerkt worden om zo een ruwer oppervlak te krijgen om de mount niet te laten bewegen bij microtrillingen enz...
Werkt als een origineel, alleen zit er geen draaiknop op zodat je die kan losmaken zonder enig gereedschap te gebruiken. Ook had ik de originele bout en moer verkeerd vastgeschroefd en is die ge-crossthread, dus die heb ik ook vervangen.

Toegevoegd na testrit:
Wauw, dat ding is zo hard aan het trillen. waarschijnlijk is het gewicht van de mount + die van de gsm wat te hoog. Back to the drawing board dus.

Toegevoegd na modificatie:
Haha, nu trilt ie niet meer zo hard dan voorheen *D Het rubberen stukje dat de ball mount niet moet laten glijden is de oorzaak. Die gewoon weggedaan, goed aangetrokken, en eindelijk is ie wat steviger :)
 
Laatst bewerkt:
Netjes, de oplaad connector van de telefoon is de afsluiting? of zit er voor de kijkers links ook nog iets om hem vast te zetten? Helpt dat 'afdakje' er boven nou ook echt voldoende tegen de zon?

PS; je kunt met deze temperaturen de handwarmers er ook wel weer afhalen dacht ik. Haha. :P Ik rij alweer met de zomerhandschoenen.
 
Ja, aan de andere kant is er niets te zien :)
Afdakje helpt, maar kan ook nog verlengd worden door een langer stukje + velcro erop te plakken.
De handwarmers laat ik er nu op, want je weet maar nooit wanneer de regen terugkomt, die houden ook de handschoenen lekker droog *D
 
Ahzo, handig!
Ja, klopt dat is waar. Weer is inderdaad wisselvallig. Ik leg de handschoenen dan wel weer voor de kachel neer als het zover is. Moet zeggen dat ik de handvatverwarming nog wel steeds op 50% heb.. :X
 
Welke app is dat voor het navigeren?

Waze! Enorm handig en pietje precieze aankomsttijden, heeft ook veel betere navigatie dan google maps :t
Is trouwens alleen voor A naar B, dus geen kronkelwegen.
CaliMoto moet ik ook nog eens uitproberen, die heeft wel zo'n bochtenmodus :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag héérlijk gestuurd, wat is dat een prachtfiets zeg :)

Ik mis alleen extra pk's, dus ik geloof dat ik over een jaar of 2-3 (als ik m'n volledig rijbewijs heb behaald) een Tracer 700 of 900 zal aanschaffen :)

Als je veel snelweg rijdt, snak je idd regelmatig naar wat Spaanse pepers in de reet. Moet ik ook af en toe nog steeds rekening mee houden (had 150 pk / 140 Nm) dat een inhaalactie een paar seconden extra kost.
Maar bochtig binnendoor (ook in de heuvels/bergen) is de NC (vooral de DCT) in het voordeel, want hier speelt handelbaarheid en souplesse de hoofdrol. Hier ben ik met de NC stukken vlotter dan met de FJR (wat toch ook een heel handelbare fiets was).
Mijn NC is de minst krachtigste in mijn motorleven, maar ik heb er de meeste lol mee.
 
Voor m'n navi mount heb ik vandaag een nieuwe RAM arm gekocht omdat die van Ali van plastic is, en al een breuk had. Wat ik niet wist, is dat de nieuwe RAM arm helemaal niet kan breken omdat die van metaal is gemaakt :o
Schijnt dat er dus verschillende modellen zijn gemaakt van composiet en metaal, waar composiet gebruikt wordt voor lichtere taken zoals kleine cameraatjes aan vast te hangen :)

Wel 23€ aan kwijt geraakt maar dat is het wel waard *D
 
Laatst bewerkt:
Voor m'n navi mount heb ik vandaag een nieuwe RAM arm gekocht omdat die van Ali van plastic is, en al een breuk had. Wat ik niet wist, is dat de nieuwe RAM arm helemaal niet kan breken omdat die van metaal is gemaakt :o
Schijnt dat er dus verschillende modellen zijn gemaakt van composiet en metaal, waar composiet gebruikt wordt voor lichtere taken zoals kleine cameraatjes aan vast te hangen :)

Wel 23€ aan kwijt geraakt maar dat is het wel waard *D

Ik dacht al "die komt er vanzelf wel achter"...
Het composiet van RAM is vele malen sterker dan andere "merken" van plastic, maar zelf gebruik ik alleen maar de metalen RAM-spullen. Het is gewoon bom-proof for life.
 
Achja ieder z'n ding. De Nc is niet de meest snelle motor, maar nog steeds sneller dan de meeste auto's. In combinatie met dct denk ik zelfs dat je van 0-100 veel andere motoren voorblijft omdat je naadloos overschakelt. Het is gewoon een heerlijke tour / adventure bike. Tot en met 130 is er zat vermogen, daarboven wordt het idd minder. Het stoort mij niet zo omdat ik meestal toch max 120 tour.

Dat valt wel mee. Vele snellere/grotere motoren kunnen zo 90/100 in hun eerste versnelling vanwege het grotere toerenbereik. Je moet het van de Nc niet hebben van 0-100 maar van het verbruik en comfort.
 
Dat valt wel mee. Vele snellere/grotere motoren kunnen zo 90/100 in hun eerste versnelling vanwege het grotere toerenbereik. Je moet het van de Nc niet hebben van 0-100 maar van het verbruik en comfort.


In het verleden toch wel vaker bij een verkeerslicht sneller weg dan die grote 'liter fietsen'...
Ook wanneer zij het (een beetje) probeerden... maar goed, manueel dus dan bij het schakelen naar z'n 3 verloor ik het daarna...
maar dan reed ik toch al ~70Km/u op de (binnen)ring in Eindhoven, dus dan hoefde ik 't gas toch niet zo ver open te houden.

Is een deel reactiesnelheid geef ik toe, maar bij de NC is het gewoon gas open-draaien, die anderen moeten het hebben van traction control of dosering van het gas om geen wheelie te trekken. En de NC kan je toch al zo rond de (ik meen) 50Km/u (zo niet hoger) in z'n 1 krijgen, al moet je daarna wel meteen doorschakelen of de rev-limiter springt er op....
 
Laatst bewerkt:
Bijna alle onderdelen zijn binnen om de verstralers op de NC te gaan zetten.
Kabelboom met relay, Aftapzekering, Beugeltjes. Komende week alles netjes installeren.

Verder ga ik ook de voeding van de tomtom erop zetten. Echter vind ik de standaard kabel redelijk gepruts om telkens aan te sluiten / los te halen. Daarom heb ik een Stekker + inbouwcontrastekker (Als je het zo noemt?) besteld om alles netjes in orde te maken en makkelijk de tomtom aan te kunnen sluiten.

Zal hier wat foto's posten van hoe/wat mocht iemand hetzelfde willen doen.
 
In het verleden toch wel vaker bij een verkeerslicht sneller weg dan die grote 'liter fietsen'...
Ook wanneer zij het (een beetje) probeerden... maar goed, manueel dus dan bij het schakelen naar z'n 3 verloor ik het daarna...
maar dan reed ik toch al ~70Km/u op de (binnen)ring in Eindhoven, dus dan hoefde ik 't gas toch niet zo ver open te houden.

Is een deel reactiesnelheid geef ik toe, maar bij de NC is het gewoon gas open-draaien, die anderen moeten het hebben van traction control of dosering van het gas om geen wheelie te trekken. En de NC kan je toch al zo rond de (ik meen) 50Km/u (zo niet hoger) in z'n 1 krijgen, al moet je daarna wel meteen doorschakelen of de rev-limiter springt er op....
50 km per uur in z'n 1 ??? My god, dat is toch niet leuk meer.... :N
Volgens mij heb je de verkeerde motor gekozen. Hier is de NC niet voor gemaakt met z'n lange slag motor. Wedstrijdjes bij het stoplicht kun je beter met een R1 ofzo doen....
 
Is juist leuk die dingen. Iedereen verwacht dat zo'n NC niet van de plek komt maar zeker in geval de DCT staan velen nog heel raar te kijken

Als ik de NC mee had, reed ik ook altijd in de hogere toeren. Hangt de NC echt wel lekker aan het gas. De laatste 500 toeren zijn niet nodig maar tussen 3500 en 6000 is de NC erg lekker te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan